frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Raad welk type 75 dit is adhv mijn waardeloze foto's

za jul 08, 2006 15:18

Mijn duit in het zakje:
Geen serie 1 want ik zie witte symbooltjes bij de ventilatieroosters. Denk dus ook een TS.

Het is wel een leuke prijsvraag trouwens. Blijft moeilijk met zo'n zwaar verbouwde uitvoering. Ben benieuwd naar de uitslag. Als je toch gaat kijken, wil je dan misschien nog even checken of het misschien de smallere 5.5J14 velgen zijn (zo te zien niet, maar ik ben niet zeker).
Ik weer; Titato, heb jij in de 2.5 dan een andere kleur symbooltjes bij de ventroosters? Heb net ff in mn 75 carbs gekeken; Witte vent roostersymbooltjes met voor de aanduiding 'open' een blauw vlakje...
Ff iets anders nog; Heeft de 2.5 groen of bronskleurig glas? de turbo vlgns mij brons (net als mn 2.0 carbs)... De getoonde foto laat echter groen glas zien...
Hmmm toch een 'dood ordinaire' ts dan...??
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

christiaan
Member
Member

za jul 08, 2006 16:39

nou dan zal ik het maar zeggen.

een afgeneukte 75 ! dat is het. zeg nou niet dat het niet zo is.

het is een afgeneukte 75. 8)
je moet gewoon nog meer gas geven.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Raad welk type 75 dit is adhv mijn waardeloze foto's

za jul 08, 2006 17:30

fRank: 2.5 QV's hebben als het goed is blauwe ventilatieroostersymbooltjes. Turbo's geloof ik weer niet....
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 08, 2006 18:34

fRank: 2.5 QV's hebben als het goed is blauwe ventilatieroostersymbooltjes. Turbo's geloof ik weer niet....
2.0 carbs ook iig....
Enig idee of El Camino's v6 bronskleurig glas heeft btw?
Edit; Titato's 2.5 iig wel.... :wink:
Afbeelding
Grtz, fRank

Furrikain
Full Member
Full Member

za jul 08, 2006 19:09

Ach wat naar zeg, toen ik ging slapen lag de publieke opinie nog bij "een turbo die het redden waard is". Dagje later is het gewoon een TS-wrak ;)

Ik ga zo snel mogelijk de eigenaar eens proberen te contacteren, ik ben intussen denk ik niet meer de enige nieuwsgierige :lol:

Ik blijf er toch bij dat het een turbo is om nog één enkele reden: gezien het marktaanbod van goeie ts-en voor heel schappelijke prijzen, zie ik niet in waarom je ipv een setje tuinkabouters zo'n TS-wrak in je tuin zou willen neerplanten :?

Kan iemand mij vertellen waar de turbodruk meter juist zit in het dash? Met die info zou ik het wel heel snel moeten weten :)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 08, 2006 20:01

Turbodruk meter zit in in het normaliter "lege" vakje bij de benzine-/watertemp-/oiledrukmeter .

Dit is een leuk topic !

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jul 08, 2006 20:13

Dit is een leuk topic !
een soort van get the picture :D

Furrikain
Full Member
Full Member

za jul 08, 2006 20:51

Turbodruk meter zit in in het normaliter "lege" vakje bij de benzine-/watertemp-/oiledrukmeter .

Dit is een leuk topic !
Hopelijk weet ik morgen het antwoord. Ik had natuurlijk al eens het terrein kunnen opwandelen om te checken, maar gewapend met een veel te grote DSLR foto's nemen van op straat vond ik al brutaal genoeg, stel je voor dat je iemand met héél groot fototoestel zomaar op je eigendom ziet wandelen terwijl ie met z'n vette vingers aan je auto's zit ;)

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jul 08, 2006 21:22

[stel je voor dat je iemand met héél groot fototoestel zomaar op je eigendom ziet wandelen terwijl ie met z'n vette vingers aan je auto's zit ;)
daar wordt die 75 alleen maar beter van :P

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 09, 2006 00:37

@fRank: Mijn 2.5 en mijn 1.8 hebben allebei bronskleurig glas en blauwe ventilatiesymbooltjes (die rechthoekjes). De zilverkleurige 2.5QV van Arja75QV heeft geen brons glas (heb het er toevallig met hem over gehad tijdens de transaxledag). Ik vermoed dat de kleur glas afhankelijk van de lakkleur was.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 09, 2006 08:55

Ik blijf er toch bij dat het een turbo is om nog één enkele reden: gezien het marktaanbod van goeie ts-en voor heel schappelijke prijzen, zie ik niet in waarom je ipv een setje tuinkabouters zo'n TS-wrak in je tuin zou willen neerplanten :?
Is zo`n spoilerset ( als het origineel is tenminste ) niks waard dan? Daar is toch wel vraag naar, volgens mij.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 09, 2006 15:41

@fRank: Mijn 2.5 en mijn 1.8 hebben allebei bronskleurig glas en blauwe ventilatiesymbooltjes (die rechthoekjes). De zilverkleurige 2.5QV van Arja75QV heeft geen brons glas (heb het er toevallig met hem over gehad tijdens de transaxledag). Ik vermoed dat de kleur glas afhankelijk van de lakkleur was.
:shock: En weer wat geleerd; ik wist niet beter of alle serie1 75's hebben brons gekleurd glas...(alle carb versies met lage motorkap en de 2.5/turbo)
Nah ja...
Weet trouwens dat er hier vroegah 2 zilveren 1.8 en 2.0 carbs rondknorden mét bronskleurige ruiten.....nou jij weer.... :wink:
Is volgens mij weer zo'n typsch Italiaans gevalletje 'wat er in het magazijn ligt schroeven we eraan..' :?
Grtz, fRank

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 09, 2006 16:43

:shock: En weer wat geleerd; ik wist niet beter of alle serie1 75's hebben brons gekleurd glas...(alle carb versies met lage motorkap en de 2.5/turbo)
Nah ja...
Weet trouwens dat er hier vroegah 2 zilveren 1.8 en 2.0 carbs rondknorden mét bronskleurige ruiten.....nou jij weer.... :wink:
Is volgens mij weer zo'n typsch Italiaans gevalletje 'wat er in het magazijn ligt schroeven we eraan..' :?
Grtz, fRank
Nu je het zegt, ik vind hier ook wat foto's van een zilverkleurige serie 1 75's met brons:
Afbeelding
Misschien werd er destijds inderdaad maar wat opgeschroefd. Het blijft bij 75's moeilijk in te schatten wat er origineel allemaal opzat. In 15 á 20 jaar tijd is er vaak heel wat op en afgeschroefd door de verschillende eigenaars. Ik ga meestal af op oude folders en autotests en mijn eigen 1.8carbs waarvan ik nagenoeg de hele historie ken.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 09, 2006 19:32

Tja, en dit is dan een.....? Wel 5-gats en oude spiegels maar ook een achterspoiler en een hoge motorkap (zo te zien?) evenals rode acherlichten?
Verbouwde 2.5 dan?
Ik ga zelf maar uit van mn 75 2.0 carbs, (87er maar wel sinds 92 in bezit).

Maar wellicht proberen we idd iets uit te vissen wat door de fabriek nooit consequent is toegepast (maw schroef er maar op wat er op voorraad ligt.... :?: )

Folders is ook zo'n verhaal; als je (willekeurig voorbeeld) een folder van bv een 1800 carb had en je vergeleek de foto's met de 2.0 carb zag je een hoop overeenkomsten die er volgens die folder helemaal niet op konden zitten, maw ze maakten gewoon van één auto wat foto's en in de ene folder was het een 1.8, in de ander was het opeens een 2 liter....
Plus dan nog de verschillen in standaard uitvoering per land; in Belgie hadden volgens mij alle 75's standaard koplamsproeiers toen (serie 1) maar was hier een optie dacht ik...

Ben benieuwd waar Furrikain uiteindelijk mee op de proppen komt....
Grtz, fRank

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 09, 2006 19:52

@fRank: Die foto is idd een 2.5qv, waar een achterspoiler en rode achterlichten opgeschroefd zijn. Heb je een foto van jouw 2.0 carbs, ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij is een 2.0 carbs qua uiterlijk identiek aan de 2.5QV, behalve de 4 gats wielen en de lage motorkap. Uiterlijke verschillen tussen 1.6/1.8 en 2.0 carbs zijn de middenkleur van de bumpers, de oranje knipperlichten en de velgmaat.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”