Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:1

za jul 19, 2008 00:40

Mooie slag geslagen met die Picolino's Dink! Dat wordt priegelen :wink:
Inderdaad een mooie slag geslagen Dink!
Maar wil je met zulke kitjes gaan priegelen? Dat vraag ik mij steeds vaker af, ook al ben ik een liefhebber daarvan... Wat vinden de andere miniatuurliefhebbers eigenlijk?

Nagenoeg alle Alfa modellen zijn tegenwoordig als die-cast verkrijgbaar voor redelijke prijzen. Oudere handbouw-kitjes kunnen daar vaak niet tegenop, zowel qua kwaliteit als qua prijs.
Vroeger waren kitjes exclusief, want veel modellen waren niet anders verkrijgbaar. En handbouw heeft een bepaalde charme, zeker weten !
Maar als die-cast modellen verkrijgbaar zijn en de kwaliteit is beter dan van een kitje en de bouwer daarvan, want zie je dan liever? Ik heb de nodige kitjes liggen, maar steeds vaker koop ik dan toch een kant-en-klaar model erbij en laat ik het kitje juist liever ONgebouwd. Dat vind ik dan weer charme hebben.... :lol: Is dat een bijzondere afwijking of denken anderen daar ook zo over?

.

Het klinkt misschien opschepperig, maar als ik een kit bouw wordt hij wel degelijk mooier dan de meeste diecast. Daarnaast kan je ook je eigen voorkeuren voeren in bijvoorbeeld de kleurstelling of de precieze uitvoering. Tenslotte is verreweg het meeste wat ik als kit heb staan zeker nog niet verkrijgbaar als diecast. Denk maar aan bijvoorbeeld de ABC range, Gila, FB Model, Klaxon. Waar vind je dat als diecast?
Ik heb een grote hoeveelheid kits staan die nog gebouwd moeten worden, maar elke kit daarvan is gekocht met het stellige voornemen om hem ooit te bouwen. Maar, uiteraard, ieder zijn meug. :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:18

za jul 19, 2008 12:47

Here is another Alfa Romeo just bought from ebay for my collection, this car is version that raced at pre season test rac at Monza 1993 -

Afbeelding

your views please ?

Saluti
alfasudjoe
:D :D :D

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:18

zo jul 20, 2008 13:38

Gistereren naar de beurs in Houten geweest en heb aan Ger Franse gevraagd of hij nog van die Alfa Romeo grilletjes had voor het Old cars Iveco busje.Hij heeft ze niet meer maar vroeg aan mij of er misschien interesse was hier bij de forumgebruikers voor ook zo'n grilletje.Als hij 20 gegadigden heeft wil hij nog een partijtje laten maken.Dus bij deze,wie heeft er nog interesse?


Verder nog gekocht een Bizarre bat 9,een Giulia promiscua polizia,een romeo 2 carabinieri busje,een M4 gtv met kromme voorbumper.Valt me wel vaker op dat de M4 modellen af en toe wat slordig in elkaar steken.En de nieuwe Mito,simpel modelletje maar toch leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groet,

Frank

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:1

zo jul 20, 2008 14:43

Gistereren naar de beurs in Houten geweest en heb aan Ger Franse gevraagd of hij nog van die Alfa Romeo grilletjes had voor het Old cars Iveco busje.Hij heeft ze niet meer maar vroeg aan mij of er misschien interesse was hier bij de forumgebruikers voor ook zo'n grilletje.Als hij 20 gegadigden heeft wil hij nog een partijtje laten maken.Dus bij deze,wie heeft er nog interesse?
Hmm, toch maar eens zon ivecootje aanschaffen dan, dan kun je mij op de lijst zetten :wink:
weet toevallig nog ergens een rode met alfa bedrukking op de zijkant te staan.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . M4, Norev MiTo

zo jul 20, 2008 19:50

Gistereren naar de beurs in Houten geweest en heb aan Ger Franse gevraagd of hij nog van die Alfa Romeo grilletjes had voor het Old cars Iveco busje.Hij heeft ze niet meer maar vroeg aan mij of er misschien interesse was hier bij de forumgebruikers voor ook zo'n grilletje.Als hij 20 gegadigden heeft wil hij nog een partijtje laten maken.Dus bij deze,wie heeft er nog interesse?


Verder nog gekocht een Bizarre bat 9,een Giulia promiscua polizia,een romeo 2 carabinieri busje,een M4 gtv met kromme voorbumper.Valt me wel vaker op dat de M4 modellen af en toe wat slordig in elkaar steken.En de nieuwe Mito,simpel modelletje maar toch leuk.
groet,

Frank
Op de NAMAC beurs in Houten was een groot aanbod van goedkope die-cast Alfa modellen van oa Edison (als in DeAgostini reeksen) en M4 (als in de Fabbri kioskreeksen). Op veel tafels dezelfde selectie. Bij M4 een duidelijk verschil in prijs vanaf Euro 10 tot Euro 18. Bij de lage prijzen gaat het soms om B kwaliteit, waar iets aan kan mankeren. Zoals een missende ruitenwisser, spiegeltje, bumper, scheve decal, lichte lak beschadiging....... dus model goed nakijken als je een gave wilt.

Aad Millelaar had de Norev Alfa MiTo primeur, hij werkt bij een Alfa dealer en wist een volle promo doos te regelen voor Houten.
Kleur rood metallic, ref 5916467 790030, 1:43 goed acceptabel model voor Euro 10. Binnenkort dus waarschijnlijk bij andere Alfa dealers te vinden.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:1

zo jul 20, 2008 21:55

Gistereren naar de beurs in Houten geweest en heb aan Ger Franse gevraagd of hij nog van die Alfa Romeo grilletjes had voor het Old cars Iveco busje.Hij heeft ze niet meer maar vroeg aan mij of er misschien interesse was hier bij de forumgebruikers voor ook zo'n grilletje.Als hij 20 gegadigden heeft wil hij nog een partijtje laten maken.Dus bij deze,wie heeft er nog interesse?
Hmm, toch maar eens zon ivecootje aanschaffen dan, dan kun je mij op de lijst zetten :wink:
weet toevallig nog ergens een rode met alfa bedrukking op de zijkant te staan.
Het bewuste grilletje:

Afbeelding


Mooie slag geslagen met die Picolino's Dink! Dat wordt priegelen :wink:
Inderdaad een mooie slag geslagen Dink!
Maar wil je met zulke kitjes gaan priegelen? Dat vraag ik mij steeds vaker af, ook al ben ik een liefhebber daarvan... Wat vinden de andere miniatuurliefhebbers eigenlijk?
In dit geval ging het mij puur om de Piccolinootjes, omdat ik ze leuk vind; want oud, 'ambachtelijk' en niet op iedere straathoek (okay, beurstafel dan) te vinden. Dat ik ze redelijk 'voordelig' op de kop heb kunnen tikken vind ik eerder opmerkelijk dan leuk. Kan evenmin echt enthousiast worden van die astronomische prijzen van een tijdje terug omdat de modelletjes daardoor voor de meeste verzamelaars onbereikbaar worden.

Gebruikersavatar
Giulia Nera
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:30
Locatie: Nimega
Contacteer: Website Twitter

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 8C Competizione LookSmart

di jul 22, 2008 11:18

LookSmart heeft ook de 8C Competizione in schaal 1:43 uitgebracht in de versie zoals deze op de IAA in Frankfurt 2007 zou hebben gestaan.
Afbeelding
Verkrijgbaar in metallic rood (LS303A), geel (LS303B) en zwart (LS303C), o.a. op Ebay.
Dan zal de aangekondigde versie die op de IAA in Frankfurt 2003 zou hebben gestaan (LS094) wel niet meer komen.

Groet, Eric.
Bianco è bella
Beige ancora più

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:18

di jul 22, 2008 21:51

leuke link: http://www.gamas43.com/EDIL/EdilMenu.htm

(home: http://www.gamas43.com/ )


Afbeelding

Ander doosje dan ik heb trouwens.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Roeltje 164

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:18

za jul 26, 2008 18:45

Rustig hier??

Dink op vakantie??

Een 155 van Scalextric....

155



Afbeelding

Gr Roel

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:1

za jul 26, 2008 19:01

Rustig hier??

Dink op vakantie??

Gr Roel
nee man, die zit lekker met minstens een 1:50 Afbeelding in de tuin te zweten.... :roll: :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:18

zo jul 27, 2008 05:37

Geen paniek Roel,
ik verwacht nog wel wat 155's binnenkort.

(1 verbouwde antonette, de laatste versie van de antonette die ik nog miste, een rode en zwarte carpin zagato 155, wat bbr 155 spul.)

En op de namac scoorde ik nog een track star 155. Maar die fotos zijn al langsgeweest. (en nee niet de mercedes track star van dink. :oops: )

Van de rest alvast dan maar wat fotos(ik moet ze nog wel binnen krijgen, maar dan vult het in ieder geval iets.)

Als je dan toch rijles neemt in duitsland, doe het dan goed: :wink:

Afbeelding

bbr shell modena #9:

Afbeelding

francia

Afbeelding

Nannini:

Afbeelding

En de carpin's:

Afbeelding

Afbeelding

Die dan compleet zijn wit, rood en zwart.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:1

zo jul 27, 2008 10:36

leuke link: http://www.gamas43.com/EDIL/EdilMenu.htm

(home: http://www.gamas43.com/ )


Afbeelding

Ander doosje dan ik heb trouwens.

Inderdaad een leuke site,misschien ken je deze al , http://www.aessemodels.it/homepage.htm ,daar hebben ze ook een artikeltje over edil toys.

Frank

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mito 1:43 1:24 1:1

zo jul 27, 2008 13:30


Inderdaad een leuke site,misschien ken je deze al , http://www.aessemodels.it/homepage.htm ,daar hebben ze ook een artikeltje over edil toys.

Frank
Leuke site inderdaad! was ik een poos terug al tegengekomen bij mij speurtocht naar info over Penny.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . kleurtje

ma jul 28, 2008 16:18

Rustig hier??
Dink op vakantie??
Nee hoor, ben er wel. Heb even andere zaken aan m'n hoofd dan auto's en autootjes.
Maar er is wel 'nieuws'; zoals deze nieuwe kleur op de Starline Berlina 1750:

Afbeelding

Staat 'm heel goed. Heet dat niet blu pervincia? Wordt op eBay aangeboden, staat nog niet op de Starline-site.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Spaans

di jul 29, 2008 09:34

Voor wie Spanje de vakantiebestemming is...

Een Spaanse politie 156 van Cararama, schaal 1:24.

Afbeelding

Deze variant zal waarschijnlijk alleen in Spanje worden verkocht. Of er daadwerkelijk zulke 156's in Spanje rondrijden, geen idee, nog nooit een foto van gezien.



En twee nog wat betere foto's van de MondoMotors 1:24 Mito:

Afbeelding

Afbeelding

Hij valt me nogal tegen, als je ziet hoe slecht de passing is van het achterste zijruitje en de motorkap. De koplampen kloppen niet. En geen Mito-logo op de bips? Jammer.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”