@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Spee ff door de plee..

zo dec 16, 2007 20:05

Ander voorbeeld : De helft van de Auto's rijdt met veel te lage bandenspanning, ook levensgevaarlijk maar daar hoor je "Spee" niet over....

En dan nog een typisch verschijnsel in de grensstreek, onze Frans/Belgische vrienden van Noord-Afrikaanse afkomst die zonder goede auto- verlichting cq zwaar stoned hun Drugs komen halen..... ook levensgevaarlijk..maar ja dat is weer O zo lekker voor de Nederlandse economie...

Conclusie: Flitsen is niks anders dan Belasting betalen...
vandaag nog een verboden inhaalactie succesvol afgerond op de traktaatstraat.... :?

tsja 65 per uur in een file achter een naffer (terug naar frans walonië) die in Terneuzen om stuf mag komen, van de door ons gekozen regering [-(

ook ik heb mijn gevoelens :evil:

neeeeeeeeee je mag daar niet inhalen voor je eigen veiligheid (en die van anderen)

preventief ruimen van stufkikkers al dan niet van naf afkomst is ook goed voor ieders veiligheid

daar heb ik best een paar belastingcenten voor over :idea:
In de goeie ouwe tijd, toen je nog Alfa reed, gedoeg je je op de weg ook een stuk beter. Zit het dan toch in die ster??.:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Spee ff door de plee..

zo dec 16, 2007 20:12

Een paar feiten??:

In zijn "EIGEN " 30 km/ zone houdt iederen zich aan zn snelheid.. :wink:

Bij hun "EIGEN" school ergert iedereen zich aan hardrijders en foutpakeerders. :wink:

De klever is altijd de hardrijder.

Degene op de linkerrijstrook heeft een 2 maal zo hoge hartslag als degene op de rechterrijstrook, terwijl beiden uiteindelijk even snel ter plaatse zijn.

Mensen in een "bedrijfsauto" pretenderen meer rijervaring te hebben en begaan daardoor 3 x zoveel overtredingen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

chopmax
Member
Member

zo dec 16, 2007 20:15

Een paar feiten??:

Mensen in een "bedrijfsauto" pretenderen meer rijervaring te hebben en begaan daardoor 3 x zoveel overtredingen.
Ben ik het helemaal mee eens, maar waarom bestraffen we alleen de snelheid? Die andere verkeersregels zijn toch ook belangrijk?

Het af en toe hebben van een hogere hartslag is heel erg gezond.

In alle 30 km zones leggen ze hier om de 50m een drempel, dan kan je de hele tijd rustig gaan rijden, of gaan lopen tussensprinten. Aangezien iedereen gaat lopen tussensprinten rijd iedereen nog steeds 50 en zijn drempels alleen onhandig voor mensen die hun bella verlaagd hebben. De overheid is van mening dat ze na het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen klaar zijn met het verkeersveiligheidsbeleid rond scholen, daar erger ik me aan. Zelf ben ik voorstander om rond een school een 1 richtingsverkeer ring te leggen zodat ouders in ieder geval niet meer hoeven te passeren, waarbij ze geen ruimte voor fietsers leeg laten.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 16, 2007 20:22

Een paar feiten??:

Ben ik het helemaal mee eens, maar waarom bestraffen we alleen de snelheid? Die andere verkeersregels zijn toch ook belangrijk?
Omdat het kleven, geen richting aangeven, rechts inhalen,niet handsfree bellen, aanpakken te kostbaar is/ niet door een meting verricht kan worden. ( Het zijn ook onze belastingcenten he.) Er gebeurd wel wat aan maar er zit gewoon veel meer werk in: Constateren, op veilige plek ad kant zetten, gesprek en ev verbaliseren en weer vervolgen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

chopmax
Member
Member

zo dec 16, 2007 20:25

Dan gaan we dus op een gegeven moment alleen nog maar overtredingen bekeuren op het moment dat dat voor de staat winstgevend is, en niet op het moment dat dat voor het volk nodig is.

Is de politie er nu voor ons? Of voor de schatkist?

Kijk op kenteken bekeuren is heel makkelijk, misschien moeten we kansjongeren maar eens een kenteken op het voorhoofd tatoeëren.
Laatst gewijzigd door chopmax op zo dec 16, 2007 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 16, 2007 20:25

De overheid is van mening dat ze na het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen klaar zijn met het verkeersveiligheidsbeleid rond scholen, daar erger ik me aan. Zelf ben ik voorstander om rond een school een 1 richtingsverkeer ring te leggen zodat ouders in ieder geval niet meer hoeven te passeren, waarbij ze geen ruimte voor fietsers leeg laten.
De overheid heeft dan ook aan zijn taak voldaan toch?. De OUDERS klagen over verkeeersonveiligheid terwijl zij. door alle kindertjes braaf met de auto naar school te brengen, zelf voor 90 % oorzaak zijn van hun "eigen" probleem. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

chopmax
Member
Member

zo dec 16, 2007 20:35

Overheid zou ook bij iedere school s ochtends en s middags even alles op mogen gaan schrijven. Dat ouders gewoon een straat verder de auto parkeren in leeg vak en het laatste stuk meelopen. En dat het goedkoper wordt om licht op je fiets te hebben.

Als de overheid de middelen heeft om 5 miljoen bekeuringen de deur uit te doen voor 4-10 km/h te hard rijden. Dan heeft de overheid ook de middelen om masaal op te treden bij scholen en 30 km zones.

Ook nog een andere leuke gedachte: als je pas bij 11 te hard flitst hoef je minder vaak het rolletje te wisselen en vang je meer zwaardere overtreders.
Gehad:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 16, 2007 20:44

Ook nog een andere leuke gedachte: als je pas bij 11 te hard flitst hoef je minder vaak het rolletje te wisselen en vang je meer zwaardere overtreders.
daarom is het tegenwoordig digitaal..... hoeven ze geen rolletje meer te wisselen :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

chopmax
Member
Member

zo dec 16, 2007 21:18

Zo ie zo wacht ik bij de digitale kasten nog op de firmware update om kleven erbij te pakken.

Die dingen kunnen op de seconde nauwkeurig vertellen hoe hard iemand waar reed, en kunnen dus ook de volgafstand tussen twee auto`s

Je hebt ook al beveiligings camera`s die automatisch alarm slaan vanwege een stilstaande auto. ( wordt gebruikt in lange tunnels )

Die kunnen we toch ook gebruiken voor illegaal stilstaan in de schoolstraat?
Gehad:

Dinky Boy
Miniaturista

zo dec 16, 2007 21:34

Het is inderdaad wat te makkelijk om de oplossing altijd maar bij 'de overheid' te zoeken. Dat geeft aan dat we onze eigen verantwoordelijkheid niet willen nemen.

Misschien zouden de scholen het begrip 'ouderavond' eens wat meer letterlijk moeten nemen en ouders aanspreken op hun gedrag rondom school ;)

"Weet U wat, meneer/mevrouw Van de Suv, houdt U Uw kind maar een weekje thuis, dan hebben wij iets meer zekerheid dat zijn klasgenootjes ongeschonden de school kunnen betreden".

chopmax
Member
Member

zo dec 16, 2007 22:02

Ten eerste, met een Renault 5 rij je ook een kind plat, daar heb je geen SUV voor nodig.

Ten tweede, als de overheid de behoefte heeft 11 miljoen keer per jaar extra belasting te heffen om de verkeersveiligheid te verbeteren, ze de plicht hebben dat daar te doen waar het het meeste zin heeft en niet daar waar het het makkelijkst te halen is.

4-10 km/h te hard heeft meer met de schatkist te maken als met verkeersveiligheid. Mensen die 4 km te langzaam gaan rijden, en dus geen paarse post meer krijgen, krijgen nu ten onrechte het gevoel dat zij veilig rijden.
Gehad:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 16, 2007 22:09

Zij hebben wel meer tijd om een ongeval te voorkomen en als je 4 km te snel rijdt krijg je ook geen bekeuring in de bus. Iedereen weet inmiddels dat van de gemeten snelheid 2 x een correctie afgaat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

zo dec 16, 2007 22:13

Ten eerste, met een Renault 5 rij je ook een kind plat, daar heb je geen SUV voor nodig.
Tja, die mensen heten toevallig zo. (dat was het wat minder serieuze deel van mijn posting ;) )
4-10 km/h te hard heeft meer met de schatkist te maken als met verkeersveiligheid. Mensen die 4 km te langzaam gaan rijden, en dus geen paarse post meer krijgen, krijgen nu ten onrechte het gevoel dat zij veilig rijden.
Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen die Grote Spee-show. Het pretendeert de verkeersveiligheid te willen bevorderen maar het is het toonbeeld van stompzinnige vervlakking met een heel zwart/wit 'wie de regels overtreedt is stout en is een gevaar op de weg' terwijl het niets maar dan ook werkelijk niets doet om enig verkeersinzicht bij te brengen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 16, 2007 22:41

Zij hebben wel meer tijd om een ongeval te voorkomen...
Als ze nog bij de les zijn tenminste. Mijn eigen ervaring is dat wanneer je erg sloom rijdt, je concentratie onbewust afneemt.

Ik vind verder het argument van verschillen in tijd om te reageren en remweg e.d. prima wanneer het om echte hardrijders gaat, maar kul bij dergelijke kleine verschillen in snelheid. De ANWB schermde er ook mee destijds. Natuurlijk kan het een meter op de remweg schelen, en natuurlijk kan dat in een enkel geval het verschil betekenen tussen leven en dood, maar als de grens van het acceptabele in reactievermogen/remweg zo strak op exact de maximum snelheid ligt, ligt de maximum snelheid dus gewoon te hoog. Klinkt misschien vreemd, een grens van het acceptabele als het om verkeersslachtoffers gaat, maar dat is natuurlijk wel de praktijk. Als we ons om elke meter remweg druk moeten maken, is er maar één gerechtvaardigde oplossing: in heel Nederland een maximum snelheid vastleggen van 5 km/uur. Moet je kijken wat dat scheelt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

chopmax
Member
Member

ma dec 17, 2007 10:15

http://www.ad.nl/binnenland/article1901 ... =topStoryA

Spee zijn kerstbonus / gratificatie gaat ook door de plee, de politie werkt niet meer mee!
Gehad:

Terug naar “Het Forum Café”