Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . GTV6 !!

za jul 05, 2008 11:59

Mooi, werd tijd dat er een betaalbare GTV6 straatversie kwam.
Zoals altijd bij de officiële Minichamps foto's heb ik weer het gevoel dat de plaatjes wat verwrongen zijn. Het is net alsof de C-stijlen niet parallel lopen.
Verder lijkt de voorruit me iets onderbemeten, maar ik zou wat meer foto's moeten zien.
Volgens mij is dit het telelenseffect: het beeld lijkt vertekend doordat de foto van een redelijk grote afstand is gemaakt. Je corrigeert automatisch het perspectief als je naar een foto kijkt en in dit geval corrigeer je iets wat niet of nauwelijks nog gecorrigeerd hoeft te worden. Hetzelfde effect zie je wanneer je foto's bekijkt van echte auto's die met een forse telelens zijn gemaakt.
Wat de voorruit betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben.
Het is nog maar een proefmodel, de lichte band onderlangs gaat nog verdwijnen? Of is dit een speciale editie geweest? Minichamps noemt 1983, terwijl de GTV6 drie jaar eerder al op de markt verscheen.
Zal wel een actiemodel zijn geweest. Ik ken hem ook niet, maar hij heeft wel degelijk echt bestaan. Het misstaat hem zeker niet vind ik trouwens.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op za jul 05, 2008 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . GTV6 !!

za jul 05, 2008 12:06

Nu ik de foto's nog eens bekijk zie ik dat geen van beide modellen precies gelijk is aan de Minichamps. De bovenste lijkt me huisvlijt. Die heeft andere bumpers en een extra stootstrip. Bij de Belgische wagen is de onderste rand niet gespoten, maar dat zou nog een onnauwkeurigheid kunnen zijn van Minichamps of vrije intepretatie bij de restauratie.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . GTV6 !!

za jul 05, 2008 12:40

@ Alfavaganza: die bovenste bumper lijkt mij gemaakt m.b.v. een Alfetta 2000 voorbumper en knippers.
Dat die zilveren band helemaal tot onder doorloopt komt omdat ie overduidelijk de kunsstofskirts weggelaten heeft....... :wink:

@ Dinky Boy: de typerende hoofdsteunen (met netjes) kwamen pas in 1983 in de GTV, dus wat dat aangaat klopt het jaartal van Minichamps wel. Ook was vanaf dan de GTV voorzien van de stootstrips en de 'two tone' kleurstelling. Wel wat donkerder grijs en zeker geen zilver.

Ik ben benieuwd naar het werkelijke model, basis lijkt me goed, ik denk sowieso het beste GTV6 model tot nu toe. Maar ja da's niet zo heel moeilijk.....
Nu we het toch over de GTV(6) hebben: is er al meer bekend over de 1:18 van Auto Art?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . GTV6 !!

za jul 05, 2008 12:54

@ Alfavaganza: die bovenste bumper lijkt mij gemaakt m.b.v. een Alfetta 2000 voorbumper en knippers.
Dat die zilveren band helemaal tot onder doorloopt komt omdat ie overduidelijk de kunsstofskirts weggelaten heeft....... :wink:
Dus idd huisvlijt, maar misschien wel op basis van het actiemodel. Over het zilver dat helemaal naar onderderen doorloopt, dat ging vooral over de Minichamps :-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . GTV6 !!

za jul 05, 2008 13:00

de typerende hoofdsteunen (met netjes) kwamen pas in 1983 in de GTV, dus wat dat aangaat klopt het jaartal van Minichamps wel. Ook was vanaf dan de GTV voorzien van de stootstrips en de 'two tone' kleurstelling. Wel wat donkerder grijs en zeker geen zilver.
Ah, duidelijk. Dank je. De Minichamps foto is van een prototype, misschien zijn die dorpels op het productiemodel wel donkerder. De Italianen reageren tamelijk 'scioccato' op het model en balen er een beetje van dat Minichamps een versie uitbrengt die nooit (?) op de Italiaanse markt is verschenen.

De AutoArt GTV 2.0: kan misschien nog lang duren, eerst nog 'even' een paar GTA Juniors en GTAm's.... Als ze snugger zijn komen ze er in december mee. Ideaal voor onder de kerstboom.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HALT! POLIZEI!!!

za jul 05, 2008 15:51

Afbeelding

Waar zijn ze als je ze nodig hebt? Beter: waar blijft het als het al beloofd is? Na drie jaar vooruitschuiven komt Minichamps dan eindelijk met de 156 'Einsatzwagen' van de Deutsche Polizei.
Gek genoeg werd er twee jaar geleden al een exemplaar (zonder lichtbak) aangeboden op eBay.

De MC 156 is inmiddels al een behoorlijk belegen model, net wat minder verfijnd (zie de koplampjes) dan de recente uitgaven, maar zeker niet slecht.

Afbeelding

Ik weet alleen niet meer of de echte auto een eenmalig testexemplaar was of dat hij echt 'auf der Streife' ging. De bovenste foto toont de auto op een show, met een lege kentekenplaathouder, die op het model gemakshalve maar is weggelaten.

De uitruk van de Polizisten staat gepland voor oktober.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HALT! POLIZEI!!!

zo jul 06, 2008 21:23

Afbeelding

Waar zijn ze als je ze nodig hebt? Beter: waar blijft het als het al beloofd is? Na drie jaar vooruitschuiven komt Minichamps dan eindelijk met de 156 'Einsatzwagen' van de Deutsche Polizei.
Gek genoeg werd er twee jaar geleden al een exemplaar (zonder lichtbak) aangeboden op eBay.

De MC 156 is inmiddels al een behoorlijk belegen model, net wat minder verfijnd (zie de koplampjes) dan de recente uitgaven, maar zeker niet slecht.

Ik weet alleen niet meer of de echte auto een eenmalig testexemplaar was of dat hij echt 'auf der Streife' ging. De bovenste foto toont de auto op een show, met een lege kentekenplaathouder, die op het model gemakshalve maar is weggelaten.

De uitruk van de Polizisten staat gepland voor oktober.
De 156 Polizei is een demo (Sonderumbau) wagen van Alfa Romeo Deutschland in Heilbronn geweest. Kenteken HN J 3265.
Type is een 2.0 Twin Spark Selespeed Funkstreifenwagen. Januari 1999 werd een eenvoudig A4 kleuren foldertje uitgegeven (1 bladzijde)
met foto's van de voor en achterzijde. Destijds Minichamps er al opmerkzaam op gemaakt, en met John Langeveld samen vast een eigen Bburago
omgebouwd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HALT! POLIZEI!!!

zo jul 06, 2008 21:45

En de plaatjes om het verhaal af te maken, dank je Fer :thumbs:

Afbeelding

Von hinten...


De Bburago-ombouw:

Afbeelding


En de flyer:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HALT! POLIZEI!!!

ma jul 07, 2008 13:08

Vanochtend kwam de politie ook bij mij langs :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Een very near mint 2600 Sprint Polizia van Politoys-M 8)
Helaas zonder de stickertjes en het houdertje van het zwaailicht mist, maar verder is ie in top staat.

Afbeelding

Afbeelding
Hier naast mijn M4 en Bang 2600 Sprint's

Afbeelding
En achter de boeven aan \:D/

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HALT! POLIZEI!!!

ma jul 07, 2008 13:57

Leuke nieuwe aanwinst!

Dat sokkeltje: misschien een klein (metalen) ringetje uit een ijzerwarenspeciaalzaak als Nieboer in Goningen (O'straat)?

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HALT! POLIZEI!!

ma jul 07, 2008 14:17

Leuke nieuwe aanwinst!

Dat sokkeltje: misschien een klein (metalen) ringetje uit een ijzerwarenspeciaalzaak als Nieboer in Goningen (O'straat)?
zoiets zat ik ook al aan te denken, kzal eens kijken wat ik daar aan kan doen 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Formule 1

di jul 08, 2008 00:49

N.a.v. van mijn aanschaf van mijn Eidai Brabham Alfa BT45B kreek ik van Henk Janssen een mooi overzicht van Alfa Romeo in de Formule 1 (en Indy) in 1:43. Het betreft voor het merendeel gebouwde kits.


Afbeelding

Foto 1: March-Alfa uit 1971 van Quartzo.Die Cast.


Afbeelding

Foto 2: Brabham-Alfa Romeo BT45 uit 1975 Prezentazione. Gebouwde kit van Tameo.


Afbeelding

Foto 3: Brabham-Alfa Romeo BT45 uit 1976. Gebouwde kit van Tameo.


Afbeelding

Foto 4: Brabham-Alfa Romeo BT45B uit 1977. Gebouwde kit van Silver Line.


Afbeelding

Foto 5: Brabham-Alfa Romeo BT45C uit 1978. Gebouwde kit van Silver Line.


Afbeelding

Foto 6: Brabham-Alfa Romeo BT46 uit 1978 Zuid-Afrika. Gebouwde kit van Tameo.


Afbeelding

Foto 7: Brabham-Alfa Romeo BT46 uit 1978. Gebouwde kit van Tameo.


Afbeelding

Foto 8: Brabham-Alfa Romeo BT46B uit 1978 Zweden.Gebouwde kit van Western Models.


Afbeelding

Foto 9: Brabham-Alfa Romeo BT48 uit 1979. Gebouwde kit van Silver Line.


Afbeelding

Foto 10: Alfa 177 Proto uit 1977. Gebouwde kit van MG Model.


Afbeelding

Foto 11: Alfa 178 uit 1978. Gebouwde kit van FDS. Is ook van MG Model te koop.


Afbeelding

Foto 12: Alfa 178 uit 1979. Gebouwde kit van MG Model.


Afbeelding

Foto 13: Alfa 179 uit 1979. Gebouwde kit van MG Model.


Afbeelding

Foto 14: Alfa 179 uit 1980. Gebouwde kit van MG Model.


Afbeelding

Foto 15: Alfa 179C uit 1981. Diecast van Fabbri Editore.


Afbeelding

Foto 16: Alfa 182 uit 1982. Gebouwde kit van HiFi Models.


Afbeelding

Foto 17: Alfa 183T uit 1983. Gebouwde kit van FDS.


Afbeelding

Foto 18: Alfa 184T uit 1984. Gebouwde kit van Tameo.


Afbeelding

Foto 19: Alfa 185T uit 1985. Gebouwde kit van Tameo.


En dan nog twee 'Indy's':


Afbeelding

Foto 20: March-Alfa Romeo Indy Car uit 1989. Gebouwde kit van Meri Kits.


Afbeelding

Foto 21: March-Alfa Romeo Indy Car uit 1990. 2 maal diecast van Onyx.


Prachtig, Henk!
Dank je.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Togi

di jul 08, 2008 11:07

Even een verlate reactie voor wat betreft leverbaarheid van (Fongal)Togi modellen. Alles dat op www.togi.it staat is gewoon te bestellen, rechtstreeks bij hun door een mailtje te sturen. Men werkt al een aantal jaren niet meer met importeurs maar biedt rechtstreeks aan. Reacties kunnen soms even op zich laten wachten want Togi is niet hun core-business.
Nadeel: de nog 'redelijk' geprijsde modellen worden door een italiaanse onder-rembours wijze ineens onbehoorlijk duur (reken op zo'n 70 euro extra!).
Oplossing: regelen dat je vooruit kunt betalen en dan op laten sturen. Anders kost een Duetto van 150 euro ineens 220 euro als de koerier aan de deur staat....

Nog even dit: de waarde van originele Togi's ligt in een aantal gevallen echt een stuk hoger dan die van de nog steeds geproduceerde FongalTogi's. Zijn er dan verschillen? Ja, wel degelijk, al gaat het in veel gevallen om details. Alleen geven de aanbieders op bijv. ebay niet aan of je te maken hebt met een Togi of FongalTogi en kun je het, zelfs als kenner, soms moeilijk zien op de foto's . Als je hun moet geloven heb je in alle gevallen met een zeer zeldzaam model te maken en dat is meestal niet het geval.

De meeste onderdelen (er zijn verschillen met vroeger voor wat betreft materiaalgebruik) kun je overigens gewoon bij ze bestellen en krijg je bijna altijd in korte tijd gratis thuisgestuurd.

Corrado

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Formule 1

vr jul 11, 2008 02:43

Ik kwam nog een 1:43 alfa romeo van bartels tegen.

Probleem was dat de fabrikant en de bouwwijze niet echt duidelijk waren.
Maar ik hou wel van een gokje als het niet te gek is. En handbouw van bartels had ik nog niet.

Toch geboden en voor net geen 26 euro staat deze nu hier.

Afbeelding

Het model leek redelijk in elkaar te zitten. Er was een stukje spoiler los en dat heb ik al gefixt. Maar het rare was dat het model met de wielen zat geplakt aan de bodem van de verpakking.
En dat toen ik beter keek ik zag dat het metalen bodem plaatje met daaraan de uitlaten helemaal los lag.

Heb ik dus maar de wielen los gefriemeld. Daarbij een beetje de decals op de banden beschadigd. Maar toen zag ik wel dat de delen van de kit *helemaal* niet aan elkaar bevestigd waren. Dus los cockpit gedeelte, losse bodemplaat en losse carroserie.

Dus dat ga ik alsnog even doen.

Oh ja , de fabrikant?

BBR. :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Formule 1

vr jul 11, 2008 08:25

Ik kwam nog een 1:43 alfa romeo van bartels tegen.

Probleem was dat de fabrikant en de bouwwijze niet echt duidelijk waren.
Maar ik hou wel van een gokje als het niet te gek is. En handbouw van bartels had ik nog niet.

Toch geboden en voor net geen 26 euro staat deze nu hier.

Afbeelding

Het model leek redelijk in elkaar te zitten. Er was een stukje spoiler los en dat heb ik al gefixt. Maar het rare was dat het model met de wielen zat geplakt aan de bodem van de verpakking.
En dat toen ik beter keek ik zag dat het metalen bodem plaatje met daaraan de uitlaten helemaal los lag.

Heb ik dus maar de wielen los gefriemeld. Daarbij een beetje de decals op de banden beschadigd. Maar toen zag ik wel dat de delen van de kit *helemaal* niet aan elkaar bevestigd waren. Dus los cockpit gedeelte, losse bodemplaat en losse carroserie.

Dus dat ga ik alsnog even doen.

Oh ja , de fabrikant?

BBR. :wink:
Kijk, dat zijn de leukere vangsten! Gefeliciteerd! Aan de foto te zien is hij netjes gebouwd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”