Zo is het nu. De afstand van de kop naar de carbs mag voor mij veel korter. De lengte maak ik vervolgens met de kelken die in de K&N’s komen. Er kunnen dan ook 2 royale (dikke) K&N’s gemonteerd worden. De afstand tussen de 2e en de 3e cilinder is hiermee ook geen probleem meer aangezien nu de samcoslangen van die cilinders onder spanning staan en na verloop van tijd loslopen. Ook zijn deze slangklemmen kwetsbaar en is de constructie van de doppen in de injectiegaten niet optimaal. Deze moeten dichtgelast.

Dit is een fraai voorbeeld.

Dit ook, lijkt wel korter…Maar is dezelfde denk ik...

Hier zie je goed het gat voor de rembekrachtiger….
Verder wil ik de gelaste flenzen voorzien van draadeinde waarop de carbs te bevestigen zijn. Daarnaast dus dikke plaat waarin die tapeinden kunnen, nu 8mm ingekocht. Fabricatie wordt als het goed is cad en het echte freeswerk.

Dit geeft een goed voorbeeld van het resultaat. Ik wil de flenzen onderling verbinden met een doorlopende strook van 3cm horizontaal. Daarnaast wil ik een beugeltje maken op de 2e en 3e flens waar de gaskabel aan bevestigd kan worden. Zie het stukje hoekijzer in de eerste foto…

Dit is leuk! En nog gezocht…

Maar dit lijkt me gewoon beter. Steviger….
Hier nog een paar tekeningen.

Het doel is dus nu minimaal 3 spruitstukken te verbouwen omdat ik nou eenmaal 3 spruitstukken heb liggen en omdat ik 3 8mm dikke platen heb ingekocht. Ik ga samen met Maurizio kijken wat het frezen kost. Hij maakt geheel belangeloos de tekening in cad vanaf mijn voorbeeld. En zo kijken we wel verder wat het geheel gaat kosten. Ik laat daarna het laswerk doen, ook voor de injectiegaten. Ik denk dat ik zelf een groter aantal flensplaten zal laten maken of dat we dat misschien anders zullen regelen maar zover zijn we nog niet. Ik weet van de interesse van het forum dus ik hou jullie op de hoogte en ik zal eerst eens kijken met mijn 3 stuks welke problemen we tegenkomen…
1e probleem…. Ik heb 3 spruitstukken waarvan er 2 de dikke koelaansluiting naar rechts hebben en 1 naar links. Waar komt die laatste van af? Denk eigenlijk dat ik er niks aan ga hebben…..
2e probleem…. Het gat voor de rembekrachtiger. Zal wel tappen worden. Wie heeft er zo’n dikke tap? Welke draad is het? M.. x spoed?
3e probleem…. Pakking van papier, rubber of o-ring?
4e probleem…. Quote niet deze ellelange posting en wat je ook doet…. STAY ON TOPIC!

Ik zal eerdaags een afbeelding plaatsen van mijn uitgewerkte tekening die naar Maurizio gaat...