Alfasud's uit 1972 zijn er bijna niet in Nederland geleverd, de demo's hadden een 72-er kenteken maar ik vraag mij af of er ook 'bestelde' suds op 72-er kenteken zijn afgeleverd. Introductie in Nederland was ergens eind 1972 (heeft iemand daar foto's van? was op een schip of haven als ik een oud dealer mag geloven, ook naar de exacte datum ban ik benieuwd).Beetje off topic, maar dat brengt mij op de vraag; is er uberhaupt nog een Alfasud met de letters achteraan op de nummerplaat in Nederland? Een originele Nederlandse uit 1972 dus? Ik heb er nog nooit 1 gezien. Zal wel niet vrees ik.
Waarom staat deze topic eigenlijk in het café?
De oudste origineel Nederlandse Sud op kenteken is er een van 1973 (heeft een tijd geleden op MP gestaan), dit is ook de enige origineel Nederlandse 73-er sud die nog op kenteken staat. Deze staat nu bij alfasud liefhebbers. Neemt niet weg dat er nog ergens een 'kentekenloze' of sud met slapend kenteken kan staan natuurlijk.
Een van de Sud's die destijds in Apeldoorn stond (o.a op MP, niet die Super, maar die kale body) had een chassis nummer van 1973. Had ik dat maar eerder geweten...
Okay, ik had het kenteken op de website van autozine ingevoerd en die berekend dan het bouwjaar (maar niet goed dus)....Het XT nummer is echt van 1973 Rody, mijn vader had een midden 73-er Sud met ZM op het eind. De Fiat 128 van 1970 die hij ervoor had had MZ op het eind.