GA!S
Member
Member

Tijdelijk opslaan / buiten stallen Sudje.

zo mar 23, 2008 08:12

De schuur waar mijn Sudje op restauratie staat te wachten gaat vervangen worden. Aangezien dit in alle rust gaat gebeuren zal de Sud een maand of 6 dakloos worden. Wat is de beste manier om hem te conserveren? Ik zat zelf te denken aan een buitenhoes en regelmatig goed ventileren, maar het blijft een Sudje....

Zijn er meer mensen met een auto in restauratie die regelmatig buiten moet slapen?

vjete

RE: Tijdelijk opslaan / buiten stallen Sudje.

zo mar 23, 2008 10:09

ik heb daar geen ervaring mee maar als je hem met een hoes buiten zet zou ik hem zeker op een droge ondergrond (beton/asfalt) zetten zodat er geen vocht kan opstijgen onder de wagen.
Deze tip heb ik gekregen van een vriend van me die regelmaatig auto's restaureerd, toen ik vroeg waar ik moest op letten als ik naar een wagen ga kijken.
Als hij niet op een droge ondergrond staat is hij sneller rot zij hij.
Iemand hier die dat kan bevestigen?
lijkt mij wel geen onzin

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Tijdelijk opslaan / buiten stallen Sudje.

zo mar 23, 2008 10:32

ik heb daar geen ervaring mee maar als je hem met een hoes buiten zet zou ik hem zeker op een droge ondergrond (beton/asfalt) zetten zodat er geen vocht kan opstijgen onder de wagen.
Deze tip heb ik gekregen van een vriend van me die regelmaatig auto's restaureerd, toen ik vroeg waar ik moest op letten als ik naar een wagen ga kijken.
Als hij niet op een droge ondergrond staat is hij sneller rot zij hij.
Iemand hier die dat kan bevestigen?
lijkt mij wel geen onzin
Mijn 33 stond vroeger ook altijd buiten met een goede hoes erover op asfalt en hij bleef helemaal hard en zelfs proper! Ik denk inderdaad zoals Vjete dat dit de 'beste' oplossing is.
Je moet wel zien dat je een hoes koopt die wat ventileert, waar er dus kleine poriën inzitten (niet van die pvc zeilen want als er daar water onderkruipt gaat het er nietmeer van onder). Ik had zo'n hoes van het merk 'Lama', kostte rond de 50€.

PS: Zorg ook dat je de goede maat koopt, niet TE groot..

Vele groetjes...

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 23, 2008 13:55

Ik zou proberen om tijdelijke stalling te zoeken
geen idee waar je woont maar..................een sud die nog niet gerestaureerd is buiten zetten ,levert meer werk op dat is zeker.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Tom VDW
Guru
Guru

zo mar 23, 2008 14:00

Ik zou proberen om tijdelijke stalling te zoeken
geen idee waar je woont maar..................een sud die nog niet gerestaureerd is buiten zetten ,levert meer werk op dat is zeker.

grt rogeralfa :driving:
Daar heb je natuurlijk gelijk in, vooral als hij nog niet gerestaureerd is, maar denk dat het niet altijd zo simpel is een goede stalling te vinden..toch hier bij mij in de buurt niet. Ze vragen soms veel te veel huurgeld :cry: :twisted:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 23, 2008 14:43

hahahaha

Ik kon me toch niet inhouden en heb die Franse Sud gekocht (tegen aanzienlijk lager prijsje)

Ik zal straks eens een fotootje maken van het dak; kan je zien wat een zeil doet :wink:

Tom VDW
Guru
Guru

zo mar 23, 2008 14:46

hahahaha

Ik kon me toch niet inhouden en heb die Franse Sud gekocht (tegen aanzienlijk lager prijsje)

Ik zal straks eens een fotootje maken van het dak; kan je zien wat een zeil doet :wink:
Ben wel benieuwd, vooral als het nooit verlucht werd :lol:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 23, 2008 15:51

Is niet om te lachen Tom :evil:

Ziet eruit alsof er een monstertruck overheen is gegaan. Gelukkig wel een hele lichte want geen deukje te zien :wink:

Tom VDW
Guru
Guru

zo mar 23, 2008 17:23

Is niet om te lachen Tom :evil:

Ziet eruit alsof er een monstertruck overheen is gegaan. Gelukkig wel een hele lichte want geen deukje te zien :wink:
Dat valt dan toch mee :wink:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 23, 2008 18:20

Mooi he?

Afbeelding

Tom VDW
Guru
Guru

zo mar 23, 2008 18:42

Oei das wel jammer :? ,
en krijg je het met geen enkel product weg?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 23, 2008 19:03

Een goede hoes is prima, maar ook dan roest het gewoon verder, waar het al bezig was. Dus plekken vooraf behandelen is echt een pré.
Mijn sud heeft een jaar of 6 onder een hoes buiten gestaan en ik kan je vertellen, de plekken di ik toen even snel behandeld had zijn niet erger geworden, de plekjes die ik toen niet de moeite vond, zo klein, zein wel signifikant groter geworden. :?

Wat ik het kwalijkste vind, is dat de toen peperdure ventilerende hoes na een jaar of 3 zo gekrompen os, dat ie eigenlijk niet bruikbaar meer is. (je kan 'm misschien nog over een fiat 500 trekken) :evil:

Maar voor een half jaar zou ik me niet al te druk maken. Koop gewoon bij de Halfords een ventilerende hoes voor buiten. Is niet duur, kan je je ook minder een buil vallen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

GA!S
Member
Member

zo mar 23, 2008 20:05

Het is inderdaad maar voor een korte tijd, paar maanden tot een half jaar hoogstens. De schuur waar ie nu staat moet wijken voor een full-size garage voor 2 auto's met voldoende sleutelruimte. Tip van droge ondergrond en een goede hoes die ga ik zeker opvolgen. Dan ieder weekend even luchten. Wellicht andere conserveertips?

Tom VDW
Guru
Guru

zo mar 23, 2008 20:50

Het is inderdaad maar voor een korte tijd, paar maanden tot een half jaar hoogstens. De schuur waar ie nu staat moet wijken voor een full-size garage voor 2 auto's met voldoende sleutelruimte. Tip van droge ondergrond en een goede hoes die ga ik zeker opvolgen. Dan ieder weekend even luchten. Wellicht andere conserveertips?
Zorgen dat als het regent nergens water in kan blijven staan, desnoods met wasknijpers zorgen dat het water steeds af de hoes kan lopen. Msn wist je dit al maar toch nog even vernoemen :wink:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 24, 2008 00:03

Oei das wel jammer :? ,
en krijg je het met geen enkel product weg?
Schuurpapier :wink:

Terug naar “Projecten”