Mooi stukje zaagwerk, die achterbumper. Wat is de gedachte daar achter ?
En om met de nieuwe mode in 75-land mee te gaan : Wat scheelt dit nu in gewicht ?
Toen ik naar die achterbumper zat te kijken zat ik ook al aan een diffuser te denken. Alleen moet je dan wel een v6 tank hebben want net zoals bij mijn TS zit daar de tank nogal voor in de weg... (ook een leuk veiligheids issue) Maar WTF is een Naca duct ???. En ik denk als je de remmen verplaatst van de bak naar die wielen dat het een hele berg warmte in de bak/diff scheelt... Ik wil dat ook nog eens gaan doen, ik heb namelijk een aangepaste achteras met oortjes eraan om klauwen op te zetten...Waarom de pijpen niet recht onder de auto uit laten komen...volgens mij wil je de lucht onder de auto juist versnellen.. In combinatie met een vlakke bodemplaat en een goede verturi aan de achterzijde kan je lift op hoge snelheid onderdrukken en zelfs neerwaartse druk genereren. De remmen en bak kan je wel koelen door op de juiste plaatsen een Naca duct te plaatsen...
Vind je bijna standaard terug op elke race-auto (en tegenwoordig straatauto) met name in de bodemplaat. Is een erg effectieve vorm voor het toe/afvoeren van koele/warme lucht.Maar WTF is een Naca duct ???
Ik zie dat je een stukje uitgeslepen hebt voor de schakelstang. Welk onderdeel is het precies dat ik hier zie (waar het stukje uit geslepen is)?Wat foto'tjes van de ombouw zoals beloofd:
Zelf gemaakte shortshift (met aanpssing in de traverse) met langere pook voor de bestuurder in de cabine (en verder naar achteren)
Lijkt me in dat geval een tip voor de weight watchers op dit forum...klein licht kokertje vervangt grote zware kokerFeitelijk doet die traverse niks anders dan 2 uitlaatrubbers vasthouden, dus de sterkte is al gauw genoeg.
...
denk dat ik mijn Tb ook maar weer eens onderhanden moet laten nemen door Eus![]()
Side pipes op een 164 Tb heb ik nog niet gezien dus wie weet