Huib
Guru
Guru

Re: RE: Alfetta QO '83

wo mar 21, 2007 12:18

Zojuist met de RDW gebeld. Je mag met de geschorste auto naar een keuringsstation rijden, mits je schriftelijk bewijs hebt van een afspraak van dat station.
Steven
Ik kan je Auto Romeo in Nootdorp aanbevelen.

En anders autobedrijf Zwethove, is lekker dichtbij voor jou (vlakbij de Hornbach).
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfetta QO '83

wo mar 21, 2007 17:41

Omdat de auto nog steeds buitenstond, wilde ik hem vandaag 'eventjes' naar binnen rijden. Dus benzine+accu erin, wel ronddraaien maar niet starten :evil: . Dus uiteindelijk de alfetta 9met 4 zachte banden) maar met de hand de loods ingeduwd, dat was niet makkelijk..pff.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk gezellig samen in de loods!
Afbeelding

Omdat ik toch heeeeel nieuwsgierig was naar de staat van de bodem heb ik maar meteen het interieur gedemonteerd. Ook dat was een lekker klusje zeg. Onder tussen nog een spannende vondst gedaan :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Gewapend met een schroevendraaier ben ik maar begonnen met het prikken en steken naar ellende. Zie onderstaande fotos en reageer alstjeblieft met lieve zinnen :wink: Als ik me niet vergis dan ligt er op rechts een kunsstof plaat in :? Iemand daar meer over? Wat me opviel was dat de auto zooo ontzttend nat was! Vooral onder de (wat op glaswol lijkt) laag die direct op het staal ligt, zat ontzettend veel vocht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, dat was het voor vandaag even. Ik maak met met name zorgen over de roest op rechts in wat lijkt op een balk. Kan iemand me daar iets meer over vertellen?

Ciao

Stefano
Laatst gewijzigd door Steven 33 op ma mei 07, 2007 14:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Frederico
Guru
Guru

wo mar 21, 2007 17:45

zie allemaal kruisjes... :roll:
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 21, 2007 17:53

Gefixt!

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mar 21, 2007 17:56

dat vocht is condenswater, daar zit mijn nero 33 ook vol mee.
was ook niet bevordelijk voor de bodem, die is nu ook overal 'door' :wink:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2007 17:57

nondeju, dat is niet nix :shock:

Afbeelding

Toch is dit makkelijk te repareren, roest tegen de sleekoker aan (langsdrager).
Beste manier is om een mooi rechthoekig stuk eruit tehalen dusdanig dat al het rot eruit is.

Eerst de langsdrager in orde maken en dan een plaat erin lassen :!:
Met zulke gaten verbasd het me niet dat je vloer vochtig is en roest.

Succes alvast :!: :wink:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 21, 2007 18:19

Thanks Allessandro. Het gat in de balk heb zelf gemaaktr trouwens. Ik ben begonnen met prikken en wat wrikken en je ziet onmiddelijk dat de bovenkant er redelijk uit kan zien en dat geen enkele garantie is voor de laag eronder!

Is er trouwens een manier om de isolerende laag tegen het schutbord er gemakkelijk af te krijgen? Of moet ik dan het volledige dashbord eruit halen? Van het weekend zal ik de boel eens van onderen benaderen en kijken wat daar allemaal te vinden is?

Zo'n stuk balk, heb ik daar een origineel voor nodig of zijn daar 'substituten' voor te krijgen?

Steven

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2007 18:36

De "langsdrager" bestaat uit 2 delen aan de onderkant zie je dat deze is gepuntlast.
De onderkant is d8t ik wel nog verkrijgbaar.

Ter verduidelijking zie mijn website onder restauratie.

Als je met isolerende laag de 3m bitumelaag bedoelt, zeker met koud weer is deze hard en dus makkelijk te verwijderen met hamer EN bot plamuurmes.
Is ook weer nieuw te krijgen en kun je aanbrengen met föhn en doek, zie ook hiervoor mijn website :roll:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 21, 2007 19:06

Tja. Dat is vrij normaal als je een hollandse Alfa koopt van 24 jaar oud. Ik zou ook eens onder de voorruit kijken in de ruitenwissermotorbak. En in de kofferbak bij de bumpersteunen. Misschien ook vertandig om de drempelskirts eens te verwijderen. Dat zijn toch wel de belangrijkste items van een Alfetta/ 90/GTV etc.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 21, 2007 20:31

In de ruitenwisserbak valt de ellende best mee, ik heb boven de pedalbox wat oranje-fans gespot en in de kofferbal is het ook zeker raak op een aantal plekken. Ik heb vandaag trouwens nog kunnen kijken aan de binnenkant van het rotte spatbord rechtsachter. Het lijkt erop alsof er eerder al een nieuwe rand is ingelast :?

Afbeelding

Van het weekend zal ik eens kijken hoe ver de roest in de sleekoker en wat fotos maken voor jullie natuurlijk. Laat de bella eerste maar eens opdrogen!

Frederico
Guru
Guru

do mar 22, 2007 11:18

Wow dat is schrikken :shock:
Was je er ook op ingesteld? :?

Wat zijn je plannen ?

Veeel succes ... ik blijf je volgen... ik heb ook nog een roestduivel zitten :evil:
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

do mar 22, 2007 13:39

Nou, een roestvrije auto had ik niet verwacht en als ik eerlijk ben dan vind ik het nog allezins meevallen voor een 24-jarige nederlandse auto, wat KAS al aangaf. Mijn plan is om deze tactiek nog een tijdje te volgen. Dat betekent dus de volledige koets nalopen en blijven prikken waar ik ook maar iets vermoed (uiteraard met beleid) en de stand van zaken inventariseren. Op basis daarvan krijg ik een goed totaalbeeld van de koets en kan ik deelprojecten maken en deze opdelen in urgente (APK) projecten en minder urgente (finishing touch) projecten.

De bodem en dragende delen zijn voor mij nu van belang, daarna de remmerij en achterophanging. Ik moet dus best rap thuisraken in het oplappen van plaatwerk, iets waar deze jongen nog wel een beetje tegen aanhikt. Zijn hier boeken voor, of kan ik eens bij iemand langskomen om wat door te spreken?

Ik hoorde dat de bovenste veerschotels van de achterophanging van de 116-serie ook nogal een 'pain in the as*' kan zijn en dat je daar niet aan mag lassen. Als dat zo is en deze zijn rot (lees: doorgeroest) betekent dit dan automatisch dat ik het volledige project de prullenbak in kan?

Groet,
Steven

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfetta QO '83

do mar 22, 2007 13:50

De bodem en dragende delen zijn voor mij nu van belang, daarna de remmerij en achterophanging. Ik moet dus best rap thuisraken in het oplappen van plaatwerk, iets waar deze jongen nog wel een beetje tegen aanhikt. Zijn hier boeken voor, of kan ik eens bij iemand langskomen om wat door te spreken?

Ik hoorde dat de bovenste veerschotels van de achterophanging van de 116-serie ook nogal een 'pain in the as*' kan zijn en dat je daar niet aan mag lassen. Als dat zo is en deze zijn rot (lees: doorgeroest) betekent dit dan automatisch dat ik het volledige project de prullenbak in kan?

Groet,
Steven
Zal dan wel weer de enigste zijn maar IK heb die dingen nog nooit rot gezien 8)
De onderste zijn makkelijk te vernieuwen en DIE zijn wel gevoelig voor roest :!:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 22, 2007 23:46

Ik denk dat met 'bovenste veerschotels'(die ik overigens ook nog nooit rot heb gehad) meer het plaatwerk naast de schroefveer wordt bedoelt.
Daar zit grofweg tussen veer en binnenkant achterwiel een stukkie k.tconstructie met 3 plaatdelen op elkaar gepuntlast. Dat is vragen om rottigheid!!
Altijd prijs daaro... :cry:
Grtz,fRank
Edit ;plaatje voor de duidelijkheid;

Afbeelding
Afbeelding
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 23, 2007 08:44

Das vaste prik bij alle transaxles.
Maar duidelijk niet boven bij de veerschotels 8)

Terug naar “Projecten”