jamest

Eerste 2000.

vr nov 10, 2006 10:24

De eerste 2000 km met de Brera erop zitten. Probleemloos :lol:
Olieverbruik, een drupje. Benzine iets meer als een drupje.... gemiddeld verbuik over de eerste 2000 km, 12.8L/100km
Vanmiddag een afspraak in Duitsland, vanavond de topsnelheid bekend.. :D

Rob2000

RE: Eerste 2000.

vr nov 10, 2006 10:32

Wat zit er voor een motor in?

Ik heb trouwens ook de eerste 2000km. erop zitten met mijn 2.0TS 16V. Olieverbruik een half koffiebekertje :wink:

Heb gelijk maar een 5 liter vaatje Castrol RS 10w60 gekocht. :lol:

jamest

Re: RE: Eerste 2000.

vr nov 10, 2006 10:36

Wat zit er voor een motor in?

Ik heb trouwens ook de eerste 2000km. erop zitten met mijn 2.0TS 16V. Olieverbruik een half koffiebekertje :wink:

Heb gelijk maar een 5 liter vaatje Castrol RS 10w60 gekocht. :lol:
Een 2.2 JTS.

pietrobq4
Junior Member
Junior Member

vr nov 10, 2006 11:03

Brera rijden is leuk. Ik heb thans in mijn Brera 3.2 JTS Q4 SW 12.500 km. gereden of te wel 2.500 km. per maand.

Het is genieten en de auto rijdt perfect welke kritiek je in de bladen ook mag lezen en je wordt steeds brutaler in gas geven. Helaas heeft dit geresulteerd in een forse boete voor snelheid. Moet kunnen. Ik las dat je dergelijke zaken onherkenbaar kunt overmaken op het postkantoor. Probleem ook weer opgelost.

Zijn er dan geen problemen met de Brera, ja alfisten die zijn er:

Uitrusting; Visibility pakket o.a. automatische antiverblindingsregeling voor binnenspiegel en wat zit erin een handmatig te verstellen binnenspiegel. Is niet correct. Importeur denkt na over het juiste antwoord, maar ze hebben wat tijd nodig in Houten. Dealer zou horen en ik ook.

Verligheidsgordels slaan regelmatig dubbel en lopen vast. Probleem wordt onderkend bij AR en er komen aanpassingen in de vorm van gordeluitzetters. Duurt even, maar toch....
Waterlekkage door niet juiste montage deur c.q. inhoud van de deur. Hersteld door dealer.
Enige stroef lopende hendels bij electrische stoelen. Nog te herstellen.

Verder geen rare rammels. Verbruik gem 12,5 liter per 100 km. bij een snelheid van 120 a 130 per uur op cruise. Bij echt hogere snelheden gaat het verbruik fors omhoog. Maar dat mag ook. Olieverbruik nihil.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn Brera. o, ja ik laat mijn Brera thans uit op de duitse autobahn tussen Nieuweschans en Enschede v.v. en dat gaat prima. Snelheidsbeperkingen kom je daar weinig tegen.

Komend jaar proberen een Brera/Nw.Spider bijeenkomst te organiseren. Is hiervoor belangstelling ? :P :D :P :D
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

jamest

vr nov 10, 2006 11:09

Brera rijden is leuk. Ik heb thans in mijn Brera 3.2 JTS Q4 SW 12.500 km. gereden of te wel 2.500 km. per maand.

Het is genieten en de auto rijdt perfect welke kritiek je in de bladen ook mag lezen en je wordt steeds brutaler in gas geven. Helaas heeft dit geresulteerd in een forse boete voor snelheid. Moet kunnen. Ik las dat je dergelijke zaken onherkenbaar kunt overmaken op het postkantoor. Probleem ook weer opgelost.

Zijn er dan geen problemen met de Brera, ja alfisten die zijn er:

Uitrusting; Visibility pakket o.a. automatische antiverblindingsregeling voor binnenspiegel en wat zit erin een handmatig te verstellen binnenspiegel. Is niet correct. Importeur denkt na over het juiste antwoord, maar ze hebben wat tijd nodig in Houten. Dealer zou horen en ik ook.

Verligheidsgordels slaan regelmatig dubbel en lopen vast. Probleem wordt onderkend bij AR en er komen aanpassingen in de vorm van gordeluitzetters. Duurt even, maar toch....
Waterlekkage door niet juiste montage deur c.q. inhoud van de deur. Hersteld door dealer.
Enige stroef lopende hendels bij electrische stoelen. Nog te herstellen.

Verder geen rare rammels. Verbruik gem 12,5 liter per 100 km. bij een snelheid van 120 a 130 per uur op cruise. Bij echt hogere snelheden gaat het verbruik fors omhoog. Maar dat mag ook. Olieverbruik nihil.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn Brera. o, ja ik laat mijn Brera thans uit op de duitse autobahn tussen Nieuweschans en Enschede v.v. en dat gaat prima. Snelheidsbeperkingen kom je daar weinig tegen.

Komend jaar proberen een Brera/Nw.Spider bijeenkomst te organiseren. Is hiervoor belangstelling ? :P :D :P :D
Heb zelf van bovenstaande problemen (nog) geen last.
Brera / Spider bijeenkomst lijkt me leuk :driving:

Anke

vr nov 10, 2006 11:25

Hé hé nog ff een paar weekjes(4) wachten met die leuke plannen \:D/

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr nov 10, 2006 11:32

Hé hé nog ff een paar weekjes(4) wachten met die leuke plannen \:D/
Jullie laten die Brera toch niet in December op naam zetten ??

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Rob2000

vr nov 10, 2006 11:36

@Jamest:
Verbruik is best wel veel vind ik. Of heb jij een zwaar voetje? :wink:

Bij mij ligt het verbruik bij 9,5L / 100km. maar ik rijd vrij rustig want ik moet mijn (stalen) velgen nog laten balanceren.
Op de snelweg dus max. 160.

Zo'n Brera is natuurlijk een schitterende auto, een V6 is helemaal toppie.
Dat pietrobq4 daarvan genieten kan vind ik niet moeilijk om te geloven :lol:

Hebben jullie geen foto's? Of misschien al eens gepost?

Anke

vr nov 10, 2006 11:38

Jullie laten die Brera toch niet in December op naam zetten ??
Leo.
kZou nie weten waarom niet :? vroegah waren we daar ook bloedje fanatiek in maar nu..................
de auto die opgevolgd wordt door de Brera is nu 13 jaar oud en op die leeftijd maakt het niet uit of hij 12, 13 of 14 is als je hem inruilt:
hij is dan gewoon te oud en je krijgt er geen moer meer voor terug. :evil:
We zijn van plan om de Brera net zo lang te houden dus......zie boven.......en het wordt dan toch een liefhebbers-auto :biggrin:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr nov 10, 2006 11:41

In dat geval zou ik zeggen : Hoe sneller hoe beter !!!!! :lol:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

jamest

vr nov 10, 2006 11:41

@Jamest:
Verbruik is best wel veel vind ik. Of heb jij een zwaar voetje? :wink:

Bij mij ligt het verbruik bij 9,5L / 100km. maar ik rijd vrij rustig want ik moet mijn (stalen) velgen nog laten balanceren.
Op de snelweg dus max. 160.

Zo'n Brera is natuurlijk een schitterende auto, een V6 is helemaal toppie.
Dat pietrobq4 daarvan genieten kan vind ik niet moeilijk om te geloven :lol:

Hebben jullie geen foto's? Of misschien al eens gepost?
Geen extreem zware voet, heb de eerste 2000 rustig aan gedaan, vanmiddag in Duitsland maar eens echt op z'n staart.
Verbruik is fors, maar werd vooraf in tests ook al aangegeven.
V6 is inderdaad fantastisch, misschien de volgende.... :lol:

Voor foto's; http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=16929

Anke

vr nov 10, 2006 11:48

In dat geval zou ik zeggen : Hoe sneller hoe beter !!!!! :lol:

Leo.
Kan niet wachten :( volgens de verkoper staat ie in de haven van Milaan??????????????? te wachten voor verscheping
Nou ben ik vaak in Milaan geweest maar................... :blue_confused:................. :blue_lol:

pietrobq4
Junior Member
Junior Member

vr nov 10, 2006 12:06

Lijkt me een raar verhaal, een haven in Milaan ?

Volgens mijn informatie worden de Brera's bij Pininfarina geassembleerd en vervolgens met een autotransport naar hun bestemming gebracht in Europa. Ze hebben vast nog geen "schip" vol verkocht. 8) :oops: :P
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

jamest

vr nov 10, 2006 12:14

Lijkt me een raar verhaal, een haven in Milaan ?

Volgens mijn informatie worden de Brera's bij Pininfarina geassembleerd en vervolgens met een autotransport naar hun bestemming gebracht in Europa. Ze hebben vast nog geen "schip" vol verkocht. 8) :oops: :P
Volgens mij worden ze wel per schip aangeleverd in NL.

Anke

vr nov 10, 2006 12:54

Volgens mij worden ze wel per schip aangeleverd in NL.
per schip naar Antwerpen en daar vandaan op de trailer naar Nederland(stond zo in de code)
Wij hebben nu code 45: wacht op boot

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”