Remco S
Guru
Guru

RE: 3,4,5, aug Alfa-Challenge Spa- Francochamps

ma aug 06, 2007 11:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remco S
Guru
Guru

ma aug 06, 2007 11:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

147gta
Member
Member
Contacteer: Website

Re: RE: 3,4,5, aug Alfa-Challenge Spa- Francochamps

ma aug 06, 2007 12:52

Met Petje75 gistermiddag ook even gaan kijken. Wat video-opnamen en foto's gemaakt.

Foto's: Ringpix.nl

Video: Video (30MB, wmv)

Voor origineel formaat foto's (zonder watermerk) graag even een PB met e-mailadres en fotonummer(s).
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 06, 2007 15:50

Allemaal bedankt voor het medeleven en de steunbetuigingen! Hartverwarmend.

Het gaat naar omstandigheden erg goed met me. Ik heb er alleen een paar gekneusde ribben, spierpijn en een heleboel blauwe plekken aan overgehouden. En een giga deuk in mijn ego... Paracetamol verzacht een hoop, maar dat niet

Het ging tijdens de kwalificatie al niet heel erg lekker. Mijn zelf gefabriekte schakelmechanisme werkte niet en ik kon in de eerste kwali mijn 2 niet gebruiken. De nieuwe busstop en la source moesten dus in 3. Snelste tijd 3.06.... De jongens van JS-racing hebben in een half uur mijn schakelmechanisme vervangen en ik ging de 2de kwali in met verse kumho's. Nu moest het toch wel wat worden. Bandjes opgewarmd en ik ging er eens lekker voor zitten........ koelvloeistof op mijn voorruit :x Rondje voorzichtig uitrijden en naar binnen. Klaar! De dynamo heeft het tapeind uit de waterpomp getrokken....

Nou ja, einde verhaal voor vrijdag. Ik stond ergens in het middenveld (6de modified), maar helemaal niet tevreden. De race moest het maar gebeuren.... 1ste keer in een rollende start en dan is het best druk zo midden in het veld, ik zit me op te winden dat de fransman voor me in zijn GTV6 geen gas geeft als het licht uitgaat. Dan geeft hij eindelijk gas en ik wil er achteraan.... niks...... nog niks....... en dan zie ik mijn gaskabel loshangen :x het hele veld komt me voorbij en ik zet 'm onderaan neer. Ik laat me terugduwen de pitstraat in en Jaco knalt er een nieuwe gaskabel in. Ik lig wel een paar rondes achter, maar alles wat uitvalt staat morgen achter me. Ik kom de baan op, net voor de leiders en die laat ik dus allemaal voorbij (ik moet mijn banden ook weer opwarmen) en ik wil me nergen in mengen waar ik niks te zoeken heb. Ik sluit aan achter Rudiger Förster en ik kan op mijn koude banden het tempo goed volgen, maar ik kan dus harder. Rudiger blokt me waar hij kan totdat hij eraf schuift achter op het circuit. Ik rij door en loop in op de gebroeders Heemskerk die erg druk met elkaar in gevecht zijn. Ik heb maar een gat laten vallen om gewoon mijn eigen rondjes te draaien. Eau Rouge ging nog niet helemaal lekker en ik wilde een iets andere lijn proberen onderin. Dat ging heel goed en de auto loopt lekker door de bocht als halverwege ineens de kont omkomt. Ik probeer door alles te blokkeren zijwaarts omhoog te schuiven, maar het helpt niet. Rem los, nog meer tegensturen, koppeling in, te laat, remmen! En toen ging ik de banden in. Als de auto tot stilstand is gekomen merk ik dat ik alles nog kan bewegen en ik ga snel uit de auto. Ik loop weg en bij de bandenstapel draai ik om en zie mijn auto als wrak daar staan. Het is een grote bende, overal om me heen brokstukken en voordat ik het weet staan er marshalls aan me te trekken. De medical car stopt bij me en de arts maakt me duidelijk dat ik moet wachten op de ambulance.

Ik word vervoerd naar het medical centre op de paddock en ze hebben twijfels over mijn arm en rug. Naar het ziekenhuis voor foto's dus.... Daar blijkt dat ik niks gebroken heb en mijn nek en rug in orde zijn. Ik mag weer terug naar het circuit. Mijn vriendin en ouders waren inmiddels al in het ziekenhuis aangekomen (ik heb er ongeveer 3 uur doorgebracht). Terug op de paddock zit iedereen(maar dan ook echt iedereen) om de tafel heen naar de video van een toeschouwer te kijken. Daar zie ik ook de klap terug..... na de 2de keer ga ik maar de trailer in om me om te kleden en daar zie ik mijn auto staan......... pfffff wat een klap.

We gaan deze week eens kijken wat we nog kunnen doen, maar mijn nieuwe motor lijkt nog in orde. Een ding weet ik zeker.... Ik dank mijn gezondheid aan mijn uitgebreide laskooi van Remola en alle verstevigingen die door JS-racing zijn aangebracht in de neus. Ik was niet altijd even vleiend over Remola, maar de kooi is wel goed! Er is video en fotomateriaal genoeg dus die zullen de komende dagen wel ergens opduiken op internet. Dan kun jullie zien wat ik bedoel.

Wordt vervolgd...
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Bartman
Guru
Guru

ma aug 06, 2007 16:14

Goed wat van je te horen Dennis.

Je bent een taai kereltje! Gelukkig.

Ik lees tussen de regels door alweer de fighting spirit. Nou inderdaad: dat is de enige manier!
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

A-Repair
Full Member
Full Member

ma aug 06, 2007 16:25

Dennis, ik reed net onderaan DE bocht toen de gele vlag uit ging. Aan de nog rondvliegende brokstukken te zien was het duidelijk dat de klap hard was. Daarna was de concentratie bij mij niet meer 100%. De ronde daarna de vlag. In de pitstraat kwam je vader al snel naar me toe lopen om te vragen wat er aan de hand was. Ik kon hem alleen zeggen dat je bovenaan stond, ik had jou niet gezien. Dit zijn de moeilijke momenten, en zeker een domper op het verder wereldse wiekend. Waanzinnige strijd gehad, jammer van die kl#@&* bochten voor de nieuwe pits, dit is geen succes. Dennis, eerst alles overdenken, dan beslissen hoe verder, maar dat weet je wel. Bedankt Marc, Christiaan en Dick jullie hebben het goed voor elkaar!!!!! Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 06, 2007 16:41

Beter om Dennis het zelf te laten vertellen. Het was echt een hele forse klapper, ik was wel ff stil toen ik de video gezien had en Dennis nog niet terug was. Gelukkig had Stefan hem zien weg lopen, dat was wel goed nieuws. Maar de klap was heftig, ik schat wel 100 km/h de banden in...

Dennis, succes met herstel, veel wijsheid gewenst ook. Heb nog mooie foto's van je auto van voor de klap.

@Arie: Dank, we gaan door voor meer en beter, op naar Spettacolo!
Alfa romeo: The art of the machine!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 06, 2007 16:54

Jez#@...wat een verhaal.. de adrenaline kwam geloof ik zo ongeveer wel je oren uit.
Hiermee is maar weer het nut van goede gelaste kooien aangetoond.. Het gaat tegenwoordig allemaal zo hard dat je zoiets niet wilt meemaken met een schroefkooitje... (je wilt het eigenlijk natuurlijk helemaal niet meemaken..)

De auto ziet er op de foto`s top uit!! aan de inzet ligt het in ieder geval niet.. Eau Rouge is wel een hele linke bocht..de scherprechter van Spa..

Sterkte met het herstel (ook mentaal, daar komt zo`n klap bijna nog harder aan..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 06, 2007 17:25

Ai Dennis, da's kl*te! Gelukkig zelf neit al te ernstig beschadigd, dat is toch het belangrijkste... Zelf vorig jaar ook voor mijn gevoel dicht bij een 'oeps' geweest in Eau Rouge en dat ging me al niet in de koude kleren zitten.

Als je nog wat nodig hebt voor je racer hoor ik het wel, misschien heb ik nog e.e.a. voor je!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Pedro Cannucce

di aug 07, 2007 10:45

Dennis,

Sterkte met het herstel van de auto, de kneuzingen en... natuurlijk ook het ego. Blij dat je fysiek geen permanente schade hebt opgelopen!!!

Helaas ben ik ook geen vreemde van (o.a.) de bandenstapel. Gelukkig nooit zo hard geklapt als jij, maar ik voel met je mee!

Nogmaals sterkte!

Groet,
Peter

PS: Als we je ergens mee kunnen helpen? Achterbrug of zo? Say the word...

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 12, 2007 13:58

Zo..hoorde het verhaal gisteren van Jaco, was hiervan nog niet op de hoogte.
Wordt je wel weer even stil van en laat je beseffen dat het toch een linke hobby blijft.
Gelukkig heb je zelf geen ernstig letsel, een auto is te vervangen, een lichaam niet.

Dennis, sterkte, succes en wijsheid gewenst :!:

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 15, 2007 16:39

Alfa romeo: The art of the machine!

SlowPoke

wo aug 15, 2007 18:43

Afbeelding

bekende deuren, klep en schermen zeg (in het "seat" blauw vond ik ze mooier).

Andretti Molletti

wo aug 15, 2007 19:02

Afbeelding
Volgens mij heb je nog wat uit te leggen Dennis!?!

Je wilt zeker het prijzengeld niet delen :lol:

Afbeelding

hmzzz linken lukt niet... ik doel op foto 6 vd prijsuitreiking! :wink:

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do aug 16, 2007 09:09

Dat is de "hillybillyjakkie!knak" wisselbeker! Geloof me ........ Die wil je niet!

Ik heb nog gekeken of er een paar duizend euro inzat om de auto weer op te bouwen, maar helaas. Leuke aanmoedigingsprijs van de organisatie om toch door te gaan. Ik wil 'm echter zo snel mogelijk weer inleveren. :wink:
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Terug naar “Racen - Algemeen”