Alfisti,
Heb veel van de tijd gestoken om de 33 weer netjes te krijgen, maar daarover een andere keer misschien meer.
Voor de sleeekoker heb ik 2 mm staal plaat besteld. Daar heb ik een lange smalle strook vanaf geslepen en deze met behulp van een zetbank, in 2 zetten, geprobeerd te vervormen in een u-profiel. Zie het resultaat hieronder. Dit profiel wordt dus van bovenaf op de koker gelast. De wangen van de u zijn 25 mm, precies de helft van de hoogte van de koker dus. De linker zijde moet ik nog op maat slijpen, maar het idee is duidelijk denk ik.
Het zetten van 2mm plaatdikte is eigenlijk net niet te doen met een handmatige zetbank. De eerste zet gaat nog redelijk, maar daardoor verstevigt het staal en bij de tweede zet is de klemkracht van de zetbank te laag, waardoor de plaat naar binnen wordt getrokken en men dus een scheve zetrand verkrijgt. Dat gebeurde bij mij dus ook. We hadden het op tijd door en hebben het profiel alsnog kunnen zetten, door het precies andersom in te klemmen.
Dan natuurlijk het lassen. Op advies van GTVke van alfetta-gt-forum heb ik een blik lasvaste grondverf aangeschaft van het merk Speishecker. Ik wil dat gewoon eens proberen. De priomat 1K Haftgrund 010 is uit de markt en in NL niet meer te krijgen. Onderstaand zie je een foto van zijn vervanger, Priomat Haftgrund 3255 Rotbraun. Te bestellen bij Firma Savelkouls in Utrecht (030 - 2936443), zeer vriendelijke mensen!
Voor het achterscherm heb ik inmiddels een compleet vervangingspaneel gekocht van Eelko (forumnaam 164q4 dacht ik). Heetf laatst een blauwe QO met GTV6-motorkapverkocht dacht ik. Onderstaand een prentje.

Voordat ik daarmee kan beginnen is het echter wel een tijd verder...zover mijn voorderingen dus.
Op onderstaande prent zie je de luchtfilterbak. De uitstekende pijpjes komen vanaf de verdamper van de gas-installatie. Aangezien deze eruit gaat is dat ding dus te koop, met de gastank.