Hallo Roebar,
Nog even een reactie. Je zegt dat het model niet in Rampini genoemd word en inderdaad, je zegt daarna dat er wel meer modellen niet in staan. Het is zelfs nog erger. Toen dat boek van Rampini uitkwam had ik al 150 !!! modellen in mijn verzameling, die niet in zijn boek vermeld stonden. Rampini mag dan wel misschien één van de grootste verzamelaars ter wereld zijn maar dat zegt nog niks over zijn kennis van Alfa Romeo modellen. Het is ook geen specifieke Alfa verzamelaar, omdat hij eigenlijk van alles verzameld. Toen hij dat Alfa boek uitbracht kwam een paar maanden later alweer een Ferrari model boek uit.
Met andere woorden, zijn research naar wat er allemaal is uitgebracht is bijna alleen maar beperkt geweest tot Italiaanse verzamelaars en in een te korte tijd gerealiseerd om het zo goed mogelijk volledig te hebben. Het zou mooier geweest zijn als hij mij of Gijs Jordans geraadpleegd had of andere grote Alfa verzamelaars. Dan zouden er veel meer modellen in gestaan hebben. Een feit blijft dat het altijd moeilijk is om je horizon te verruimen. Vaak weet je misschien ook niet de juiste adressen.
Maar volledig krijg je het toch nooit, er zijn altijd verrassingen.
Een leuk punt is ook dat ik Gijs vroeger nog getipt had dat Rampini een Alfa model boek ging uitbrengen, daardoor staat Gijs er met zijn model ook nog in.
Ik heb nog twee leuke busjes van blik in mijn verzameling. Er zijn er zelfs 3 verschillende van. Hierbij een foto van één van de busjes. Het punt is dat deze busjes en ook de grote nooit buiten Italie zijn uitgebracht, daarom zijn ze dus zeldzaam en amper te vinden. Er staat ook geen Alfa Romeo op de bodem geschreven en allleen Alfa kenners zien dat dit een Alfa Romeo Romeo 2 bus is. En zo zijn er nog vele vele andere onbekende modellen.
Succes met het verzamelen.