cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Kosten invoeren auto vanuit belgie.

do nov 16, 2006 17:54

Officiele taxatie,gemiddelde prijs 350,00

das duur, ik laat mijn auto's meestal door ABAS taxeren voor de verzekeringswaarde, das volgens artikel 275, en die taxatie kost 97 euro
Neemt de douane geen genoegen mee.

Rob75
Guru
Guru

RE: Kosten invoeren auto vanuit belgie.

do nov 16, 2006 21:43

Als ik dan de taxatiekostn en de "rest BPM"bij elkaar optel, dan komt er nog zo'n 600 euro bovenop de prijs.
Een 75 invoeren kost aan BPM evenveel. Dus niet echt interessant. Of zie ik iets over het hoofd?

Stel: een behoorlijk 75 TS (bj 1991) uit Italie kost E 1500 (autoscout24.it)
Hier moet je over E 21.600 een bedrag van E 9850 (45,6% BPM) nemen en daarover 90% korting nemen. Dus E 985 euro BPM aftikken.
Ofwel voor E 2500 heb je dan een heel behoorlijke 75 TS staan. Als het geodkoper kan, houd ik me aanbevolen. (Ja, ja er komen transportkosten bij)

Groet,

Rob.
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 16, 2006 21:58

tja idd, zo'n taxatie waar men genoegen mee neemt bij de douane a 350 euro?
ik zou 372 euro BPM moeten betalen

volgens de nieuwe tabel maar 102 trouwens :cry: , dus jammer dat die niet ingegaan is
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Peterke
Full Member
Full Member

vr nov 24, 2006 10:24

bpm berekening: http://www.autobelastingen.nl/berekenbpm.php

Als de auto naar NL wordt gebracht dan lijkt me dat je alle kosten wel hebt gehad. Moet je hem zelf naar NL brengen dan wordt het wat lastiger, omdat jij officieel niet met het B-kenteken mag rijden, en de verkoper dat misschien ook niet wil. Wat je evt. nog kan doen is hem ophalen op de dag dat je de RDW keuringsafspraak hebt, voor die dag krijg je nl. een een-dagskenteken. Wel verzekeren natuurlijk, dat kan dan op het chassisnummer omdat je nog geen officieel kenteken hebt. Invoeren zelf is verder een fluitje van een cent. Ik heb in dec mijn spider uit Belgie gekocht, en het viel me mee hoe soepel dat ging.

Succes,
Eric
Dat heb ik recent zelf ook gedaan, heb een 75 TS opgehaald in België. Eéndagskenteken aangevraagd en zelf platen gemaakt, daar er opgeschroefd en naar de keuring gereden. Ik las alleen dat het eendagskenteken eigenlijk alleen mag worden gebruikt om vanuit je woonplaats in NL naar de RDW te rijden. Enfin, ik heb nergens last van gehad. Laat wel heel goed vooraf naar alle onderdelen kijken. Bij mijn TS was de middendemper niet helemaal goed meer en stond de rechter koplamp te hoog afgesteld -> afgekeurd en dus weer herkeuren.. (en dus nieuwe afspraak maken, nieuw ééndagskenteken, verzekering voor een dag etc..)
Ik ben met mijn 75 ts met de groene garage kenteken platen naar de rdw gegaan en hem nog niet laten keuren want er moest nog wel wat aan gebeuren.
En ik heb hem toen eerst op me vader zijn naam moeten zeggen omdat ik nog geen rijbewijs had :P
Maar de bpm die ik heb moeten betalen was 505 euro.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Beezztie
Full Member
Full Member

vr nov 24, 2006 12:03

bpm berekening: http://www.autobelastingen.nl/berekenbpm.php

Als de auto naar NL wordt gebracht dan lijkt me dat je alle kosten wel hebt gehad. Moet je hem zelf naar NL brengen dan wordt het wat lastiger, omdat jij officieel niet met het B-kenteken mag rijden, en de verkoper dat misschien ook niet wil. Wat je evt. nog kan doen is hem ophalen op de dag dat je de RDW keuringsafspraak hebt, voor die dag krijg je nl. een een-dagskenteken. Wel verzekeren natuurlijk, dat kan dan op het chassisnummer omdat je nog geen officieel kenteken hebt. Invoeren zelf is verder een fluitje van een cent. Ik heb in dec mijn spider uit Belgie gekocht, en het viel me mee hoe soepel dat ging.

Succes,
Eric
Dat heb ik recent zelf ook gedaan, heb een 75 TS opgehaald in België. Eéndagskenteken aangevraagd en zelf platen gemaakt, daar er opgeschroefd en naar de keuring gereden. Ik las alleen dat het eendagskenteken eigenlijk alleen mag worden gebruikt om vanuit je woonplaats in NL naar de RDW te rijden. Enfin, ik heb nergens last van gehad. Laat wel heel goed vooraf naar alle onderdelen kijken. Bij mijn TS was de middendemper niet helemaal goed meer en stond de rechter koplamp te hoog afgesteld -> afgekeurd en dus weer herkeuren.. (en dus nieuwe afspraak maken, nieuw ééndagskenteken, verzekering voor een dag etc..)
Ik ben met mijn 75 ts met de groene garage kenteken platen naar de rdw gegaan en hem nog niet laten keuren want er moest nog wel wat aan gebeuren.
En ik heb hem toen eerst op me vader zijn naam moeten zeggen omdat ik nog geen rijbewijs had :P
Uhmm, dus toen jij hem met de groene platen naar de RDW reed (zelf reed?) had je nog geen rijbewijs? :shock:
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Peterke
Full Member
Full Member

vr nov 24, 2006 13:36

Uhmm, dus toen jij hem met de groene platen naar de RDW reed (zelf reed?) had je nog geen rijbewijs? :shock:
Ohm foutje in de text :P
Me vader reed toen en ik ging mee.
lol
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Beezztie
Full Member
Full Member

vr nov 24, 2006 14:16

Gelukkig, het zou toch echt niet verstandig zijn geweest om zelf zonder rijbewijs te gaan rijden in een auto die nog niet op kenteken staat. Inmiddels wel geslaagd?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 07, 2007 12:57

Rob, je moet een taxatierapport hebben. Deze regeling wordt met name toegepast door mensen die schadeauto's invoeren. Het schadebedrag wordt dan van de te betalen bpm afgetrokken. Als je geluk hebt blijft er dan zo weinig mogelijk over.
Hoe werkt dit precies heb n.l. nog een schade 155 2.0ts staan uit 1994 met B kenteken en wil deze natuurlijk zo goedkoop mogelijk invoeren.
Iemand een idee hoe dit het voordeligste te doen heb geen zin om 550 Eurie BPM te betalen voor een 155 van 94.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 07, 2007 12:58

Ja,maar is t de bedoeling dat ie nog gaat rijden?

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 07, 2007 13:01

Jep heb nog een donor staan en er zit te veel verschil in bouwjaar voor de goedkoopste manier :wink:
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 07, 2007 13:04

Zelfs met een taxatierapport van 350 euro ben je goedkoper uit dan 550, denk dat je geen 100 euro bpm moet betalen,na taxatie.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 07, 2007 13:06

Zelfs met een taxatierapport van 350 euro ben je goedkoper uit dan 550, denk dat je geen 100 euro bpm moet betalen,na taxatie.
Maar ik werk in de schade een taxatierapport kost mij door een bevriende expert/taxateur nog geen 100 euro.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 07, 2007 13:09

Ook geprobeerd,msschien dat ze dat nu wel goed vinden (tot 4 weken gelden in ieder geval niet) Gewoon morgen RDW bellen,laat even weten.
Groet Ed

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 07, 2007 14:29

Ook geprobeerd,msschien dat ze dat nu wel goed vinden (tot 4 weken gelden in ieder geval niet) Gewoon morgen RDW bellen,laat even weten.
Groet Ed
Is een beedigd taxateur ook voor klassiekers, als zij het niet kunnen zou ik niet weten wie dan wel.
Zal idd eens bellen en laat het hier wel weten.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 07, 2007 14:30

Graag

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”