Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: 4 mei Assen

ma mei 05, 2008 15:27

Ik hoop dat er nog vele rookies volgen want we hebben echt meer mensen nodig, dus heren en of dames stop met megamachines bouwen neem een oude squadra of 75 TS en kom rijden.........
Tsja, ergens hebben jullie wel gelijk... maar ik kom écht hoor!
Heb immers al een poging gedaan met standaard TS motor, jullie weten hoe dat is afgelopen!
Die motor was trouwens tot de draad toe versleten....

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 4 mei Assen

ma mei 05, 2008 17:47

Die motor was trouwens tot de draad toe versleten....
die van Geert ook, en die heeft toch gisteren nog gereden.. :wink: (ik weet het, gaat moeilijk met een gat in het blok...)
maar goed, ben benieuwd of het heel blijft.. to finish first you first have to finish...(weet er alles van...). Komt Tom misschien vaker, met competitie....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mei 05, 2008 20:57

Haha, ja, het verschil was dat die inderdaad nog liep!
Mijn compressor-plan lag er eigenlijk al eerder als de SI plannen, vandaar dat ik het wil afmaken ook...
In 2005 had ik die M45 al eens op de kop getikt!

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

ma mei 05, 2008 21:47

Net van een druk weekendje Slagharen en Squadra Italia weer terug, was erg leuk gisteren om het hele spektakel eens van dichtbij mee te maken bij het Brabantse team. Ook nog een stelletje foto's gemaakt (niet van het caliber van Remco S maar toch...)

Ik hoop er op Zandvoort ook eens bij te zijn als ze dat thuis ook goed vinden :wink:
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mei 06, 2008 02:36

Ik hoop dat er nog vele rookies volgen want we hebben echt meer mensen nodig, dus heren en of dames stop met megamachines bouwen neem een oude squadra of 75 TS en kom rijden.........
You said it man!
Helemaal mee eens. Ik lees overal over voornemens, plannen en driejarendurende plannen om hét ultieme motorblok in elkaar te knutselen, maar neem nou gewoon een standaard TS en ga daar eerst eens mee rijden.
Hoe langzamer/meer basic je auto is, hoe meer je je best moet doen met goede lijnen rijden en de juiste rempunten vinden omdat het dan allemaal nog niet zo snoeihard gaat en je met vermogen je fouten kunt goedmaken.
Ik heb veel op de Nordschleife gereden, mijn cursus gehaald, een heel seizoen SI gereden en nú pas is het motortje op. En dat in een TS die ik voor slechts €1500 heb gekocht. Daarvan zijn natuurlijk wel in de loop der tijd wat dingetjes veranderd zoals remmen en onderstel, maar veel is het niet.

M.a.w.: komt allen!
Zeker als je je licentie hebt: kom gewoon een keertje meerijden en ik weet zeker dat je direct verslaafd bent! (ik spreek uit ervaring..).

SRW 14 en 15 juni en de 29 juni valt in m'n verlof. De auto rijd (met een standaard TS blok uit een complete donor 75TS van E300 :D) en is ook zo goed als TC bestendig op wat minor details na. Race licentie op zak en nog tijd om te oefenen en onderstel af te stellen. Heb 2 setjes slicks en een set intermediates liggen (ik gok erop dat het niet regent) . Ben ook al bezig om te proberen of ik niet een hoteltje kan boeken tijdens SRW van m'n frequent flyer punten. Is dat vaak vliegen voor de baas toch ergens goed voor. Nu nog een plekje voor de racer zodat die niet 2x heen en weer zandvoort hoeft te worden gesleurd en dan zou ik toch zeggen dat ik er aardig klaar voor ben.
Maw volgende keer ben ik er ook. Heb er nu al zin in.

CU

DJ

AG
Full Member
Full Member

di mei 06, 2008 08:32

Nog meer foto's http://www.edfo.nl/

AG

Andretti Molletti

di mei 06, 2008 18:18

Nou, mijn beurt na een enerverend weekendje 8)

Zondag om 6 uur 's ochtends vertrokken en pas rond 2300 uur thuis ivm wat pech met de oprijwagen... dat zijn lange, vermoeiende dagen dan!
Weer was geweldig en de opkomst was top!!!!
Zelfs ene Tom Kuiper uit de Challenge om een beetje te sparren :lol:
De vrije training ging best aardig maar op het einde brak mijn uitlaat doormidden. Nog voor de vlamdover dus dat gaf HERRIE! en een waarschuwing...
In ongeveer een uurtje een lasapparaat bij Jadbala (oude bekende 8) ) geregeld, de diverse aanwezige in de pitbox hielpen allemaal mee wat enorm fijn is, en Jaco heeft met elektrodes de boel gelast!!!.
Zo kon ik nog net op tijd kwalificeren met 2:16.669 wat ik dacht een nw persoonlijk record op Assen is. iig ben ik nu sneller dan welke Volvo dan ook op Assen en dat geeft rust in de spiegels ;)
Doordat ik in de kwali nog eens wat keren verremde en re voor een pentagon (vijfhoek) band geworden was moest ik bij Cannucci brothers een bandje gaan lenen :oops: Gelijk de wagen hoogte li-re wat versteld en de remblokken bleken finaal op.. pennen 3 stuks verdwenen.. oei oei oei.. Grootste geluk dit weekend was wel de HULP van Erikg hier ook op het forum en sleutelend voor Mark Roffelsen (die er nu niet was) Hij lapte eigenlijk alles op en gaf me een betere wegligging door wat aanpassingen en de bandenspanning wat correcter te zetten.

De eerste race stond ik finaal te slapen aan de start.... die lampen gaan uit en ik verwachtte de lampen daaronder aan te gaan... vraag me niet waarom?? maar nadat de rook was opgetrokken startte ik en kon ik barend en patrick gaan achterhalen.. met wat strak stuurwerk lukte dat nog wel, maar de mannen voor mij waren voorgoed verdwenen... ik reed zo hard ik kon maar zonder voorgangers is dat niet leuk. Op het eind wat achterblijvers in Volvo's en Mazda's gedubbeld en 2 ronde voor tijd breekt mijn uitlaat... aaaaarrrrrgghhhhhh ik zie in ramshoek Tom kuiper aankomen en realiseer me dat als hij me passeert ik een ronde gelapt word en dus nog maar 1 ronde hoef... ik rem en laat hem voor start finish lekker voorbij :).. ik rij mijn laatste ronde uit, zoveel mogelijk in 5 en dat lukt! Bij binnenkomst wel een 2e en laatste waarschuwing gehad...
Toen was ik een beetje leeg en op... zag het niet meer zitten, maar nadat meerdere riepen je hebt nu meer dan een half uur extra tov de vorige keer dus het moet lukken heb ik toch maar weer een poging gewaagd..... Erik heeft toen de uitlaat weer gelast nadat ik dit keer bij Bas Koeten racing een MIG laspparaat geleend had. Helemaal top dat iedereeen elkaar zo helpt op het circuit!!!
De tweede race liet Erik de bandenspanning nog wat zakken en dat bleek goud. Bij de start wist ik nu dat we direct na het doven van het rood gas mochten geven ;)
Ik pakte zowaar Lars die een fabelachtig weekend reed, voor de eerste bocht. Een leuke 5e plek, maar na de eerste serie bochten remde hij me uit op het achterste rechte stuk. Op dat moment en nog zo'n 4 a 5 ronde lang, wist ik aansluiting te houden achter Lars, BJ en Geert. Daarna gingen BJ en Lars Geert voorbij en dacht ik die gaat stuk of heeft technische problemen... ik trapte en trapte om bij te komen bij Geert, maar tevergeefs... ik maakte meerdere keren achter elkaar wat fouten en spinde wat teveel tijd koste... daarna een Mazda op mijn lijn in Ramshoek en toen besefte ik wel dat Geert onbereikbaar ver weg was... grrrr de aansluiting is moeilijk te vinden voor mij. Geert gaat een nwe auto bouwen, geen idee wat lars aan techniek eronder heeft en BJ heeft gewoon peekaas teveel voor mij...Ik moet nog eens goed bedenken wat ik wil met mijn auto om aansluiting te vinden bij een paar mensen voor mij zodat ik ook wat strijd heb...
Al bij al heb ik een super race weekend gehad en ben ik enorm dankbaar voor alle hulp die ik gehad heb van Jaco, vooral Erikg en zijn geweldige afstelkunst!! en de crew van Barend, Alberic, de omstanders, supporters etc etc!! En natuurlijk mijn allerliefste hulp en steun, mijn lieve vriendin 8) !!!
Echt helemaal top!!!!
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di mei 06, 2008 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 06, 2008 18:44

Nu nog een plekje voor de racer zodat die niet 2x heen en weer zandvoort hoeft te worden gesleurd
die kan je net als de trailer gewoon op het circuit achterlaten. Er blijft altijd wel volk achter om de zaak onder controle te houden. Een pitbox delen (als ze nog beschikbaar zijn...) met 2 anderen komt trouwens op een 35,= per dag.per persoon.(hoe ze een weekend rekenen weet ik niet eigenlijk..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mei 06, 2008 20:49

Het hek gaat ook nog dicht na een bepaalde tijd meestal...

Andretti Molletti

di mei 06, 2008 22:45

Het hek gaat ook nog dicht na een bepaalde tijd meestal...
22.00uur dacht ik, kun je er meestal alleen nog te voet op en af...

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo mei 07, 2008 17:57

Maw volgende keer ben ik er ook. Heb er nu al zin in.

:thumbs:

Larini
Member
Member

wo mei 07, 2008 22:54

Ten eersten Bedankt Mannen voor de SUPER geweldigen fantastische dag. en de complimentjes!

Voor mij was het echt een super dag echt heel maal TOP!
Mij dag begon als volgt om kwart voor 6 weg gereden vanuit Huissen.
om 8uur waren me vader en ik in Assen. Auto-tje afgeladen, Toen kwam de spanning al :P
voor mij was alles nieuwe dus moet nog veel kijken en vragen hoe ander mensen dat deden. maar Alberic en me Pa hebben mij daar super door heen geholpen.
Groten dank!
Nou toen even in geschreven auto laten keuren, kwam er zo waar in een keer doorheen :D
Nou en toen maar wachten en de laatse kleine dingentjes gedaan voor de vrij training.

Vrije trainingen.
Ik had met me team afgesproken dat ik naar 4 rondjes binnen kwam om de banden te meten. voor de 4 rondjes heb ik de boel es even aan gezien. en goed alles opgewarmd.
Na dat ik de Pits verlaten had en meer eens een beetje door kon gaan trappen. Was ik al vrij snel gewend aan de banden (oude Sliks) en aan het circuit. het ging echt al lekker.
Ik had al weer heelmaal de smaak te pakken.

Kwalificatie.
Ik had weer met mij Team afgesproken dat ik eerst 4 rondjes zou opwarmen. Dan weer binnen zou komen voor een check.
Tja alles voelde goed aan. Dus toen moest ik er maar even voor gaan zitten. ik heb toen 2 rondjes echt alles uit de kast gehaald.
Alleen had ik me sliks een beetje te warm gereden, dus had ik erg last van veel onderstuur, maar toch kon ik er nog een 2:13.877 uit persen.
Dat betekende dat ik vanaf de 4 start plaats mocht starten. Nou dat had ik dus echt niet gedacht, daar was ik echt super blij mee, en weer een stukje zekerheid erbij :D

Race 1.
De start was naar mij idee niet heel maal Top ik kwam niet heelmaal lekker weg. (zenuwen) bij de start werd ik meteen gepakt door Bartman, die zat niet te slapen :P
vervolgens kon ik allen maar aansluiten aan de rest. ik kon aardig op de kont van Bartman blijven. ik proberen en proberen. maar ik misten nog net de aanvaring die Bartman heeft.
Maar Bartman maken naar een rondje 2 of 3 een foutje waar op ik hem kom pakken. zo kon ik een rond of 3 voor Bartman blijven tot dat we een volvo tegen kwamen en Bartman erg slim gebruik van maken. Zo moest ik Bartman voor laten toen hebben Bartman en ik echt een fantasie duel gehad tot dat de finichs vlag viel. Dan was ook echt weer heel maal Top!!!!!
Dus was ik als 5de geëindigd op Toyos :P

Race 2.
Van plaats 5 was mijn start een stuk beter. maar werd meten in de eerste bocht gepakt door Dre, maar de de Strube anders te nemen, zo dat ik harder uit kon komen kon ik Dre einde rechten stuk uitremmen. toen wou ik erg graag de aansluiting zoek bij Geert en Bartman. die ondertussen al in een aardig gevecht waren.
Uiteindelijk heb ik Bartman voor de Geert timmer uitkunnen remmen, maar door zijn veel pk's kwam hij mij op start/finish weer voor bij, maar eind van rechten stuk kon ik Bartman toch weer uit remmen.
Dat was een best gewaagde actie maar wel met suc6 want nu kon ik proberen om naar Geert te rijden wat niet zou mee vallen.
Maar met Bartman in me nek lukte me het op Geert ook uit te remmen en toen was het maar zorgen dat Bartman me niet voorbij kwam. Daar bij kwam ook nog eens dat ik een beetje te veel van me Remmen had gevraagd en me rem pedaal al bijna op de bodem lag.
Maar heb gelukkig de Race nog uit kunnen rijden en heb met veel moeite Bartman achter me kunnen houden. Zo was ik geeindigt met een 3de plaats. :D :D : D en met een lage 2:12 er

Kortom Het was Fantasties de eerste race van het Squadra
Echt helemaal verslaaft. De sfeer was SUPER!!! echt heel maal TOP!!!!
De volgende keer ben ik zeker weer van de partij!!!

Tot gauw!!!!!
Groet Lars

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 07, 2008 23:41

Leuk verslag, dat is het enthousiasme wat de twijfelaars onder ons over de streep zou moeten trekken zou ik zo zeggen! :thumbs:
Tot 14-15 juni op Zandvoort (als ik alles op tijd afkrijg..doe m'n best!).

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 09, 2008 00:04

@ Lars: heb jij je filmpjes al online kunnen zetten?
Ik ben inmiddels zover dat ik het van de camera op de computer heb weten te krijgen.
Nu even uitdokteren hoe dit alles te editten in iMovie en het vervolgens op Youtube te zetten..

Zitten mooie actiebeelden bij!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mei 09, 2008 07:51

Kom maar op met die beelden!
Ben benieuwd!!

M'n motor staat trouwens weer in elkaar \:D/
Inlaatnokkenas een graad of 2 later ivm laaddruk, verder alles standaard...

Terug naar “Racen - Algemeen”