Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ballotage commisie

ma mei 15, 2006 14:28

Ik had de indruk dat het net goed ging de laatste tijd…we hebben deze discussie al zo dikwijls gevoerd. Ben een tijdje voorstander geweest van een gesloten forum, maar in die periode liep het echt de spuigaten uit hier. Ik ben van mening dat alles terug een beetje genormaliseerd is de jongste maanden. Dus: open houden ! Ook ik ben lid dankzij het forum. En vele anderen met mij. Bovendien, een enkele “newbie” (ik hou niet van het woord, = nieuwe jongetje in de klas) die hier echt komt om te zieken, die krijgt gewoonlijk de hele bende over zich heen. Het gaat niet op de newbies met de vinger te wijzen, tot op heden stoorde ik me meer aan relletjes onder gevestigde waarden dan aan relletjes veroorzaakt door newbie’s. Niemand is vrij van zonde, ongeacht het aantal klavers. Anonimiteit zal er altijd blijven, ook op een gesloten forum. Er zijn veel mensen die hier lelijke dingen schrijven, die ze nooit in de ander z’n gezicht durven zeggen. Maar wel lekker veilig vanachter hun klaviertje. Typisch internet verschijnsel dat je niet kan indijken.
Waar ik me behoorlijk aan kan storen is “HE JO ME REESERT IS NI GOE WIL NI STARTE GA WEL ROND MAAR NIKS WAS AL BIJ DE GARAGE MAAR DAS OPLICHTER STOMME VENT KEN ER NIKS VAN HELP MIJ”
Maar dat heeft niets te maken met newbie, lid of geen lid, maar met algemene ontwikkeling en opvoeding.
:wink:
Dan in verband met de kliekvorming: dat is volgens mij onvermijdelijk. De Zeelanders, Brabanders en Belgen zien elkaar regelmatig. Logisch ook, we wonen kort bij elkaar. Dus lijkt dat een "kliek". Net zo voor de Groningers, die kennen elkaar ook allemaal veel persoonlijker dan wij. Anderszijds kijk ik even goed uit naar een evenement als 't SS om al die mensen van veraf nog eens terug te zien ! 't zijn allemaal even goede vrienden, je ziet elkaar alleen minder. Daar waar een groep binnen een groep elkaar beter kent, valt al eens een inside joke. Moeilijk te vermijden volgens mij (al moeten we dat toch proberen op het forum, want een "outsider" heeft er niks aan)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 15, 2006 15:14

Men kan zich registreren en deelnemen aan diverse fora na invullen anoniemehenkie@hotmail.nl. Dat is op zich vreemd.
Bij registratie kan men wellicht meer gegevens vragen (hoewel ik mij afvraag of dat niet in strijd kan zijn met...) maar deelname aan een forum onder
voorwaarde van complete openheid met vermelding van naam en NAW gegevens op je profiel, door ieder SCARB lid te lichten, moet je helemaal niet willen.
Het blijft internet.....

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma mei 15, 2006 15:29

Dre,

Ons (ARTC) forum is in principe ook voor niet leden bereikbaar, ik begrijp je punt echter volledig!
De enigste juiste oplossing voor het forumprobleem wat hier wel eens aanwezig is moderatie.
Wij (ARTC) hebben in vele mindere maten te maken met het door jou geschetste probleem, toch zijn we met ongeveer 10 moderators actief bezig geweest en het resultaat is een ledenbestand wat zich 9 van de 10 keer aan `onze` regels houdt.

Natuurlijk dringt er bij ons wel eens een `rotte appel` naar binnen, op dat moment op de juiste manier ingrijpen kan veel onnodig discussie, onderlinge ruzies, bans etc voorkomen.

Ik ben dan ook van mening dat hier een vijftiental moderators bij moeten komen die met zijn allen op 1 lijn zetten om ook het forum van de SCARB op de kaart te zetten naast het SS, Klaverblaadje etc etc….
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 15, 2006 19:49

Als je gaat met de zoekfunctie gaat zoeken op de woorden'" gezeur en gezeik "krijg je onderhand meer hits dan " me moter maakt nogal wat geramel ". 8) Beetje jammer. :? Ik dacht ook dat het net lekker liep. We moeten er geen elite club van maken. Neem gezeur en gezeik maar op de koop toe. Zo lang duurt dat toch niet in het algemeen. Dat bloed wel dood.

givebuzze
Member
Member

ma mei 15, 2006 22:10

Ik zou het spijtig vinden om de zaak af te sluiten voor niet leden, omdat dan alle Alfa liefhebbers op een of ander manier verliezen.

Ik zou zowiezo iedereen laten lezen. Kan niks verkeerd gebeuren.

Wel kan je een meer uitgebreidde registratie vereisen, zoals bij sommige yahoo groups, waar je een mail stuurt naar een moderator/admin om toegang te krijgen waar je je identificeert en motiveert waarom je toegang wil, om dus te kunnen schrijven. Als je scarb lid bent kan je sneller doordat je gegevens reeds beschikbaar zijn, hoef je die procedure niet te doorlopen...
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

SQUADRA LEO
Guru
Guru

ma mei 15, 2006 23:14

Ik ben bang dat als je zo'n regel invoert dat je dan met +/- 150 man overblijft op dit forum en dat het alleen nog maar topics zijn over het finetunen van Alfa Romeo's !! (Iets waar ik de ballen verstand van heb !! :wink:)

Iedereen moet hier zijn Alfa Romeo kunen laten zien, of kunnen ouwehoeren over die roestbakken !! Loop het eens een keer uit de hand, verwijderen die hap.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

arne
Member
Member

di mei 16, 2006 08:18

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als het forum op slot zou gaan. En voor mezelf zie ik die reden ook niet. Wat eerder ook al gezegd werd, het is op het moment allemaal best netjes toch?

Bij Squadra 33 heb ik het afsluiten van het forum ook meegemaakt en het verlies van traffic dat erbij hoorde. Voor mij betekende dat ook het einde van mijn interesse in de club. Jammer, maar helaas. Mijn Alfa staat in de garage en zal daar waarschijnlijk nog wel veel langer staan dan ik in het begin had gehoopt. Forums als dit helpen mij om betrokken te blijven en enthousiast te blijven voor mijn project.

Ik ben geen SCARB lid. *let the flames commence - per pb graag ;)*
Dat is op dit moment ook gewoon een bewuste keuze aangezien ik, naast het forum, op dit moment vrijwel niets aan mijn AR doe. Wordt het forum gesloten, dan zou dat voor mij ook een punt zetten achter veel contacten. En dat zou ik jammer vinden.
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

kai
Advanced Member
Advanced Member

di mei 16, 2006 09:34

Je zou een emailadres en een volledig ingevuld profiel verplicht moeten stellen.
De inschrijving zou je kunnen "verifieren" door automatische emailverificatie bij inschrijving.

Je verschuilen achter een Nickname vind ik maar niks.
Ik zou ze liever als een bijnaam gebruiken/zien.
Iedereen weet wel wie Andretti is (tot ie begint te zieken met Yoga)

Overigens: Ik ben ook geen lid (meer).

harold
Full Member
Full Member

Re: RE: Ballotage commisie

di mei 16, 2006 09:52

Is dit wel een minimaatschappij? Is het wel reeel om 24 uur per dag "politie"-toezicht te wensen? Is het zo dat overal maar over gestemd moet worden? Of beslist degene die betaald?

Ik kan me voorstellen dat degen die betaald zo af en toe ook zal kijken of de doelstelling nog gehaald wordt. Daar blijf je waarschijnlijk dichterbij als je niet-leden uitsluit.....
degene die betaald maakt de regels en handhaaft deze regels, en dan moeten de moderators dat wel doen.
Niet door topics stomweg te verwijderen want daar krijg je nieuwe topics over het verdwenen topic......
Het topic of op slotzetten met een beschrijving waarom dat topic is dichtgezet, dus met een verwijzing naar de regels, of desbetreffende reactie verwijderen..ook met een verwijzing naar de regels.
Gaat op andere fora waar ik ook mee lees goed tot erg goed.

En die opmerking over niet-leden getuigt mijns inziens in een beetje elitair gedrag.
Denk jij nou echt dat alleen de niet-leden hier op dit forum de reldraadjes starten of er aan meedoen...?
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 10:43

Is dit wel een minimaatschappij? Is het wel reeel om 24 uur per dag "politie"-toezicht te wensen? Is het zo dat overal maar over gestemd moet worden? Of beslist degene die betaald?

Ik kan me voorstellen dat degen die betaald zo af en toe ook zal kijken of de doelstelling nog gehaald wordt. Daar blijf je waarschijnlijk dichterbij als je niet-leden uitsluit.....
degene die betaald maakt de regels en handhaaft deze regels, en dan moeten de moderators dat wel doen.
Niet door topics stomweg te verwijderen want daar krijg je nieuwe topics over het verdwenen topic......
Het topic of op slotzetten met een beschrijving waarom dat topic is dichtgezet, dus met een verwijzing naar de regels, of desbetreffende reactie verwijderen..ook met een verwijzing naar de regels.

En die opmerking over niet-leden getuigt mijns inziens in een beetje elitair gedrag.
Denk jij nou echt dat alleen de niet-leden hier op dit forum de reldraadjes starten of er aan meedoen...?
Elitair of kliekvorming zijn woorden die snel erg voor de hand liggen in dit soort discussies en waarom? Om er een bijsmaak aan te geven... De essentie van die woorden zijn dat je een clubje vormt. En juist dat is wat we hier doen. Een club van alfa romeo bezitters gevat in een stichting! Dus is het wel zo fijn dat iemand die hier post ook een alfa in bezit heeft en bij voorkeur ook nog lid is van de stichting. Tot nu toe hoeft dat niet....

Er is nu geen drempel, geen verplichting en geen verantwoording. Zelfs sommige guru's zijn nog anoniem achter een schuilnaam en vaak nog zonder woonplaats. Waarom?

Ik vind het persoonlijk geen toegevoegde waarde als iemand zich hier met zijn moderne miskoop aanmeld om te klagen over zijn navigatie systeem. Daarna vervalt elke betrokkenheid en de zin om hierop te reageren is bij iedereen weg. Tuurlijk kan je alles negeren maar daarom ben ik niet hier. Ik wil lezen over Alfa's, plaatjes zien, filmpje kijken, techniek bespreken en eventueel zelfs af en toe een vraag voorzien van een nuttig antwoord. Humor moet daar zeker een deel van zijn.

Een open forum voegt vooral toe dat er een hoop mensen met een lage interesse aanspoelen. Kwantiteit tegenover kwaliteit. Ik denk dat 75% van de huidige leden zo geschrapt kan worden................. :shock:
Dirk - Giulia2000TS

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 11:30

Zelfs sommige guru's zijn nog anoniem achter een schuilnaam en vaak nog zonder woonplaats. Waarom?
Vanwege het grote aantal onbekenden :wink: 't blijft internet he. Als ik morgen post dat ik een weekje met vakantie ga, in combinatie met mijn onderschrift (de auto's), volledige naam en woonplaats, kan dat wel eens mensen op gedachten brengen. Je hoeft je niet te registreren om alles te lezen hier.

*****5Sterren*(6)

di mei 16, 2006 11:31

Elitair of kliekvorming zijn woorden die snel erg voor de hand liggen in dit soort discussies en waarom? Om er een bijsmaak aan te geven... De essentie van die woorden zijn dat je een clubje vormt. En juist dat is wat we hier doen. Een club van alfa romeo bezitters gevat in een stichting! Dus is het wel zo fijn dat iemand die hier post ook een alfa in bezit heeft en bij voorkeur ook nog lid is van de stichting. Tot nu toe hoeft dat niet....

Er is nu geen drempel, geen verplichting en geen verantwoording. Zelfs sommige guru's zijn nog anoniem achter een schuilnaam en vaak nog zonder woonplaats. Waarom?

Ik vind het persoonlijk geen toegevoegde waarde als iemand zich hier met zijn moderne miskoop aanmeld om te klagen over zijn navigatie systeem. Daarna vervalt elke betrokkenheid en de zin om hierop te reageren is bij iedereen weg. Tuurlijk kan je alles negeren maar daarom ben ik niet hier. Ik wil lezen over Alfa's, plaatjes zien, filmpje kijken, techniek bespreken en eventueel zelfs af en toe een vraag voorzien van een nuttig antwoord. Humor moet daar zeker een deel van zijn.

Een open forum voegt vooral toe dat er een hoop mensen met een lage interesse aanspoelen. Kwantiteit tegenover kwaliteit. Ik denk dat 75% van de huidige leden zo geschrapt kan worden................. :shock:

Leden?
Welke leden?
Er zijn hier toch vooral deelnemers aan een forum?
Dit impliceert een isolatie van 25% leden dus... En de rest blijft op het forum dan?
Ik begrijp e.e.a. niet zo.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 13:57

Forumleden, deelnemer of leden.... Je bent akkoord gegaan met voorwaarden dus dan ben je............ 1 van beide in ieder geval. Ik doel dus niet op het SCARB hiermee. Sorry voor de onduidelijkheid. Ik stel dat 75% van de huidige forumleden zo geschrapt kan worden.

Naast het vermelden van de woonplaats ook een soort klaverblaadje/icoontje/avatarding om aan te geven dat je SCARB-lid bent? (Lijkt me niks maar ok......)

@Michel, dat vind ik nogal vergezocht. En daarbij, je gaat toch op vakantie met je alfa of zie ik het nou verkeerd?!? :roll: :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 16, 2006 14:09

@Michel, dat vind ik nogal vergezocht. En daarbij, je gaat toch op vakantie met je alfa of zie ik het nou verkeerd?!? :roll: :wink:
Niet met alle 4 he :mrgreen:
Maar serieus, ik kijk verder dan alleen dit forum. Die vakantie was maar een voorbeeld. Als dit een gesloten forum was (waar ik niet meteen voor ijver) dan mag hier voor mijn part de maat van mijn schoenen op :wink:
Maar ik begrijp wat je bedoelt: er zijn hier mensen die zich (angstvallig ?) anoniem houden en daar stel ik me soms ook vragen bij.
Da's bij mij niet het geval, ik denk dat de meesten me wel weet te vinden als het nodig is, ook al staat m'n woonplaats niet in mijn onderschrift.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 16, 2006 14:35

Niet met alle 4 he :mrgreen:
Maar serieus, ik kijk verder dan alleen dit forum. Die vakantie was maar een voorbeeld. Als dit een gesloten forum was (waar ik niet meteen voor ijver) dan mag hier voor mijn part de maat van mijn schoenen op :wink:
Maar ik begrijp wat je bedoelt: er zijn hier mensen die zich (angstvallig ?) anoniem houden en daar stel ik me soms ook vragen bij.
Da's bij mij niet het geval, ik denk dat de meesten me wel weet te vinden als het nodig is, ook al staat m'n woonplaats niet in mijn onderschrift.
ik vind dat mensen het recht hebben om anoniem hier te opereren. ieder zijn privacy, wie weet wat voor een jokers hier rondhangen :wink:
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”