Ezin Rossi
Full Member
Full Member

Re: RE: Ballotage commisie

wo mei 17, 2006 10:51

Hooguit met die mensen die zich -al dan niet terecht- beperkt voelen in hun uitingsvrijheid op dit forum.
Wacht maar tot je wat gevestigde waarden tegen hun schenen gaat trappen :wink:

....

Alhoewel: ik vond het best goed lukken hier, de laatste maanden. Weet niet goed waar dit plots weer vandaan komt allemaal... :roll:
Juist van de 'gevestigde waarden' zou er begrip en ondersteuning voor de moderators moeten zijn. Het zijn toch ook de 'gevestigde waarden' die vinden dat het langzamerhand minder gezellig wordt op dit forum? En met een duidelijke uitleg waarom er 'gemodderd' wordt moet je een eind komen toch? Willekeur leidt tot afkeur, of dat nu door 'newbies' of 'gurus' is.

Ik vond het trouwens ook de laatste tijd wel wat beter worden, maar denk toch zo af en toe wel eens: "Daar gaan we weer..." :(

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Ballotage commisie

wo mei 17, 2006 11:52

:shock: Ik vind de sfeer zodra er meer buitenactiviteiten kwamen (clubsgewijs) ook stukken beter geworden ! :thumbs:

Net als een ieder zie je wel eens irritante dingen - en reageer naar wat IK op dat moment voel - en vaak gaat dat goed.
Wel valt er wat te zeggen voor meer bekendheid van forummers bij de organisatie al zou het alleen maar zijn om bepaalde dingen te mbt de sfeer te garaderen (bedreigingen over PB ofzo)

Als de roep naar ledengebruik groot is misschien moet er maar een deel van het forum gestart worden na lidmaatschapinlog (hoewel ik daar gedachten over heb)
We lachen - maken lol - zijn verbaasd - en wel eens pissed of: het hoort erbij !

Ik begrijp ook wel dat sommige dingen kwalitatief zouden kunnen stijgen - of stijgend moeten zijn: zoals echte technische dingen - iets wat bij de iets meer hobbyist aan zal spreken (niet de poetser) Als iemand het over een slimme motoraanpassing of wegliggingsgedrag een interessant topic heeft vergaard dan is het jammer dat een ander met een lekke band of een trillende asbak zo'n topic naar beneden drijft. Daar zit misschien wel wat oppoetswerk mbt organisatie in.

Dus kwaliteitstijging voor lieden die hier lang zitten of dermate ervaren zijn.
OOK voeding van mensen van buitenaf - zoals iemand die een boxer in een kever knutselt; not my cup of tea - maar wel interessant hoe ie dit voor elkaar heeft gekregen!

Ik blijf duimen voor een combi van deze 2. (ik blijf mij ook irriteren en humoristich vermaken met andere dingen) :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 17, 2006 12:01

Mensen die het te bont maken zijn altijd te traceren.
Ik ben al enige tijd actief op een ander forum (beroepsmatig) en daar zijn erg actieve moderatoren die het klaarspelen om ip adressen etc te herleiden, en dus ook kunnen herleiden of mensen misschine meerdere nicks gebruiken. Een ban wordt ingesteld op een ip adres.
Op het andere forum waar ik actief ben komt het helaas vaak voor (veel vaker dan hier) dat zaken echt uit de hand lopen, de politie is dus veel strenger, evenals de regels van het forum. Ook komt het voor dat mederatoren lastig gevallen worden, en dat is enkele keren heel ver gegaan helaas, maar dan dus ook gepast actie (in een specifiek geval dus gewoon de politie ingeschakeld).

Het is maar hoe actief men is en hoe handig met computers.

Over het algemeen vond ik het hier nogal meevallen (ook omdat ik aardig vergelijkingsmateriaal heb) , en dat het openbaar is vind ik juist een deel van de charme. Rotte appels heb je in elke mand, en soms blijkt ook wel eens een appeltje rotter, of juist minder rot dan gedacht/verwacht.

Ik zou zeggen zo houden, maar wel rechtlijnige actie van de moderatoren. Iemand voor lul uitmaken vind ik dus niet kunnen. losstaand of het terecht is of niet. en losstaand wat bij degene die dit uit allemaal speelt. Dat door de moderatoren hier niet op ingegrepen is vind ik dus ook niet correct, en dat ook kan precedentwerking geven...Zit iemand niet lekker in zijn vel moet ie dat of vermelden, of maar even niet posten totdat het beter gaat.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 17, 2006 12:03

Ik ben al enige tijd actief op een ander forum (beroepsmatig)
Mensen die het te bont maken zijn altijd te traceren.
Op het andere forum waar ik actief ben komt het helaas vaak voor (veel vaker dan hier) dat zaken echt uit de hand lopen, de politie is dus veel strenger, evenals de regels van het forum. Ook komt het voor dat mederatoren lastig gevallen worden, en dat is enkele keren heel ver gegaan helaas, maar dan dus ook gepast actie (in een specifiek geval dus gewoon de politie ingeschakeld).
Op het tandartsen forum ?? :mrgreen:

Adios, JR

Skattie

wo mei 17, 2006 13:01

Voor wat betreft anonimiteit denk ik dat de discussie nog specifieker kan/moet:

1. Moet de 'ware identiteit' van alle posters publiek bekend zijn

of

2. Moet de 'ware identitiet' bij registratie kenbaar gemaakt worden en alleen toegankelijk voor beheerder/moderator?
Wat mij betreft het laatste en wel om de volgende redenen:
- het is een openbaar forum en ik wil zelf ook niet dat Jan en alleman mijn privégegevens kunnen lezen
- als iemand lullig doet is het niet goed als het op een heksenjacht uitloopt en dat risico loop je als iedereen het adres en dergelijke kan achterhalen.

Dat houdt ook in dat de ware identiteit wel vertrouwelijk moet worden behandeld door de beheerder/moderator maar dat zal geen probleem zijn, neem ik aan.

Ik moet toch zeggen dat het een erg interessante discussie is waarbij wel iedereen in zijn waarde wordt gelaten. Fijn om te zien.

:o :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 17, 2006 14:13

Dat houdt ook in dat de ware identiteit wel vertrouwelijk moet worden behandeld door de beheerder/moderator maar dat zal geen probleem zijn, neem ik aan.
Enige vraag die ik me stel is:

HOE ga je de echtheid van die gegevens controleren ? Ok, mogelijkheden legio, zoals een copy van indentiteitskaart, activeringscode via de ouderwetse post, maar.....wie gaat die administratie op zich nemen ? En betalen ?
Als ik me morgen registreer onder valse naam en adres, hoe ga je dat achterhalen ? Vreet ik dan wat uit, dan sta je maar mooi aan de deur met de politie, bij die onschuldige wiens naam ik uit de witte gids gehaald heb :wink:
Niets in controleerbaar. Wie zegt dat ik die vent met z'n grijze Bertone ben ? Misschien ben ik wel zijn buurman die hier onder zijn naam kom posten ?
Providers geven (in België) alleen maar de identiteit achter een IP adres vrij aan gerechtelijke instanties. En heus niet omdat je iemand "lul" noemt op een forum. :wink:
Ik vrees dat je OF het forum moet afsluiten voor niet-leden OF de zaken zal moeten aanvaarden zoals ze zijn, met alle risico's en problemen vandien.

En stel dat iemand, die al jaren SCARB lid is, plots door omstandigheden zijn lidgeld niet meer kan betalen: moet die persoon dan maar met onmiddelijke ingang opkrassen van het forum ook ? Waar trek je de lijn ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 17, 2006 15:30

controle ed zijn idd moeilijke items. Als je e.e.a. wil doorzetten moet je dit vastleggen in een stuk. ik denk dat dit allemaal teveel wordt voor de geconstateerde excessen en overdone is nu.

Mijn voorstel. Zou nog een tijdje op de huidige voet doorgaan en bij herhaling van periodes met ellende de zaak dan op te pakken. Sfeer vind ik hoe dan ook verbeterd en zint het me niet dan klik ik het weg.

zullen we zeggen dat we in maart 2007 de boel evalueren ? dan hebben we de winter gehad en veel forumactiviteit....
156

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mei 17, 2006 16:31

Voor wat betreft anonimiteit denk ik dat de discussie nog specifieker kan/moet:

1. Moet de 'ware identiteit' van alle posters publiek bekend zijn

of

2. Moet de 'ware identitiet' bij registratie kenbaar gemaakt worden en alleen toegankelijk voor beheerder/moderator?
Wat mij betreft het laatste en wel om de volgende redenen:
- het is een openbaar forum en ik wil zelf ook niet dat Jan en alleman mijn privégegevens kunnen lezen
- als iemand lullig doet is het niet goed als het op een heksenjacht uitloopt en dat risico loop je als iedereen het adres en dergelijke kan achterhalen.

Ik moet toch zeggen dat het een erg interessante discussie is waarbij wel iedereen in zijn waarde wordt gelaten. Fijn om te zien.

:o :wink:
Dus voor scarb leden inloggen met je scarb lidmaatschap (nummer en nog iets...) en voor niet scarb leden een uitgebreide registratie?
Dirk - Giulia2000TS

ASO75

RE: Ballen commisie

di mei 23, 2006 21:29

Ik ben al jaren lid van de SCARB.
En sommige vinden me een vervelende ... en andere juist weer niet.
Alles verandert, ook de ALFA forums/fora wereld en niet altijd ten goede.
Maar ik geef toe dat ik me soms/vaak rot lach om al die principiele discussies tussen vaak oudjes en nieuwtjes.
Tis net de echte wereld. Maar dat maakt het m.i. juist leuk.
En om nu alleen maar die (te) serieuse verhalen te horen van ingelogde, zich geregistreerd hebbende, alfa liefhebbers dan krijg ik waarschijnlijk spontaan een ....lozing.
Mijn eerste auto, 25 jaar terug, was een ALFA, en ik rijd nog steeds ALFA, maar neem van mij aan dat er onder ALFA rijders ook veel vervelende kl.... zitten.
En die komen ook hier. (Zie mij...) Laat ze lekker. Want zoals ik al zei: " sommige vinden me een...
Laatst gewijzigd door ASO75 op wo mei 24, 2006 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ballen commisie

di mei 23, 2006 21:36

Maar ik geef toe dat ik me soms/vaak rot lach om al die principele discussies tussen vaak oudjes en nieuwtjes.
En om nu alleen maar die (te) serieuse verhalen te horen van ingelogde, zich geregistreerd hebbende, alfa liefhebbers dan krijg ik waarschijnlijk spontaan een ....lozing.
Mijn eerste auto, 25 jaar terug, was een ALFA, en ik rijd nog steeds ALFA, maar neem van mij aan dat er onder ALFA rijders ook veel vervelende kl.... zitten.
En die komen ook hier. (Zie mij...) Laat ze lekker. Want zoals ik al zei: " sommige vinden me een...
Tja.....deze post is nog niet zo dom als hij lijkt :wink: :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di mei 23, 2006 22:58

Maar ik geef toe dat ik me soms/vaak rot lach om al die principele discussies tussen vaak oudjes en nieuwtjes.

:thumbs:
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

ASO75

wo mei 24, 2006 15:19

Tja.....deze post is nog niet zo dom als hij lijkt :wink: :thumbs:
Fijn dank je.... :wink:

tis een sprint
Guru
Guru