Mede Alfisten!
Een jaar of 7geleden door mijn broer aan het Alfa virus gekomen, zoals vele in mijn leeftijdscategorie (Bouwjaar 1981), begon de liefde met een 33 en deze bella met zijn specifieke wegligging, geluid(Boxer!), aangezicht en ga zo maar door, heeft mijn hart nooit verlaten!
Na ruim 2 jaar getuft te hebben in een 1.7 IE en ermee naar Italie gereden te hebben, vond ik het indertijd leuk om eens verder te kijken en belandde zo bij zijn grote broer; 164 2.0 TS Super. In deze auto heb ik met HEEL VEEL plezier tot een maand of 3 geleden rondgereden. Was het eerst onze eerste auto, in de loop der tijd werd het de tweede (Er kwam een 156) en ging ie er uiteindelijk ook alleen uit omdat ik uiteindelijk toch overstag ging voor de leasebak.
Onderwijl was een licht aangeschoten bouwvakker met zijn Vito al in de achterkant van mijn 156 geboord (welke ik trouwens met schade aan een liefhebber heb verkocht, die hem weer levensvatbaar ging maken!) en hadden we een 2e 156 2.0 aangeschaft, deze is sinds kort ingeruild voor een brute GT 2.0, waar mijn vrouw als een trotse pauw in rondkart.
Goed, dat is zo’n beetje mijn voorhistorie, voor wat betreft Alfa’s, In verband met mijn lease auto, welke ik NIET privé rij (duitser, blehhh), heb ik na veel gezeur mijn vrouw zover weten te krijgen om een 2e bella in huis te halen! Dat moest dan een project worden, maw opschorsen, onder de carport en “let’s the fun begin!”
Uiteindelijk via iemand op het alfa startpagina prikbord op de QV van mede lid hier gestuit, precies wat ik zocht! Deze ga ik samen met mijn broer morgenochtend ophalen, waarna ik de volgende (grove) schema snel bedacht heb;
Project fases:
Fase 1:
Algemene Check up staat Auto
- Carrosserie ; checken op roest, schades, missende delen
- Interieur/achterbak; checken op vocht, beschadigingen, missende, kapotte delen
- Electrische delen: checken werking div interieur/exterieur lampen, electr ramen, spiegels, aansteker, antenne radio, aansl radio
- Checken van de remmen; schijven, remblokken, achterrem, remschoentjes, handrem, remkrachtverdeler, remleidingen, kabels, vloeistof, vloeistof bak
- Checken schokbrekers, ophanging, rubbers, ashoezen, stuurhuishoezen, kogels e.d
- Checken alle bekabeling en bougies, startmotor, verdeelkap
- Checken motor, staat koppeling, distributieriem, alle overige riemen, radiateur, waterpomp, thermostaat, olie, oliedruk, olie lekkages, eventuele bijgeluiden motor
- Checken stuurbekrachtigings deel motor en rembekrachtigingsdeel motor
- Overig / Vergeten?
Aan de hand van de gevonden gebreken op iedere vlak schema maken en plannen hoe, wanneer, financiering, gereedschap en andere benodigheden om het te herstellen.
Fase 2:
- Schoonmaken buitenkant auto
- Schoonmaken binnenkant auto
- Schoonmaken achterbak auto
- Schoonmaken motorruimte auto
- Herstellen kleine gebreken (lampjes e.d)
Fase 3:
Problemen Fase 1 inplannen en geleidelijk oplossen
Uiteindelijk hoop ik met veel liefde en vooral wat hulp via jullie, deze QV in een superieure staat te brengen!