Andretti Molletti

RE: 156 selespeed probleem

do aug 23, 2007 09:37

Wijsheid is je trouwe lidmaatschap mét woonplaatshulp van de ANWB in te zetten.
Als je belt komen ze voor de deur kijken wat en hoe... Kan hij altijd nog naar de dealer toe ;)

Die stekker met de rode en zwarte draad is idd de pomp... je kan daar 12 Volt opzetten met twee draden. Rood=plus, Zwart=min.

SoloSpeed

do aug 23, 2007 09:52

Ik heb met mijn 147 selespeed dezelfde klachten gehad en verwachte een hoop kosten om het op te lossen.
het tegendeel is echter waar, in mijn geval dan.
Een relaistje (van 11,60eur bij de deailer!!!) wat de pomp aanstuurt welke het selespeedgebeuren op druk zet heb ik vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Bij de 147 zit het relais tussen de accu en het motorblok in, waar het bij de 156 zit weet ik niet.

fraver

Re: RE: 156 selespeed probleem

do aug 23, 2007 14:56

Ik heb met mijn 147 selespeed dezelfde klachten gehad en verwachte een hoop kosten om het op te lossen.
het tegendeel is echter waar, in mijn geval dan.
Een relaistje (van 11,60eur bij de deailer!!!) wat de pomp aanstuurt welke het selespeedgebeuren op druk zet heb ik vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Bij de 147 zit het relais tussen de accu en het motorblok in, waar het bij zit weet ik niet.
de 156

Dat geeft de burger in ieder geval moed. Dank je wel daarvoor.
:)

Andretti Molletti

do aug 23, 2007 17:01

vd de twee dikke zwarte relais links naast de accu (ALTIJD in de rijrichting gezien) is het de voorste (ook in de rijrichting gezien waarin je de meeste versnellingen hebt :lol: )

De twee dikke aansluitingen doorlussen met een draadje en dan MOET je pomp gaan lopen.

fraver

do aug 23, 2007 19:49

:D :D :D
YES YES YES

Hij doet het weer.
Dankzij de juiste adviezen heb ik uiteindelijk gevonden waar het aan lag dat de selespeed niet meer wilde schakelen.
Eerst alle Relais schoongemaakt en van plaats gewisseld, geen effect.

Toen op advies van jullie 2 dikke kabels gezocht. Toen ik deze vast wilde maken aan de accupolen zag ik dat er boven aan de accu ook nog zekeringen zaten.
De 2e zekering van 30A was kapot. (was ook helemaal zwart).
Geprobeerd om een goede zekering op die plaats te zetten en voila de pomp deed het weer.
Direct een ander probleem, electronisch circuit onderbroken dus geen startende auto.
Maar goed, in Venlo is het koopavond dus bij Heuts voor € 1,30 een nieuwe zekering gekocht (met reserve natuurlijk).

Hij rijdt weer als een zonnetje,
:lol: :lol: :lol:

Super man, geweldig.,
Ik moet eerlijk zeggen dat Alfaleo in Tegelen mij hetzelfde advies gegeven heeft vanmiddag dus ook dank aan Maurice.

SUPER,

Na een slapeloze nacht toch uitermate gelukkig dat alles het weer doet.

THANKX

Francois

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

do aug 23, 2007 20:08

\:D/

En zeker een fijn gevoel dat je het zelf opgelost hebt?! (Met wat sturing)
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Remmie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do aug 23, 2007 22:15

Kun je in ieder geval weer lekker slapen !
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'

www.landtransport.nl

.

fraver

ma aug 27, 2007 11:17

Nou, de vreugde was van korte duur.
De problemen zijn weer begonnen.
Na het vervangen van de zekering vorige week donderdag weer een paar dagen zonder problemen kunnen rijden.
Nu begint het lampje weer te branden en het piepsignaal van de selespeed zich weer te laten horen.

Ben langzaam ten einde raad.
Denk toch maar dat het inschakelen van de Alfa Garage een dringende noodzaak is.

Iemand misschien toch nog oplossingen of een raadgeving.

Andretti Molletti

ma aug 27, 2007 11:20

De problemen zijn weer begonnen.
Nu begint het lampje weer te branden en het piepsignaal van de selespeed zich weer te laten horen.
licht en geluid...

Maar wat is het probleem dan?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 27, 2007 11:55

:shock: Dat viel natuurlijk ook te verwachten! DIe zekering is er niet voor niets uitgeknald, nu is het de bedoeling om de oorzaak van het eruitknallen te vinden...(iets te vroeg feest gevierd)
Toch maar even laten uitlezen die Selespijt?
Succes iig.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

fraver

ma aug 27, 2007 12:26

Het probleem is nu inmiddels weer dat ik niet kan schakelen.
Ik heb voor vanmiddag al een afspraak met de dealer gemaakt.
Laat hem maar uitlezen en zie dan wel wat de problemen cq kosten zullen zijn
Natuurlijk klapt een zekering er niet voor niks uit zaak is nu om inderdaad uit te vinden wat er aan de hand is.
Ik weet dat de vorige eigenaar het erg fijn vond om overal maar kabels naar toe te trekken enz.
Wellicht dat er ergens een kabel bloot ligt en deze om de zoveel tijd kortsluiting maakt.

Rob2000

ma aug 27, 2007 15:30

Waarom zet je er niet eerst 2 nieuwe relais in? Het is toch allang bekend dat die originele relais bagger zijn...
Die dingen gaan corroderen en je hebt dan de vreemdste symptomen.

Als je dan toch bezig bent kun je gelijk die troep die bij fiat / alfa tutela cs speed noemen eruit zuigen en er Dexron IIID ATF olie in gooien. Da's veel betere olie, kun je bij Opel kopen voor minder dan de helft! Ik heb er 9,90 voor betaald (1 liter).

Relais bij Conrad: Artikel-Nr.: 505054 - 62. Is van panasonic en kost ca. 4 euri.

fraver

ma aug 27, 2007 19:31

Waarom zet je er niet eerst 2 nieuwe relais in? Het is toch allang bekend dat die originele relais bagger zijn...
Die dingen gaan corroderen en je hebt dan de vreemdste symptomen.

Als je dan toch bezig bent kun je gelijk die troep die bij fiat / alfa tutela cs speed noemen eruit zuigen en er Dexron IIID ATF olie in gooien. Da's veel betere olie, kun je bij Opel kopen voor minder dan de helft! Ik heb er 9,90 voor betaald (1 liter).

Relais bij Conrad: Artikel-Nr.: 505054 - 62. Is van panasonic en kost ca. 4 euri.
De auto staat inmiddels bij de Alfa Garage. Volgens de computer wordt de druk in de pomp opgebouwd tot boven de 70bar, dat is niet gezond natuurlijk.
Volgens hem kon het niet anders zijn dan dat de drukregelaar kapot is.
Ik heb in ieder geval gezien dat hij dat ding binnen 40 minuten gedemonteerd had. Daarna ben ik maar naar huis gegaan. Ik ben benieuwd als ze morgen bellen wat wie en hoe.
Ik weet niet of een wazig relais ervoor kan zorgen dat de pomp druk blijft opbouwen maar het kan natuurlijk nooit kwaad om die relais te gaan vervangen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je ook een selespeed rijdt ?
Bedankt voor je tips in ieder geval.

Greetz,
Francois

Andretti Molletti

ma aug 27, 2007 20:38

Er is GEEN drukreglaar!!!!

oei oei oei... te snelle druk opbouw is een defecte accumulator, gratis af te halen bij mij..
Of de elektronica grijpt niet tijdig in als de druk te groot wordt moet namelijk de pomp worden uitgezet...

Logisch dat je zekering eruit knalt, als de pomp 70 bar moet pompen trekt i 30 ampere...dus relais en kabels is niet de oorzaak..

Het is geen Italiaanse troep, het is geen selespijt, maar onkunde van techneuten die niet weten waar ze het over hebben!
Ik werk niet bij Alfa, maar ik wilde weten hoe het werkte (die Selespeed dan he) en heb me er in verdiept!
Daarna heb ik alle Sam van Lingen vestigingen erop getrained. Ik weet er nu redelijk wat vanaf, maar om het af te doen als troep vind ik wat kort door de bocht.
Het is een prachtige techniek waar Alfa groot mee geworden is! Telkens innoverend bezig zijn:
GTA (dubbele ontsteking), Alpha-n regeling op de 90V6 2.0, verstelbare nokkenassen, Common Rail, Selespeed, allemaal prachtige techniek!

fraver

ma aug 27, 2007 21:17

Er is GEEN drukreglaar!!!!

oei oei oei... te snelle druk opbouw is een defecte accumulator, gratis af te halen bij mij..
Of de elektronica grijpt niet tijdig in als de druk te groot wordt moet namelijk de pomp worden uitgezet...

Logisch dat je zekering eruit knalt, als de pomp 70 bar moet pompen trekt i 30 ampere...dus relais en kabels is niet de oorzaak..

Het is geen Italiaanse troep, het is geen selespijt, maar onkunde van techneuten die niet weten waar ze het over hebben!
Ik werk niet bij Alfa, maar ik wilde weten hoe het werkte (die Selespeed dan he) en heb me er in verdiept!
Daarna heb ik alle Sam van Lingen vestigingen erop getrained. Ik weet er nu redelijk wat vanaf, maar om het af te doen als troep vind ik wat kort door de bocht.
Het is een prachtige techniek waar Alfa groot mee geworden is! Telkens innoverend bezig zijn:
GTA (dubbele ontsteking), Alpha-n regeling op de 90V6 2.0, verstelbare nokkenassen, Common Rail, Selespeed, allemaal prachtige techniek!
Wat ik gezien heb is dat de monteur de accu eruit gehaald heeft, en op een gegeven moment vrij zicht had op de selespeed unit.
Aan de voorkant van deze unit zit zo'n koperkleurig ding geschroeft (moeilijk bij te komen) welke de monteur de drukregelaar noemde.
Ik zal morgenvroeg de alfagarage bellen om te vragen of het inderdaad de accumulator is.

Als het dat niet is en evt. de electronica defect is waar moet ik dan aan denken, toch niet de hele unit hoop ik ?

Terug naar “Algemene Technische vragen”