Het-Licht
Guru
Guru

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden...

vr feb 08, 2008 14:32

Misschien ooit eens in de toekomst, you never know... :wink:
Ik ga zo langzamer hand de auto toch helemaal Annex J maken, puur vanwege me eigen veiligheid. Alleen gaat dit stukje bij beetje en kan dus voorlopig wel even duren. Het heeft in ieder geval geen preoriteit !

Je hebt trouwens een PB !

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr feb 08, 2008 19:49

Ja Willem, kom ook meedoen!!
Ik had ook voor € 125,- m'n licentie, dat kan er nog wel af toch?
Als je netjes je lijnen rijdt en de tekst doorleest haal je het wel.
Verkoop je gewoon die dikke achteras aan mij :wink:
Haha, maar het is wel gezellig natuurlijk...

Verder wil ik nog eens zeggen dat het er echt netjes uitziet!!

edit: en ik heb er als dank voor dit bericht weer een klavertje bij :banana:

Het-Licht
Guru
Guru

vr feb 08, 2008 20:41

We kijken nog wel effe, eerst de auto maar eens voor mekaar...

En die as kan je op je buik schrijven !

Het-Licht
Guru
Guru

wo feb 13, 2008 19:00

Zo weer even een update. Ben gisteravond lekker met de remmen in de weer geweest.

De Volvo klauwen met de 75 versnellingsbak T-stukjes

Afbeelding

Met de Goodridge stalen remleidingen

Afbeelding

Gemonteerd rechts

Afbeelding

Closeup

Afbeelding

Gemonteerd links

Afbeelding

Closeup

Afbeelding

Afbeelding

Als de bumper erop gaat komen er ook nog koelslangen voor de remmen. Als de boel dan nog te heet wordt, snap ik het niet meer...

De Eezibleed voor het ontluchten van de remmen. Ben benieuwd of het wat is !

Afbeelding

De auto weer op zijn pootjes na lange tijd !

Afbeelding

De Giulia klauwen. Thanks Alfaqv75 ! Wat zouden jullie doen ? Reviseren ? Of gewoon onzin omdat ze nooit vast gaan zitten ?

Afbeelding

To be continued !

Het-Licht
Guru
Guru

wo feb 13, 2008 19:01

Oeps, dubbel ! Site liep vast ofzo ?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 19:19

Ziet er goed uit, dat loodgieterswerk. 8)

Ik wel mijn bedenkingen bij de weg van de remslangen........gaan die niet schuren langs de bovenste draagarm of aan de andere kant langs de stabi of schokdemper? :? Let wel, dit is geen negatieve kritiek, maar meer bedoeld als stof tot nadenken.....check dat! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 13, 2008 19:42

Zijn dat alu klauwen?

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 19:57

Nee want ik zie roest... :-$
Zal wel beter remmen maar zijn wel weer zwaarder dan Brembo's...

Elk voordeel heb zijn nadeel.. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden...

wo feb 13, 2008 20:30

Zo weer even een update. Ben gisteravond lekker met de remmen in de weer geweest.

De Giulia klauwen. Thanks Alfaqv75 ! Wat zouden jullie doen ? Reviseren ? Of gewoon onzin omdat ze nooit vast gaan zitten ?

Afbeelding

To be continued !
Zo'n Eezibleed werkt wel, niet te veel druk op zetten want dan komt het niet goed kan ik je uit ervaring vertellen...

De klauwen even reviseren, als de zuigers los willen is het maar even werk.
Theo Romeo
Afbeelding

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 23:01

Thanks Alfaqv75 !
geen dank :wink:

succes met je project(en)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Het-Licht
Guru
Guru

do feb 14, 2008 00:25

Heb vanavond even onder de 75 gelegen (voordat me telefoon ging voor een storing, hiep hoi storingsdienst), maar hoe haal je het snelste en makkelijkste de originele achter klauwen er vanaf ? Zag dat de schijven in de weg zitten en meer van die ongein, wat een gedoe !

@ AlfettaOwner : Klauwen zijn idd staal, op een Beemer zou het zelfde type moeten zitten maar dan van Alu, weet alleen niet welke...

@ Allesandro : Ik ga de remleidingen nog even vast zetten aan de bovenste draagarmen. Doe denk een stuk zelfvulkaniserend tape om de leiding en doe ze dan in de originele klemmen. Of ik snij de rubberen verdikkingen van de ouwe slangen er even af en doe die er dan omheen. Even kijken nog. Er komen ook nog slangen voor de remkoeling bij dus ik moet nog even kijken hoe het uit komt.

Waar koop ik het beste een revisi setje voor een setje 105 serie klauwen ?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 14, 2008 00:37

klauwen?

Even de 75 achter op bokjes. Krik onder de bak - bak los bij centrale ophangpunt (boven de klauwen) en bak via krik iets laten zakken (let op de aanvoerende remslang) dan heb je meer ruimte voor manouvreren. Klauwen dmv stelschroeven (imbus en borgmoer -dunne ringsleutel 17 - aan de zijkanten......en dopje 7 op de kleine ratel of handvat) blokken los stellen en ze kunnen los.

Later met ontluchten de achterkant HOOOOOOG! bijna de voorbumper op de vloer en dan met niet te veel druk eazybleeden. anders blijf je bezig.... :wink:

Bij DEZE tent hebben ze revisiesetjes voor 105 klauwtjes on stock...(klik online shop - download - dan de pdfjes....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

do feb 14, 2008 17:36

Volgens mij moet je de aandrijfassen ook loshalen aan de bakkant, dan komen de schijven er vantussen en dan kun je de moeren losdraaien waarmee de klauwen vast zitten. De 105 klauwen wel met de ontluchtingsnippels boven monteren.
Theo Romeo
Afbeelding

Het-Licht
Guru
Guru

vr feb 15, 2008 00:00

Zo, kom net onder de 75 vandaan. Wat is dat een **^$@$%&*( werk om de klauwen eraf te halen als de remmen echt helemaal vast staan. Blokken konden er niet uit omdat de verstelling vast staat en de schijven mega opstaande randen hebben (die kunnen dus ook vervangen worden). En de wielen kom ik ook niet draaien om makkelijker bij de bouten van de aandrijf assen te komen. Uiteindelijk 11 bouten eruit en jahoor : de laatste draait de kop dol ! :evil: Ben er toen maar mee op gehouden... Morgen zal ik die bout even een behandeling met een slijptol geven...
Uiteindelijk wel 1 kant de remmen zooi eraf gehaald. Schijven zijn af, hebben aan beide kanten minstens 2mm opstaande randen en blokken staal op staal... :lol:

_Pieter_
Guru
Guru

vr feb 15, 2008 14:57

Dit alles lezende lijkt het mij er sterk op dat de slechte remmen die je ervaarde niet zozeer door de setup an sich werden veroorzaakt, maar meer door de staat van onderhoud waarin het verkeerde.

Goed gangbare klauwen, verse schijven en goede blokken, goed ontlucht, verse vloeistof en RVS slangen, nieuwe remcylinder en remdrukverdeler.

Wellicht had dat je een hoop werk bespaard, want 105 klauwen icm je volvo aambeelden gaat waarschijnlijk je rembalans in de war gooien tov std, dikke kans dat je ook een instelbare verdeler monteren. Ook weet ik niet hoeveel diameter je remcylinder zou moeten zijn voor die klauwen tov wat je nu hebt. (meer zuigers = meer oppervlak = langere pedaalslag bij gelijke diameter remcylinder, maar je achterklauwen zijn nog std, 105 verschilt niet zo van std). Ik weet niet wat dat doet met de doseerbaarheid.

Ik rij met alles std maar gloedje nieuw (afgezien van de Brembo remklauwen voor) en het remt als een huis. Ik maak er mede SI genoten gek mee. Sommige challenge rijders hebben ook gewoon de std Brembo klauwen voor.

Maar ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, zal wel beter zijn dan wat je had maar dat mag geen verrassing zijn.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Projecten”