Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: RE: Ballotage commisie

di mei 16, 2006 14:51

@Michel, dat vind ik nogal vergezocht. En daarbij, je gaat toch op vakantie met je alfa of zie ik het nou verkeerd?!? :roll: :wink:
Niet met alle 4 he :mrgreen:
Maar serieus, ik kijk verder dan alleen dit forum. Die vakantie was maar een voorbeeld. Als dit een gesloten forum was (waar ik niet meteen voor ijver) dan mag hier voor mijn part de maat van mijn schoenen op :wink:
Maar ik begrijp wat je bedoelt: er zijn hier mensen die zich (angstvallig ?) anoniem houden en daar stel ik me soms ook vragen bij.
Da's bij mij niet het geval, ik denk dat de meesten me wel weet te vinden als het nodig is, ook al staat m'n woonplaats niet in mijn onderschrift.
ik vind dat mensen het recht hebben om anoniem hier te opereren. ieder zijn privacy, wie weet wat voor een jokers hier rondhangen :wink:
Precies, de spijker op zijn kop............ Wie weet wat voor een jokers hier rondhangen....??? Niemand dus. En laat de moderators het dan dus maar opknappen.......
Dirk - Giulia2000TS

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 14:57

Niet met alle 4 he :mrgreen:
Maar serieus, ik kijk verder dan alleen dit forum. Die vakantie was maar een voorbeeld. Als dit een gesloten forum was (waar ik niet meteen voor ijver) dan mag hier voor mijn part de maat van mijn schoenen op :wink:
Maar ik begrijp wat je bedoelt: er zijn hier mensen die zich (angstvallig ?) anoniem houden en daar stel ik me soms ook vragen bij.
Da's bij mij niet het geval, ik denk dat de meesten me wel weet te vinden als het nodig is, ook al staat m'n woonplaats niet in mijn onderschrift.
ik vind dat mensen het recht hebben om anoniem hier te opereren. ieder zijn privacy, wie weet wat voor een jokers hier rondhangen :wink:
Precies, de spijker op zijn kop............ Wie weet wat voor een jokers hier rondhangen....??? Niemand dus. En laat de moderators het dan dus maar opknappen.......
moeilijk he, probeer maar eens een goede oplossing te vinden. van de ene kant wil je eigenlijk dat eidereen traceerbaar is en van de andere kant wil je de privacy waarborgen en dan moet je ook als club nog genoeg tijd en geld hebben om te modereren....gewoon zo laten en de sociale controle de boel laten oplossen. Bij de ergste gevallen kan de moderator dan ingrijpen.
156

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ballotage commisie

di mei 16, 2006 15:02

Dus....uiteindelijk bedoelen we hetzelfde, alleen van uit een andere hoek. Ik verkies m'n persoonlijke gegevens prive te houden ivm eventuele jokers en jij wil ze net gekend maken ivm eventuele jokers....(of althans het vermijden hiervan)
Maar: die jokers hou je op die manier niet buiten hoor !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

JRX164
Member
Member

di mei 16, 2006 15:48

Hoe actiever moderators zijn, des te meer commentaar op hun werk zal komen. Vergelijk met politie-optreden. Ze moeten de orde handhaven, maar liefst niet bij jezelf of bij bekenden, want dan moeten ze zich niet zo aanstellen en meer coulance betrachten.
En over privacy of kenbaar maken van gegevens. Niet alleen op dit forum maar ook binnen de SCARB organisatie zijn mensen actief met wie ik het persoonlijk minder kan vinden. Ik vind het prettig de vrijheid te hebben niet op hun posts te reageren en ik heb niet de behoefte mijn persoonlijke gegevens voor hen achter te laten.

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

di mei 16, 2006 16:58

In eerste instantie wilde ik niet reageren in dit topic, dacht voldoende meningen gelezen te hebben en dat mijn stem er niet veel toe zou doen. Maar.... net nu je denkt, ach het is een storm in een glas water en het valt de laatste tijd wel mee kom ik toch weer een topic tegen (over velgen) waardoor ik nu wel reageer.

Het is jammer dat dit onderwerp de laatste tijd regelmatig de kop opsteekt. Ik ben een relatieve newbie op dit forum, heb op het oude forum (onder een andere nick :oops:) slechts het laatste jaar meegemaakt. Toch denk ik dat ik voldoende heb gezien en gelezen om te kunnen concluderen dat de sfeer de laatste tijd wel degelijk veranderd is. En helaas niet ten goede :(

Mijn mening over de 'Andretti-stellingen':

1. Forum alleen toegankelijk voor leden --> Ja, ik denk niet dat er veel 'gasten' zijn die meelezen e/o posten.
2. Beperking aantal nicknames/anonimiteit --> Ja
3. Clublid? --> Nee (want ik kan me voorstellen dat niet iedereen er € 56 voor over heeft om hier te kunnen posten en lezen. Daarbij denk ik dat er hele actieve forumleden geen clublid zijn, maar hier wel van toegevoegde waarde zijn)

ad 2. Ik dat de 'activerings-email' een relatief makkelijke tool is om de registratie uit de anonimiteit te halen. Dat hoeft niet te betekenen dat iedereen zomaar je gegevens kan opvragen, maar dat de moderators bijv wel bij de gegevens kunnen. Dit ter bescherming van privacy tegen kwaadwillende 'jokers' (vrij naar Michel).

Meer 'blauw op site' in de zin van moderators lijkt me helemaal niet verkeerd. Dit is een heel actief forum en daarvoor is het belangrijk dat we volgens de door onszelf geaccepteerde regels gebruik van het forum maken. En is het heel belangrijk dat er voldoende moderators zijn om alle posts te lezen. Zo zou het misschien te organiseren zijn dat er 'altijd' een moderator online is?
Laatst gewijzigd door Ezin Rossi op di mei 16, 2006 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 17:08

Ik heb al eerder gesteld dat het niet haalbaar lijkt om meer moderators aan te stellen. Kan me ook niet voorstellen dat er mensen in de rij staan voor die "baan". Veel respect voor het vrijwilligerswerk maar ik vrees dat er geen aanmeldingen zullen ontstaan naar aanleiding van dit soort vragen. Dus verder afsluiten en iets meer duidelijkheid?! Of maar weer laten voor wat het is....
Dirk - Giulia2000TS

Skattie

di mei 16, 2006 18:35

De reden voor ons (Andretti en ik zei de gek) om open te gooien of het misschien alleen voor leden kan (leden van de scarb) is omdat daar bij de registratie wel privé gegevens verstrekt moeten worden en hier niet. Dit omdat wij het vermoeden hebben dat mensen alles durven te zeggen omdat ze in volledige anonimiteit zitten. Als er dus een andere manier is om hier ook privégegevens bij de moderators neer te leggen zonder dat men lid moet worden van de SCARB is dat alleen maar beter. Natuurlijk zit niemand te wachten op alle gegevens open en bloot op straat. Ik moet er ook niet aan denken dat iedereen hier mijn echte naam weet dus dat is duidelijk.

Dus de activeringsemail is dan idd een heel goed alternatief, volgens mij.

Kijk, we komen er wel :wink:

Emilio
Guru
Guru

di mei 16, 2006 20:10

En ik wil best een paar avonden modereren... Ik lees toch al veel....
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 16, 2006 20:27

Herkenbaarheid ?
Mijn nick en signature zegt alles 8) :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 20:30

Me too.

Tis alleen zaak dat iedereen op 1 lijn zit.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 21:40

Kan me ook niet voorstellen dat er mensen in de rij staan voor die "baan".
Mee eens. Dat kost je doorgaans vrienden.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 17, 2006 01:10

Bij de 323F-club waarvan ik al jaren lid ben, inmiddels in het bestuur zit en moderator op het forum ben kent iedereen me als @PM. Degenen die me wat beter kennen of opletten op dat forum kennen ook m'n echte voornaam. Voor jullie informatie: mijn ouders hebben destijds besloten me Arnout te noemen. Dus nu weten jullie welke naam er achter mijn nick zit. En nu? Zijn jullie nu blij? Heeft dit enige toegevoegde waarde? Volgens mij totaal niet want jullie hebben nog steeds geen flauw benul hoe ik eruit zie, behalve de vorige eigenaar van mijn Alfa.

Iemand noemde de mogelijkheid om met een @hotmail.com adres te registreren. Dat is een keuze van de webmaster geweest: je kunt namelijk behalve een enkel e-mail adres ook een volledig domein blokkeren.

Om het forum volledig op slot te gooien vind ik geen goede zaak. Zoals al genoemd sluit je je af voor potentiele nieuwe leden. Maar ook voor mensen die om een andere reden langs komen. Er zijn zat mensen die er totaal geen behoefte aan hebben om lid te worden van een autoclub, maar wel met een nukkige 33 zitten. Zelf heb ik een paar keer wat gevraagd bij de Toyota Celica club en de Ford Probe club omdat ik een stukje technische informatie zocht voor de auto's van m'n ouders en omdat ik een schema nodig had om de bedrading van mijn Celicaspiegels op de bedrading van mijn Mazda aan te sluiten. Wil je je echt voor dat soort vragen afsluiten?

Herrieschoppers hebben we ook weleens, laatst nog eentje die beweerde dat-ie een 323F had met zo'n 190 pk. Iedereen vragen wat-ie eraan gedaan had (standaard is maximaal 143 pk) en de volgende dag stond er ineens een flame van zijn kant en een Daihatsu ofzoiets in z'n sig. Dus zijn gebruikersnaam+ip-adres staan nu keurig netjes in de ban-lijst en wat blijkt? Nergens meer last van. Wie het laatst lacht... is traag van begrip.

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik me niet meer kon inhouden nadat ik zag dat de Alfetta GT die van m'n vader is geweest weer eens van eigenaar was veranderd. En ik ben hier goed geholpen want de eerste de beste reactie linkte naar het verkoop-topic. Vervolgens heeft dit forum me aan mijn 75 geholpen (wat dat aangaat had het voor mijn zelfbescherming misschien beter geweest als dit forum niet openbaar toegankelijk was geweest :mrgreen: heb nog meer te doen namelijk dan dat ding de weg op te helpen). Inmiddels ben ik wel zelf donateur geworden omdat ik de intentie heb om hier wel een tijdje te blijven plakken en ik inmiddels ook serieus de van plan ben om op termijn een Alfetta GT te kopen. Mocht die van m'n vader weer beschikbaar komen sta ik vooraan, maar vooralsnog zal dat er niet in zitten gezien de uitgebreide restauratieplannen van de huidige eigenaar, waar ik uiteraard volledig achter sta. Dus het zal wel een andere worden, maar dan wel met een eisenlijstje ;) Ik had ook kunnen parasiteren op het donateurschap van m'n vader. Ja hij is nog steeds donateur, dat is hij al 20 jaar, ondanks dat hij sinds eind jaren '80 z'n neus niet meer heeft laten zien op evenementen, genoemde Alfetta sinds 1995 stil stond en in 2003 verkocht is en mijn ouders sinds 1995 alleen nog maar andere merken hebben gereden. Voor het Klaverblaadje had ik het zelf dus in elk geval niet hoeven doen, dat kan ik ook bij hem lezen.

Dus wees blij met wat je hebt en breid het moderatie-team uit. Ik heb eigenlijk nooit echt problemen daarmee gehad, terwijl het 323f-forum toch tamelijk hyperactief genoemd mag worden. We hebben daar overigens 11 moderators (de webmaster meegerekend). Mocht het je toch vrienden kosten dan moet je je denk ik afvragen of je die persoon wel als vriend wilt. Ga er wel zorgvuldig mee om, zoals gezegd melden (in het topic, via een pb of d.m.v. een mailtje) waarom je een bericht of een topic sluit of verwijdert. Ik heb net die velgen-soap van AlfettaOwner zitten lezen en m.i. is die op een nette manier op slot gegaan, dus met een afsluitende post van de desbetreffende slotenmaker (hoewel die in dit geval niet echt noodzakelijk meer was omdat er al om gevraagd werd, mss had-ie wat eerder op slot gekund).

Ik weet niet of het er al is, maar zoniet, stel dan een apart subforum in voor de moderators om e.e.a. te bespreken als je even niet weet wat je aanmoet met een bepaalde situatie. Het is in te stellen dat deze alleen zichtbaar is voor mensen of gebruikersgroepen die daar rechten voor hebben (alleen de moderators krijgen dan natuurlijk die rechten) dus dat kan het probleem niet wezen. Je kunt dat subforum ook mooi gebruiken om een topic weg te zetten dat je niet direct wilt weggooien (om te bespreken met je mede-moddereters), maar wel uit het zicht wilt zetten.

Pfff heel verhaal geworden weer, ik hoop dat jullie mijn ervaring op zijn waarde weten te schatten en een personeelsadvertentie in overweging willen nemen, volgens mij is daar toch wel behoefte aan en hoeft dit geen problemen op te leveren, integendeel!
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo mei 17, 2006 08:26

Me too.

Hier nog 1. Trekken van 1 lijn (onderling afstemmen wat kan wel/wat kan niet) en onvoorspelbare beschikbaarheid van mijn kant zijn de 'barrières' die ik zie...

Dat je 'geen vrienden' zou maken door te modereren vind ik onzin. Hooguit met die mensen die zich -al dan niet terecht- beperkt voelen in hun uitingsvrijheid op dit forum. Niks nieuws onder de zon, die uitingsvrijheid is al ingeperkt door zelf akkoord te gaan met de forum-regels.

Voor wat betreft anonimiteit denk ik dat de discussie nog specifieker kan/moet:

1. Moet de 'ware identiteit' van alle posters publiek bekend zijn

of

2. Moet de 'ware identitiet' bij registratie kenbaar gemaakt worden en alleen toegankelijk voor beheerder/moderator?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 17, 2006 08:27

Me too.

=D>
Dirk - Giulia2000TS

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 17, 2006 08:34

Hooguit met die mensen die zich -al dan niet terecht- beperkt voelen in hun uitingsvrijheid op dit forum.
Wacht maar tot je wat gevestigde waarden tegen hun schenen gaat trappen :wink:
Als je natuurlijk gaat modereren zoals dat nu het geval is (met de mantel der liefde), ok, dan is er niks aan de hand. Maar dan ga je de problemen met 15 moderators nog niet oplossen. Ga je er met de groffe borstel door (wat nodig is), dan komt er herrie van.
ivm anonimiteit: geen probleem mee dat alle gegevens bij de moderatie bekend zijn. (voor zover dat nu nog niet het geval is). Maar: wat bereik je er uiteindelijk mee ? Niemand doet hier iets "onwettigs", ze doen alleen maar heel vervelend, wat tot op heden nog niet verboden is. Sta je met die persoonsgegevens nog niet verder. Ze gaan zich heus niet inhouden omdat ze niet meer anoniem zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal een grote mond vanachter hun klavier. Anoniem of niet. Forum enkel voor SCARB leden dan ? Hoeveel keer is de sfeer al door leden verziekt ? evenveel als door niet leden.

De oplossing: STRAKKE moderatie door mensen van buitenaf, die niets met dit forum te maken hebben.

Alhoewel: ik vond het best goed lukken hier, de laatste maanden. Weet niet goed waar dit plots weer vandaan komt allemaal... :roll:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”