Na een middagje klussen zit bij mij ook alles er weer werkend in.
Voor de volgende die de klus gaan doen hier alvast mijn tips.
Ik begon met deze klokken.
Het unit is los te maken door 4 moertjes aan de achterkant los te draaien. Dit vergt even een paar flinke vloeken en schrammen maar het is te doen. Maak ook alvast de draden van de km teller los en de eventuele toerenteller.
Nu is het geheel met wat wrikken naar voren te kantelen en zijn de twee grote stekkers voor de lampjes makkelijk los te trekken.
Wat betreft de unit is het nu een kwestie van schroefjes los draaien om alles los te maken.
Er moet wel flink gezaagd worden om de teller vd 75 te laten passen. Uiteindelijk heb ik hem gewoon flink mishandeld en met tec7 vast gezet. let er op dat hij wel horizontaal/waterpas zit.
Om de naald er weer op te zetten moest ik het pinnetje wel wat afknippen. Zet de naald natuurlijk wel weer op de 0. vervolgens kan alles weer in elkaar.
Sluit nu in de motorruimte 3 kabels aan.
1 op de - van de bobine en dan direct naar de 0 vd toerenteller. In mijn geval het goude draadje.
Sluit vervolgens de + en de - aan.
De - heb ik op de- aangesloten onder de zekeringenkast.
De + sluit je aan op een zekering waar natuurlijk wel 12v op staat, ff meten dus.
Voer vervolgens de kabels door het schutbord en sluit ze aan op de teller.