Neemt de douane geen genoegen mee.Officiele taxatie,gemiddelde prijs 350,00
das duur, ik laat mijn auto's meestal door ABAS taxeren voor de verzekeringswaarde, das volgens artikel 275, en die taxatie kost 97 euro
Neemt de douane geen genoegen mee.Officiele taxatie,gemiddelde prijs 350,00
das duur, ik laat mijn auto's meestal door ABAS taxeren voor de verzekeringswaarde, das volgens artikel 275, en die taxatie kost 97 euro
Ik ben met mijn 75 ts met de groene garage kenteken platen naar de rdw gegaan en hem nog niet laten keuren want er moest nog wel wat aan gebeuren.Dat heb ik recent zelf ook gedaan, heb een 75 TS opgehaald in België. Eéndagskenteken aangevraagd en zelf platen gemaakt, daar er opgeschroefd en naar de keuring gereden. Ik las alleen dat het eendagskenteken eigenlijk alleen mag worden gebruikt om vanuit je woonplaats in NL naar de RDW te rijden. Enfin, ik heb nergens last van gehad. Laat wel heel goed vooraf naar alle onderdelen kijken. Bij mijn TS was de middendemper niet helemaal goed meer en stond de rechter koplamp te hoog afgesteld -> afgekeurd en dus weer herkeuren.. (en dus nieuwe afspraak maken, nieuw ééndagskenteken, verzekering voor een dag etc..)bpm berekening: http://www.autobelastingen.nl/berekenbpm.php
Als de auto naar NL wordt gebracht dan lijkt me dat je alle kosten wel hebt gehad. Moet je hem zelf naar NL brengen dan wordt het wat lastiger, omdat jij officieel niet met het B-kenteken mag rijden, en de verkoper dat misschien ook niet wil. Wat je evt. nog kan doen is hem ophalen op de dag dat je de RDW keuringsafspraak hebt, voor die dag krijg je nl. een een-dagskenteken. Wel verzekeren natuurlijk, dat kan dan op het chassisnummer omdat je nog geen officieel kenteken hebt. Invoeren zelf is verder een fluitje van een cent. Ik heb in dec mijn spider uit Belgie gekocht, en het viel me mee hoe soepel dat ging.
Succes,
Eric
Uhmm, dus toen jij hem met de groene platen naar de RDW reed (zelf reed?) had je nog geen rijbewijs?Ik ben met mijn 75 ts met de groene garage kenteken platen naar de rdw gegaan en hem nog niet laten keuren want er moest nog wel wat aan gebeuren.Dat heb ik recent zelf ook gedaan, heb een 75 TS opgehaald in België. Eéndagskenteken aangevraagd en zelf platen gemaakt, daar er opgeschroefd en naar de keuring gereden. Ik las alleen dat het eendagskenteken eigenlijk alleen mag worden gebruikt om vanuit je woonplaats in NL naar de RDW te rijden. Enfin, ik heb nergens last van gehad. Laat wel heel goed vooraf naar alle onderdelen kijken. Bij mijn TS was de middendemper niet helemaal goed meer en stond de rechter koplamp te hoog afgesteld -> afgekeurd en dus weer herkeuren.. (en dus nieuwe afspraak maken, nieuw ééndagskenteken, verzekering voor een dag etc..)bpm berekening: http://www.autobelastingen.nl/berekenbpm.php
Als de auto naar NL wordt gebracht dan lijkt me dat je alle kosten wel hebt gehad. Moet je hem zelf naar NL brengen dan wordt het wat lastiger, omdat jij officieel niet met het B-kenteken mag rijden, en de verkoper dat misschien ook niet wil. Wat je evt. nog kan doen is hem ophalen op de dag dat je de RDW keuringsafspraak hebt, voor die dag krijg je nl. een een-dagskenteken. Wel verzekeren natuurlijk, dat kan dan op het chassisnummer omdat je nog geen officieel kenteken hebt. Invoeren zelf is verder een fluitje van een cent. Ik heb in dec mijn spider uit Belgie gekocht, en het viel me mee hoe soepel dat ging.
Succes,
Eric
En ik heb hem toen eerst op me vader zijn naam moeten zeggen omdat ik nog geen rijbewijs had
Maar de bpm die ik heb moeten betalen was 505 euro.
Ohm foutje in de textUhmm, dus toen jij hem met de groene platen naar de RDW reed (zelf reed?) had je nog geen rijbewijs?Ik ben met mijn 75 ts met de groene garage kenteken platen naar de rdw gegaan en hem nog niet laten keuren want er moest nog wel wat aan gebeuren.Dat heb ik recent zelf ook gedaan, heb een 75 TS opgehaald in België. Eéndagskenteken aangevraagd en zelf platen gemaakt, daar er opgeschroefd en naar de keuring gereden. Ik las alleen dat het eendagskenteken eigenlijk alleen mag worden gebruikt om vanuit je woonplaats in NL naar de RDW te rijden. Enfin, ik heb nergens last van gehad. Laat wel heel goed vooraf naar alle onderdelen kijken. Bij mijn TS was de middendemper niet helemaal goed meer en stond de rechter koplamp te hoog afgesteld -> afgekeurd en dus weer herkeuren.. (en dus nieuwe afspraak maken, nieuw ééndagskenteken, verzekering voor een dag etc..)
En ik heb hem toen eerst op me vader zijn naam moeten zeggen omdat ik nog geen rijbewijs had
Maar de bpm die ik heb moeten betalen was 505 euro.
Hoe werkt dit precies heb n.l. nog een schade 155 2.0ts staan uit 1994 met B kenteken en wil deze natuurlijk zo goedkoop mogelijk invoeren.Rob, je moet een taxatierapport hebben. Deze regeling wordt met name toegepast door mensen die schadeauto's invoeren. Het schadebedrag wordt dan van de te betalen bpm afgetrokken. Als je geluk hebt blijft er dan zo weinig mogelijk over.
Maar ik werk in de schade een taxatierapport kost mij door een bevriende expert/taxateur nog geen 100 euro.Zelfs met een taxatierapport van 350 euro ben je goedkoper uit dan 550, denk dat je geen 100 euro bpm moet betalen,na taxatie.
Is een beedigd taxateur ook voor klassiekers, als zij het niet kunnen zou ik niet weten wie dan wel.Ook geprobeerd,msschien dat ze dat nu wel goed vinden (tot 4 weken gelden in ieder geval niet) Gewoon morgen RDW bellen,laat even weten.
Groet Ed