Maar ja, de een is goed met techniek en de ander een meester in poetsen.

ThxIk vind dit echt geweldig. Ik vind, dat ik mijn auto's best netjes bijhoud, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen, dat ze zelden/ nooit poets.
Mijn 75 en 525 kunnen wel zo'n poetsbeurt gebruiken. Als ik dit zo zie, denk ik dat die auto's die moeite zeker waard zijn.
Maar ja, de een is goed met techniek en de ander een meester in poetsen.(ik dus niet
)
Wat bedoel je met "juiste banen maken"? Moet je een vast patroon volgen, of juist proberen om "willekeurig" over de lak te gaan?Zorg dat je met zo licht mogelijk product combo begint. Wat veel mensen denken is wollenpad => zacht => goed.Daar vergissen zich een hoop in. Dat is de zwaarste pad die je kunt bedenken. Binnen 2 minuten brand je de gaten in je lak. Zorg dat je juiste pad + product kiest!, en rustig handelt, niet te hard en juiste banen maken. Pads van 1Z,Sonus zijn er goede pads. Ik zelf gebruik de meguiars pads, die werken erg goed alleen laat de velcro rand een beetje los.
Die exentrische machines die je bij elke autoshop kan kopen gooi die maar weg. Die dingen zijn echt waardeloos. Die hebben niet voldoende kracht iets eruit te krijgen.Mijn bek valt los.Prachtig. Dat je zelfs die krassen weg polijst. Dat had ik nooit verwacht. Hoe snel draait die schuurmachine dan? Een poetsmachine draait erg weinig toeren normaliter.
Kijk dit is dus het resultaat (147) als iemand met een roterende machine verkeerd te werk gaat. Deze auto is inmiddels ontdaan van deze vervelende banen en glanst weer goed zonder krassen en swirlsWat bedoel je met "juiste banen maken"? Moet je een vast patroon volgen, of juist proberen om "willekeurig" over de lak te gaan?Zorg dat je met zo licht mogelijk product combo begint. Wat veel mensen denken is wollenpad => zacht => goed.Daar vergissen zich een hoop in. Dat is de zwaarste pad die je kunt bedenken. Binnen 2 minuten brand je de gaten in je lak. Zorg dat je juiste pad + product kiest!, en rustig handelt, niet te hard en juiste banen maken. Pads van 1Z,Sonus zijn er goede pads. Ik zelf gebruik de meguiars pads, die werken erg goed alleen laat de velcro rand een beetje los.
Dat wil ik best voor bereiden. Lijkt mij erg leuk. Ik heb een leuke locatie waar deze cursus gegeven kan worden. Dit ligt wel in het pitoreske Bruinisse. Kan ook bij Meguiars in Baarn een cursus geven alleen is dat nog even een ander verhaal!Wil je niet eens een forumpoetsworkshop (nieuw woord?) organiseren?![]()
![]()
Of samen met een ander organiseren, zodag jij je alleen op het echte werk hoeft voorbereiden?
Lijkt me erg gaaf!
Komt voor de bakkerDie verwaarloosde leon is misschien wel leuk om mee te beginnen, hoe een nooit gepoetste auto weer doen glimmen!
JupzVery nice.
Voor een "cursus" houd ik me ook zeker aanbevolen.
In Bruinisse? Bedoel je dan bij Chevyparts?