Dan krijg je nu antwoord, Alfavaganza,
Je hebt een hekel aan Koos Spee en zijn compaan Andre vd Toorn en je wilt deze mensen van de buis? Nou, dan zet je toch gewoon de knop om of (en daar zit hem nou net de kneep) je houdt je aan de snelheid zodat deze programma's niet meer gemaakt kunnen worden. En ik zit mensen te ergeren? Nou, valt wel mee, hoor. Volgens mij zitten deze door mij zogenaamde geergerde figuren meer met zichzelf in de maag, omdat ze weer iets gedaan hebben wat wettelijk nou eenmaal niet mag. En in plaats van de schuld bij zichzelf te zoeken, gaan deze mensen op mij zitten hakken, op Koos zitten hakken, op Andre zitten hakken en op iedereen die in hun ogen iets verkeerds doen.
Echter, Alfavaganza, de fout zit juist bij deze mensen. Jij en allen die het aangaan kunnen nu wel het uiterst getergde persoontje gaan zitten spelen, maar er zijn regels. En als daar op een bord 70 staat en je rijdt er fluitend met 80 voorbij, wordt je dus geverbaliseerd voor 76. Ergerlijk als je beboet wordt, maar er stond nou eenmaal 70 en dan moet je niet het beschadigde jongetje uit gaan zitten hangen, maar bij jezelf te rade gaan. Ook ik ben niet geheel vrij van zonden. Mijn eerste en enigste boete scoorde ik in 1984. Toen mocht je op elke snelweg 100 km/u. Ik reed op de naald 150 (dus strak aan de grens) en kreeg een boete voor 140. Dat kostte me toen 180 gulden of 4 dagen zitten.
Ik heb toen voor de spiegel getsaan en heb mezelf helemaal verrot gescholden. Dit wil ik me nooit meer laten overkomen en tot nu toe ben ik sinds april 1984 boete-vrij. Ik was een paar jaar geleden op weg en toen waren er snelheidscontroles. Je mocht daar 70 en bijna iedereen knalde me voorbij, sommigen zelfs met middelvinger opgestoken (dus niet alleen op dit forum ergeren zich mensen aan mij). Het werd echter een kilometer verder verdraaid rustig, want deze middelvinger-coureurs werden allemaal naar een parkeerplaats geleid, waar hun de score meedgedeeld werd.
Er zijn dus regels in dit landje en daar heb je je aan te houden en als je dat niet wilt, dan moet ook jij met je bips op de blaren zitten.
Groetjes,
Greyhound