Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

gezocht 1:18 worstvelgen 15"

vr aug 01, 2008 15:03

Ik zou mijn 1:18 model van een witte bert zoveel mogelijk willen laten lijken op mijn eigen Bert.
Bumpers zijn er al af en de grille is aangepast

Nu zoek ik eigenlijk 15" velgjes met bandjes die sterk lijken op mijn compomotive's (worstvelgen)


heb al wel eens nagevraagd maar niets kunnen vinden. Wie kan me helpen?



Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 156 GTA in 1:24

vr aug 01, 2008 15:44

- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 156 GTA in 1:24

vr aug 01, 2008 23:39

@Bertonebianco: vooral in Duitsland is het modelpimpen erg populair, juist in de schaal 1:18. Google of eBay-search eens op 'ersatzräder' + 'modellbau'.


Na de leuke 1:24 156 GTA en 156 van de Spaanse Policia nog meer 156, en wel twee taxi's van Cararama (Hongwell).

Allereerst een berlina in 1:24

Afbeelding

Deze is dus niet bruikbaar voor de eerder getoonde GTA-conversie, daar moet je echt een Bburago voor hebben.


Kleiner en toch 'ruimer', een 1:43 Sportwagon:

Afbeelding

De eerste kost ergens rond de €15, met de tweede ben je voor €5 waarschijnlijk al klaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Ducati mysterie opgelost

za aug 02, 2008 01:17

Ja, ik zei toch al dat-ie er aan zat te komen... 8)

Afbeelding

De 147 Ducati Corse die Racing43 op Neurenberg liet zien (maar niet aan ons ;) ) is er dan.

Van dergelijke actiemodellen of gelimiteerde edities worden niet vaak modellen uitgebracht, in die zin is dit een interessant model. Helemaal perfect is het niet, te grote en te donkere wielen, en vanwaar die zilverkleurige spiegels? Zijn maar kleinigheden die meestal niet eens opgemerkt worden, maar op een model van tegen de 130 euro....

Op de Novegro beurs waren onlangs nog andere (exclusieve) 147 versies van Racing43 te zien; de Black Line, C'n'C en M&N.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Italiëgangers, opgelet

za aug 02, 2008 16:25

Een eerste plaatje van de MondoMotors 1:43 Mito:

Afbeelding

In het gezelschap van een MondoMotors 1:43 8c... nieuw! Geen van beiden echt mooi, maar dat wisten we al van MondoMotors, de prijzen zijn bijzonder laag dus dan moet je ook geen topkwaliteit verwachten. Dit tweetal kost slechts €6,80, maar doen moet je ze wel in Italië bij het septembernummer van Quattroruote kopen.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Razers

za aug 02, 2008 16:57

Er is wel een open vierzitter (van een 'fout' merk ;) ) met o.a. Musso aan boord, kijk hier maar eens :?
In de oude Special serie bracht RIO paar jaar geleden de 1750/1900 Berlina in zwart uit (normaal de gebruikelijke bruin/beige RIO no19).'
'il Duce' poppetje erbij geleverd, voor plaatje van Villa Torlonia in Rome 1938 . (mini diorama ref 010).
Staat ook in het overzichtje onderaan van Carmodel.it , dat Dick al aanleverde.

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Italiëgangers, opgelet

za aug 02, 2008 18:51

Ik heb net ook een leuk modelletje gekocht hier in Kleve, helaas gaan Alfa want die hadden ze er niet, heb aangezien het toch italiaans is een Nuova Fiat 500 gekocht in het wit met italiaanse strepen, ziet er echt mooi uit.

Morgen ga ik met mijn 164 even in Brummen langs bij The Gallery schijnt ook iemand te staan met model autos dus ben benieuwd of ze er een Alfa modelletje hebben.

Ciao
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Giulia livrea bianca/azzurra

zo aug 03, 2008 10:06

Oeps, ik loop achter...

Een dikke week geleden verscheen in Italië in de DeAgostini Polizia di Stato reeks de blauw-witte Giulia.

Afbeelding

Afbeelding

De oude groene kleurstelling op de politie Giulia's is wat meer bekend, hier zie je een paar blauwwitte exemplaren in actie.

Afgezien van de kleuren is het model verder identiek aan de groene DeA.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Biertje?

ma aug 04, 2008 13:58

Als je maar genoeg bier drinkt krijg je vanzelf je vitrine wel vol...

Tijdje terug al dat groene Spidertje van Zunft, veel langer geleden die 6c 2500 van Panach'....

Afbeelding

Bij Einsiedler Bier uit Chemnitz kan (of kon; ik zag ze op eBay) je kiezen uit een hele reeks duo's, waaronder een 916 en een 105 Spider (kennelijk heeft Gerrets z'n auto voor de laatste model gestaan, hij is hardgeel ;) ). De Alfaatjes gaan vergezeld van respectievelijk een Ford Thunderbird en een BMW Z3. En da's nou weer jammer, want ik wil de verpakking ongeopend laten, tegelijkertijd duld ik geen vreemde merken in mijn collectie :roll: ;)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Biertje?

ma aug 04, 2008 14:04

2 balkjes met "censuur" over de niet alfa's plakken Dink :wink:

Grappig wat er allemaal zo links en rechts te koop is !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniatuen ** . . . . . . da's balen...

di aug 05, 2008 10:37

Grrr :evil:

Bijna twee jaar geleden kocht ik op eBay een model van het Alfa protoype Dardo van Pininfarina. Het kwam uit een kleine testserie van Fabbri/Metro. Slechts enkele modelletjes werden verkocht, de introductie van de Design kioskreeks werd daarna afgeblazen. En leek daarna compleet in de vergetelheid geraakt te zijn. Op zich jammer, een kioskserie met allerlei prototypes leek mij wel interessant, maar de Italiaanse uitgevers beperken zich kennelijk liever tot de wat 'veiliger' modellen die bij de grote massa bekend zijn. De Franse kioskseries zijn wat dat betreft veel gedurfder.

Maar goed, ik ben dus in mijn nopjes met mijn nogal zeldzame Dardootje.

En dan... verschijnt het model opeens in de reeks 'Auto Italiane' van Hachette :( , op 20 september. Naar mijn smaak hoort een prototype niet thuis in deze reeks, maar dat terzijde.

Straks heeft iedereen een Dardo, boehoehoe...

:wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . kudde Mitootjes

di aug 05, 2008 18:46

Bijna te geef...

Afbeelding

Bij Carmodel.net vragen ze voor een kwartet Mitootjes van MondoMotors in vier verschillende kleuren slechts €12,99.
En bij deze dus eindelijk een goede foto van het model.

De kleuren: rood, rood metallic, zwart en wit. Dezelfde als de kleuren van de Norev #-o

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . kudde Mitootjes

wo aug 06, 2008 00:47

Nog een verlaat nieuwtje uit Fer's Alfa Romeo Miniatura van juni:

Afbeelding

De 1900 SSZ waarmee Franco Ribaldi en Giacomo Camponi in 1955 deelnamen aan de Mille Miglia, zonder succes overigens, ze vielen uit.

Ilario Vecchiato van IV Modelli bouwt het model voor € 160.

Mooi detail zijn de deflectors bij de portierramen. Het stuurwiel lijkt me een tikje te groot.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . kudde Mitootjes

wo aug 06, 2008 01:39

Het stuurwiel lijkt me een tikje te groot.
Het lijkt wel of dat stuur een hoes van schapenvacht heeft, een populair accessoire in vroeger tijden. Dus echt "period" en zelfs goed voor extra punten op het Concorso! :D


.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . de draad kwijt

wo aug 06, 2008 10:50

Eigenlijk vallen radiografisch bestuurbare Alfaatjes een beetje buiten de scope van deze topic, net als dat voor slotracing een eigen topic is opgestart.

En toch, aangezien onderstaande Brera's ook (een beetje) bedoeld zijn om gewoon neer te zetten, in de vitrine bijvoorbeeld....

Afbeelding

Kyosho produceert al een tijd lang de Mini-Z serie, radiografisch bestuurbare modellen, schaal ongeveer 1:27. Het gaat om een separate aandrijfmodule waarop verschillende body's gezet kunnen worden.
Er zijn zowel complete sets te koop als losse body's en tal van accessoires om je draadloze racertje te tunen.

Er bestond al een 156 GTA body in rood- en blauw metallic. Sinds kort is er ook een Brera, in rood, zwart en zilver metallic.

Afbeelding

Een zogeheten 'readyset' (body, aandrijfunit, zender en enkele accessoires) is voor rond de €120 op eBay te vinden.

Een losse Brera Body met bijpassende wielen (en daarmee komen we meer on topic) heb ik gezien voor prijzen tussen de €17 en €26.

Afbeelding

Afbeelding

Meer weten, google eens op 'Kyosho' + 'Mini-Z', er zijn zelfs speciale Mini-Z hobby clubs.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”