yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Koopt BMW !

di aug 15, 2006 19:53

En als 680Nm teveel is kun je dat ook weer afregelen hoor. Dus dat lijkt me ook een anti-argument.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Kosta
Guru
Guru

Re: RE: Koopt BMW !

di aug 15, 2006 20:07

Het verbaast mij dat er mensen zijn die hier sceptisch tegenover staan, of het zelfs Zinloos :roll:durfen noemen.
Laten we eens niet zeiken en blij zijn dat Alfa een dik kanon gaat maken ipv. altijd maar drammen.
Wanneer hebben ze dat voor het laatst geprobeerd? Bovendien is het toch top om te zien dat Alfa een dikke 8-pitter gaat monteren? Ik vind het prachtig iig =P~ Je kan altijd wel overal tegen aan schoppen maar wij willen toch zo graag een sportief merk? Wat wil je nog meer????????? #-o
Je hebt helemaal gelijk, word een beetje moe van de Alfa "liefhebbers" die tegen alles aanschoppen wat na de 75 gebouwd is ! Get a life ! Ook na de 75 maakt ons merk nog mooie sportieve auto's . Wees blij met wat er is/komt ipv er altijd maar commentaar op te geven.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 20:12

Het verbaast mij dat er mensen zijn die hier sceptisch tegenover staan, of het zelfs Zinloos :roll:durfen noemen.
Laten we eens niet zeiken en blij zijn dat Alfa een dik kanon gaat maken ipv. altijd maar drammen.
Wanneer hebben ze dat voor het laatst geprobeerd? Bovendien is het toch top om te zien dat Alfa een dikke 8-pitter gaat monteren? Ik vind het prachtig iig =P~ Je kan altijd wel overal tegen aan schoppen maar wij willen toch zo graag een sportief merk? Wat wil je nog meer????????? #-o
=D>
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 15, 2006 20:19

Wat mij betreft is-ie ook van harte welkom hoor, daar niet van. Maar ik vrees dat het voor Alfa erg moeilijk zal zijn om de concurrentie met de M3 en RS4 aan te gaan, en door een V8 in een middenklasse sedan te lepelen zoeken ze dat nadrukkelijk op. Het zal over 20 jaar hoe dan ook een cultmobiel zijn, als-ie een dwarse V8 en 4WD krijgt. Stel dat het alfa lukt om 10.000 euro onder de M3/RS4 prijs te gaan zitten, dan zou het een soort über-Impreza kunnen worden, concurrentieloos voor zijn prijs en waarschijnlijk een groot succes. Helaas zal de dure V8 dat wel in de weg staan, maar wie weet.

Nogmaals: misschien leert Alfa ze allemaal een lesje, maar dat zal voor Alfa wel een duur lesje worden dan, want een dergelijke transformatie tot een goed einde brengen is geen sinecure.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

kroehlur

di aug 15, 2006 20:22

Ik argumenteer niet. Ik geef door wat ik hoor, maar kan dat ook laten...

Verder was de ontwikkeling van de twin-turbo V6 in samenwerking met GM en Alfa is achteraf gezien niet echt blij met wat ze hebben gekregen en willen dus eigenlijk ervan af. Verwacht niet dat de huidige motoren lang te vinden zullen zijn in Alfa's. Het betere alternatief is dus een in-house V8 die bovendien erg geschikt is voor deze toepassing gezien zijn compacte formaat.

Wij zullen zien en voor de rest ben ik het met Erwin eens....... :roll:

kroehlur

di aug 15, 2006 20:26

Techniek komt niet alleen in de 159 maar ook de Brera en Spider die immers op dezelde floorpan gebouwd zijn.

Een Brera met 400+ Pk, 4wd en een V8? Jadankjewel......

Peter
Junior Member
Junior Member

di aug 15, 2006 20:37

Wat wil je nog meer????????? #-o
Achterwielaandrijving alstublieft dankuwel. :wink:

BOR
Advanced Member
Advanced Member

di aug 15, 2006 20:44

Techniek komt niet alleen in de 159 maar ook de Brera en Spider die immers op dezelde floorpan gebouwd zijn.

Een Brera met 400+ Pk, 4wd en een V8? Jadankjewel......

laat maar komen, hoe sneller hoe liever ! :D

@ kroehlur: staat nu al vast dat er inderdaad een V8 in zou komen ?
ik heb hier al zeer tegenstrijdige berichten over gehoord op diverse fora ( laatst nog gelezen, uiteraard voor wat het waard is, dat men bij alfa niet geneigd zou zijn om gebruik te maken van de masi V 8)

ondertussen toch ook maar wachten ( en centjes sparen) op auto delta V6 3.7 met compressor :) :)

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

di aug 15, 2006 21:03

Mooie zinloze bolide :wink:

Afbeelding

Leo.
Als alles zo zinloos was als dit zou het allemaal nog wel meevallen, strakke bak! Ook een photosjop of een kitcar?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Aernoudt
Guru
Guru

di aug 15, 2006 22:11

:lol:

Dinky Boy
Miniaturista

wo aug 16, 2006 00:05

Zoiets ja, want is de 147 GTA bijvoorbeeld ook niet zinloos? Een hele potente auto, totdat je er een paar rondjes circuit mee doet. Dan blijkt-ie de snelste... in het oproken van de banden.

Leuk hoor, zo'n kanon, maar Alfa moet z'n pretenties als sportief merk dan ook wel waarmaken.

Persoonlijk interesseert het me eigenlijk geen moer dat één of ander eenheidsworstgeval de 147 GTA met gemak aftroeft, ik heb er toch geen 8)
En als ik er één zou hebben is dat puur voor m'n eigen fun, niet om met anderen de competitie aan te gaan.

flash

wo aug 16, 2006 04:22

Afbeelding

Leo.
Heel leuk allemaal dat gekaffer op Alfa. Maar ten eerste: Is deze auto een sieraad op de weg. Trouwens elke Alfa. Ze vallen op, omdat ze sportief zijn en er zo uitzien.

Oke de 147GTA rijdt als een drol op een circuit. Jammer dan. Ik kom trouwens geen circuit tegen als ik naar me werk ga of boodschappen ga doen. Hij is weederom bijzonder mooi en echt lekker snel. Ik kijk hem na als ik hem zie rijden. (elke Alfa trouwens) Als ik een beest wil op een circuit koop ik wel een Ferrari (F1), met een prachtige Alfa om gewoon mee te rijden.

Dit is overigens op niemand gericht.

Mochten hier toch mensen zijn die het eigenlijk niet zo hebben op ONZE prachtige bolides, speciaal gemaakt door onze lieve Heer, (excuus voor de gelovigen onder ons) zoek een ander merk en een ander forum.

FORZA ALFA

ciao

Aernoudt
Guru
Guru

wo aug 16, 2006 07:37

....
Heel leuk allemaal dat gekaffer op Alfa. Maar ten eerste: Is deze auto een sieraad op de weg. Trouwens elke Alfa. Ze vallen op, omdat ze sportief zijn en er zo uitzien.

Oke de 147GTA rijdt als een drol op een circuit. Jammer dan. Ik kom trouwens geen circuit tegen als ik naar me werk ga of boodschappen ga doen. Hij is weederom bijzonder mooi en echt lekker snel. Ik kijk hem na als ik hem zie rijden. (elke Alfa trouwens) Als ik een beest wil op een circuit koop ik wel een Ferrari (F1), met een prachtige Alfa om gewoon mee te rijden.

Dit is overigens op niemand gericht.

Mochten hier toch mensen zijn die het eigenlijk niet zo hebben op ONZE prachtige bolides, speciaal gemaakt door onze lieve Heer, (excuus voor de gelovigen onder ons) zoek een ander merk en een ander forum.

FORZA ALFA

ciao
Een Alfa 146 (als voorbeeld) een sieraad op de weg ? :shock: Voorliefde voor een Merk is prima, maar volledige blindheid is wellicht wat minder. Alfa heeft veel mooie auto's gemaakt die altijd in gedachten zullen blijven, maar sinds de komst van Fiat is daar niet zo veel meer van over.

Commentaar hebben is niks mis mee, kan de fabrikant wat mee doen om weer auto's te make die anslaan bij het kopende publiek (anders gaan ze failliet). Op dat punt slaat Alfa de plank al een behoorlijke tijd mis getuige de verkoop. Vind ik dat jammer ? Ik dacht het wel ! Kan ik erechter wat aan doen dat Alfa totaal niet luisterd naar geluiden uit de markt ? Helaas niet.

Veel mensen kopen een super-sport auto met als doel om er WEL een aantal circuidagen mee te gaan rijden; bijvoorbeeld: een 147 GTA met achterwiel aandrijving had VEEL beter verkocht. Daar had had ik er hier ook graag 1van voor de deur gehad !! Ook ik heb daarom nu dus een BMW (4x4 auto's ook gehad (oa Subaru) maar die zijn minder leuk op een circuit (maar wel leuk om te rijden op kleine weggetjes zoals in de Ardenen etc. een subaru GTT is echter maar 1200 kiklo ipv de 1600+ kg van de 4x4 Alfa's....) dan een achterwiel aandrijver. Met een voorwiel aandrijver kun je best hard over een circuit, maar geeft je niet de beleving van achterwielaandrijving).

Inderdaad zoeken veel mensen die graag een Alfa hadden gehad dus andere merken op. Of dat wenselijk is voor wijlen Alfa ? De realiteit heeft het ons al geleerd...

Kosta
Guru
Guru

wo aug 16, 2006 08:14

Ach, de 147 Gta was op het Japanse circuit Tsukuba een halve seconde per ronde langzamer dan de nieuwste Golf R32 en een halve seconde sneller dan de BMW 130 i die meer pk's heeft en achterwielaandrijving. Dus welke auto's rijden er nu als een drol? En ik bekijk alles altijd in perspectief. De Alfa 146 was inderdaad niet echt een sieraad op de weg maar vergelijk het nou eens met de toenmalige Corolla of Mazda 323, nou dan heb ik toch snel gekozen !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Aernoudt
Guru
Guru

wo aug 16, 2006 08:25

Ach, de 147 Gta was op het Japanse circuit Tsukuba een halve seconde per ronde langzamer dan de nieuwste Golf R32 en een halve seconde sneller dan de BMW 130 i die meer pk's heeft en achterwielaandrijving. Dus welke auto's rijden er nu als een drol? En ik bekijk alles altijd in perspectief. De Alfa 146 was inderdaad niet echt een sieraad op de weg maar vergelijk het nou eens met de toenmalige Corolla of Mazda 323, nou dan heb ik toch snel gekozen !
Zoals ik al zei in mijn eerdere posting: een voorwielaangedreven auto kan heel snel zijn (op mijn Peugeot 306 gti6 (met RFS motor) hebben aardig wat mensen zich stuk gebeten op de Nurburgring), ik ben de laatste omdat tegen te spreken; de beleving/fun factor ligt evenwel een stuk lager dan met achterwielaandrijving. Het voelt simpelweg niet 'natuurlijk'.
Ook naast het circuit kun je met een rwd nog eens een leuke dirft inzetten etc. allemaal zaken die het wel zo leuk maken ! Dat wil niet zeggen dat je met en fwd auto geen plezier kunt hebben, maar met een rwd eenvoudig meer !

(welke chaufeur nu beter is (bestmotoring event waar jij naar refereert) laat ik in het midden. De 155 DTM auto van destijds had ook niet voor niets geen fwd maar 4wd. Als Alfa had gekozen voor FWD hadden ze o.a. gebruik mogen maken van ABS etc, en toch hebben ze daar niet voor gekozen....)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”