Zo dan eindelijk weer een update. Dit weekend eindelijk weer wat constructiefs gedaan. Niet dat we in de tussentijd stil hebben gezeten. In die tijd hebben we eerst een hoop spullen schoon gemaakt en bekenen welke onderdelen we gaan toepassen.
Dit weekend maar eerst het oude hart eruit gehaald:
Het nieuwe hart staat al klaar. Daarvan moeten we alleen nog de voorste keerring vernieuwen. De poeli halen we eraf als het blok in de auto zit.
Het lege motorcompartiment. Ziet er eigenlijk nog heel goed uit. Alleen eerst alles schoonmaken. Eerste klusje daarna is het vervangen van het stuurhuis voor de bekrachtigde variant. Verder rem\koppelingscilinderhuis vervangen.
Onderdelen die al schoon zijn gemaakt en weer voorzien van een laagje lak
De remconversie aan de voorzijde wordt heftig. Daar komen GTA klauwen en 305 mm schijven op. De adaptors worden binnenkort gefabriceerd.
Door de grotere remmen en het 5 gaats onderstel moeten er nieuwe velgen op.
De volgende zijn het geworden: 16" Speedline velgen afkosmtig van een 164.
De velgen worden gestraald en gepoedercoat.
Vraag: weet iemand hoe die nep-inbusboutjes eruit moeten en of ze nog nieuw te krijgen zijn? Volgens mij zijn ze van plastic en kunnen ze dus niet blijven zitten tijdens het stralen.
Verder hing het hemeltje helemaal door en dus moest die eruit. Stof hing voor 80% los. Dat was dus zo verwijderd. Het foam vloog eraf, door er simpelweg met de stofzuiger overheen te gaan. Het hemeltje zal worden bekleed met alcantara.
De volgende onderdelen zijn besteld:
Bilstein dempers
Eibach veren
remconversieset achterremmen (in de USA)
Allle PU-bussen (in de USA)
RVS remleidingen (in de USA)
Nieuwe stuurkogels, en stuurstangrubbers
Koppeling
Nog te doen:
Eerst motorcompartiment afbouwen en tevens de voorwielophanging
Daarna complete achteras opnieuw opbouwen en vervangen
Interieur: eventueel een kooi en kuipstoelen, stuur en verlengde naaf
Accu achterin plaatsen
Een paar plaatwerkplekjes die aandacht nodig hebben bijwerken
RVS uitlaat bouwen
Alle remleidingen vervangen, tevens alle bezineleidingen
Maar komende week maar eerst beginnen met het schoonmaken van het compartiment.
Wordt vervolgt!