Ho eens even... zodra de accu die nu aan de lader hangt (en die is goed) in de auto gaat, ga ik eerst de ruststroom meten hoorAls je de ruststroom niet meet heb je straks 2 halfbakken accu's...
Ik ben niet helemáál gekoké gelukkig maar
Zal ik eens doen morgen. De dynamo is vlammetje-nieuw, dus die zal het wel niet zijn... al was het maar omdat het ontladen dus bij stilstand plaatsvindt.Dat zal dan wel zelfontlading zijn van een slechte accu hoop ik voor je!
Mooie test: meet de wisselspanningscomponent eens met draaiende motor van je dynamo (op de B+ t.o.v. massa) meer dan 0,5V geeft aan dat je accu niet fris meer is.
(spanningen ruim boven de Volt geven vaak aan dat je dynamo ter ziele is)
Goede after sales!!Yuri,
accu en dynamo zijn splinternieuw. Als ik het goed heb, heb ik je rekeningen ervan ook meegegeven. Aangezien ik er geen problemen mee heb gehad lijkt het me sterk dat de accu nu ineens kapot is.
Ik neem aan dat je de binnenverlichting er uit hebt gelaten (deze trok vorig jaar de accu leeg). Misschien heeft het iets te maken met de deur linksvoor waarvan de AlfaControl heel soms aangeeft dat deze open is terwijl hij gewoon dicht is. Succes ermee.
Gr Lars
hehe graspop is in mijn hofKlopt, accu en dynamo zijn nieuw, dat wist ik. Maar toch is de accu geloof ik de boosdoener geweest. Ik heb hem vervangen door een andere en vooralsnog is er geen probleem meer.
Verder heb ik dit weekend weer een beetje tijd gehad en heb ik dus nu elektrische achterruiten en enkele Recaro-interieurdelen gemonteerd. Verder heb ik er een lekker stuk mee gereden, want daar is-ie tensslotte voor!
De komende 2 weekenden ben ik al onder de pannen (Le Mans en Graspop), dus dan zal er weinig gebeuren. De planning is wel dat ik een dezer avonden de donor-QV met het 3.5-blok in de schuur ga deponeren en lafjes ga beginnen met het verwijderen van diens motorblok.
Nou, daar ben je lekker mee als het je muziek niet is...
hehe graspop is in mijn hof
enkele wel hoor,Korn ga ik wel ff naar kijkenNou, daar ben je lekker mee als het je muziek niet is...
hehe graspop is in mijn hof