Intro:
Vorig jaar leerde ik mijn oom goed kennen doordat ik zijn Porsche 928S mocht slopen. Hij liet me zijn Spider zien, zijn Berlina en ja, hij had ook een Giulia. Heeft ongeveer 12 jaar dienst gedaan als dagelijkse auto. Die zou ik binnekort dan wel zien zei die. De volgende dag, stond er ineens een rode Alfa Romeo op het gras!!! Het bleek dus een Giulia Super te zijn, uit 1968. Ik had er wel ooit eens van gehoord maar verder ook niet. We gingen een stukje rijden, motor was warm en jezus, wat een bommetje zeg!!! Ik was er gelijk helemaal weg van, zo'n aparte auto, leuke/mooie techniek en uiteraard Alfa Romeo. Op een gegeven moment vond mijn oom het nodig, mij te leren auto rijden wat ik dus geleerd heb in het Supertje. Ik kreeg er plezier in, ging steeds beter en we hadden het er wel eens over, dat ik die auto zou kopen en zou restaureren, en dat hij me dan een beetje zou helpen enzo... Enfin, de Porsche was bijna compleet uit elkaar, en, We waren tot de 'deal' gekomen dat ik die auto voor een klein bedragje zou overnemen, zoals ze er stond. Onderdelen mocht ik uit de schuur halen als ik die nodig had, en Remi (mijn oom dus) zou de nodige controles uitvoeren, en me helpen als ik er niet uit kwam. Toen, mijn ouders waren er, we zaten lekker te eten, en kreeg ik de 1e set sleutels voor.... Giulia!! Ik ben begonnen met de auto te wassen, uit te zuigen, alle troep eruit, en stond er een blinkende Giulia. Ookal was het een roestbult, ze was zeker niet 'todderig' zoals ze weleens staan op marktplaats...
Toen, ik had een auto voor onderdelen maar geen koets. We zijn gaan zoeken, en op een gegeven moment werden we getipt dat er nog wel iets stond in Apeldoorn. Beetje heen en weer gebelt, en ja hoor, daar stond een knikker harde koets, orginele dorpels, nieuwe front en een enkel plekje dat bijgewerkt is. Echt een super koets voor een super prijs!! De auto werd gebracht, enkele weken later en ben ik begonnen met het strippen van de auto. Motor hebben we getest (1600 blok) en liep zeer mooi. Die verkocht aan Michael (forumlid????), want, ik had een complete 2L techniek in de rode Super.
Daarna begonnen met het slopen van de rode Super, die nu ook helemaal gesloopt is. De koets wordt opgehaald door iemand van de autoschool en nu ben ik aangekomen bij het hoofdstuk ophanging, aandrijving en remmerij.
Zo. heel verhaal, maar jullie weten nu dus hoe ik aan mijn Supertjes ben gekomen. de rode was dus een 1300 Super uit 1968 behangen met Biscione spulletjes, en mijn andere, die ik op ga bouwen is een aubergine 1600 Super uit 1969. Allebei met staande pedalen dus.
Voorderest is de motor helemaal gebalanceerd, heeft de bak geen kraakjes, zitten er rode koni's rondom op, Berlina interieur in stof... En verder niet veel noemenswaardigheden denk ik!
Hieronder nog een paar plaatjes, en ik houd jullie op de hoogte!!