Furrikain
Full Member
Full Member

Re: RE: Richtprijs GTV6?

za mar 11, 2006 02:25

:oops: ff niet goed gelezen, je vertelde over het grensgebied :wink:
Ik heb een aantal maanden mijn gtv daar gekocht. :wink:
Ik ben de mijne ook net over de Nederlandse grens gaan halen, in Nispen. Had dat dorp nu 20km zuidelijker gelegen, was ik van een berg papierwerk gespaard gebleven, maar tja, wat doe je eraan :D
Verhuizen :wink:

Mooie GTV :thumbs:
Kan ik net zo goed in Italië gaan wonen ;) Je moet trouwens voorzichtig zijn met die Kermit quote in je signature, die werkt voor BMW tegenwoordig :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Furrikain op za mar 11, 2006 02:35, 1 keer totaal gewijzigd.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za mar 11, 2006 02:34

Ik ben de mijne ook net over de Nederlandse grens gaan halen, in Nispen. Had dat dorp nu 20km zuidelijker gelegen, was ik van een berg papierwerk gespaard gebleven, maar tja, wat doe je eraan :D
Verhuizen :wink:

Mooie GTV :thumbs:
Kan ik net zo goed in Italië gaan wonen ;)
Klopt ook weer.... maar iemand anders heeft ergens op dit forum verteld dat er in nl en in frankrijk meer passie voor Alfa Romeo te vinden is.... dus waarom zo ver gaan? :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Furrikain
Full Member
Full Member

RE: Richtprijs GTV6?

za mar 11, 2006 02:36

Omdat het enige volk dat nog meer sjoemelt dan de Belgen, de Italianen zijn? O:)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 11, 2006 02:37

Hmz, tja........... daar kan ik niks tegen in brengen: je hebt gelijk :mrgreen:

hoewel ik wat verhalen lees over de belgische overheid, hier............. :roll:

En mijn Kermit werkt voor mij :!: :mrgreen:

Furrikain
Full Member
Full Member

za mar 11, 2006 02:44

hoewel ik wat verhalen lees over de belgische overheid, hier............. :roll:
De overheid in België is dan vooral heel leuk als je er werkt, voor de rest moeten ze volgens mij zelf uitzoeken wie nu correct bezig is en wie sjoemelt, met al die regeltjes :P

Maar goed, tijd om flauw te vallen in bed; slaapwel :)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 11, 2006 02:48

De overheid in België is dan vooral heel leuk als je er werkt, voor de rest moeten ze volgens mij zelf uitzoeken wie nu correct bezig is en wie sjoemelt, met al die regeltjes :P

Maar goed, tijd om flauw te vallen in bed; slaapwel :)
Goed plan, ik ga gewoon ouderwets slapen, flauwvallen is weer zo hyper :wink:
Terug ontopic: jammer dat -ie rood is :lol:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 11, 2006 20:06

DIt topic mag trouwens onderhand wel hernoemd worden naar Mijn Grote GTV6 Dagboek :whistle:
Dat kun jij dan ook doen, door je eerste posting te wijzigen. :idea: Daarmee kun je dus ook je topictitel veranderen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Furrikain
Full Member
Full Member

zo mar 12, 2006 00:16

DIt topic mag trouwens onderhand wel hernoemd worden naar Mijn Grote GTV6 Dagboek :whistle:
Dat kun jij dan ook doen, door je eerste posting te wijzigen. :idea: Daarmee kun je dus ook je topictitel veranderen. :wink:
Het doet me toch wat teveel aan My Little Pony denken en Belg Heeft Vragen houdt iedereen gewoon weg, dus het kan er wel mee door ;)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 12, 2006 00:18

Het doet me toch wat teveel aan My Little Pony denken en Belg Heeft Vragen houdt iedereen gewoon weg, dus het kan er wel mee door ;)
:jumping:

Furrikain
Full Member
Full Member

za mar 18, 2006 12:59

En nog maar eens de hoogte inschoppen:

Goed nieuws en slecht nieuws:

Ik heb mijn Belgische homologatieattest, dus ik heb in ieder geval al geen 1200kg onbruikbaar mobiel staal meer in de garage :jumping:

Slechte nieuws: vanuit de verschillende overheidsdiensten was me duidelijk gemaakt dat ik de wagen eerst in Nederland moest uitschrijven. Zo gezegd zo gedaan. Dus na het bekomen van m'n homologatie-attest ben ik meteen met tijdelijke nummerplaat doorgereden naar de keuring, uurtje aanschuiven, "Nee meneer, die regeling is veranderd, we kunnen u enkel keuren met de originele Nederlandse nummerplaat of met dealerplaten".

Rustig blijven, alle raampjes goed dichtdraaien zodat niemand het ontzettend luide gevloek in de wagen hoort, doorrijden. Dan maar m'n vaste garage gebeld, die wist nog wel een adresje waar ik tegen betaling een dealerplaat te pakken kon krijgen. Drie garages later bleek echter dat geen enkele dealer een plaat had die verzekerd was voor het aantal fiscale pk's van de GTV6 (2.5L is met Belgische wetgeving al waanzinnig veel :?)

Uiteindelijk heb ik toch iemand gevonden met bruikbare platen via m'n vader, dus volgende week naar de keuring en hopen dat er geen problemen zijn. Jammer maar helaas weet ik dat er al één probleem gaat zijn, tenzij ik heel veel geluk heb:

vooraan heb ik nagelnieuwe 195/60/15 banden, achteraan even nieuwe 205/55/15-tjes. Mooi dus, beide maten zijn toegestaan voor de keuring; wat een feest wat een vreu... oh nee, toch niet, ofwel moeten ze alle vier 205 zijn, ofwel alle vier 195 :evil: :evil: :evil:

Ik kan dus OF iemand vinden met 5*98 velgen met 195 banden om tijdelijk te gebruiken - ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren - of 2 stalen velgen met de goedkoopste 195 bandjes die ik maar kan krijgen, kopen. Wat eigenlijk nog steeds veel te duur is voor 30 minuten gebruik en weggegooid geld.

DE ERGERNIS :roll:

Zo dan, tot zover m'n update :P En mocht iemand weten waar ik toch even twee banden met velg kan halen of welke andere automerken deze steek hebben, dan hoor ik dat heeeel erg graag; weet ik tenminste waar te zoeken.

Rocus
Member
Member

za mar 18, 2006 16:48

ik heb eventueel wel 5*98 velgen te leen,is 14" (195/50/14).
ik heb er 6 liggen waarvan 2 met APK waardig rubber,dus om direct door te kunnen naar de APK zou je even 2 wielen van mijn 75 erbij moeten lenen.

Als je er 75 km voor wilt rijden naar Axel kom je er maar om.Ik hoor het wel.

Ronnie
156 2.5 V6 24V SW (2001)
916 GTV 2.0 Twin Spark 16V (1996)
GTV6 (1981)Alfa Rosso

Furrikain
Full Member
Full Member

za mar 18, 2006 17:11

ik heb eventueel wel 5*98 velgen te leen,is 14" (195/50/14).
ik heb er 6 liggen waarvan 2 met APK waardig rubber,dus om direct door te kunnen naar de APK zou je even 2 wielen van mijn 75 erbij moeten lenen.

Als je er 75 km voor wilt rijden naar Axel kom je er maar om.Ik hoor het wel.

Ronnie
Heel vriendelijk aanbod, maar ik vrees dat ook die maat niet toegestaan is :| M'n oom had overigens nog 4 nieuwe Pirelli P6000's 205/55/16/91W voor me liggen, was meteen een mooi excuus voor een leuk setje 16" velgen, maar je raadt het al, ook niet toegestaan :roll:

De zoektocht gaat verder. Ideaal zou zijn dat ik aan een nette prijs ergens nog twee campagnolo's 15" op de kop kan tikken en twee 195 bandjes opleggen. M'n huidige reservewiel heeft al een reusachtige deuk en dan kan ik ze later ook gewoon nog gebruiken als m'n huidige voorbanden versleten zijn, dus als iemand een tip heeft, laat maar komen, het lijkt me de enige ietwat bruikbare oplossing momenteel.

Furrikain
Full Member
Full Member

do apr 06, 2006 18:48

Zo, we zijn nu exact één maand verder sinds de aankoop en vandaag is de GTV officieel

GEKEURD :jumping:

Dankzij het setje velgen met banden dat ik hier van walther heb kunnen kopen niks van gezeur gehad, ze waren zelfs verbaasd noges een alfa in goede staat te zien die meer dan 10 jaar oud is :roll:

Enkel een kleine opmerking bij "in het oog te houden zaken": zeer licht olieverlies, maw een druppeltje :D

Morgen nummerplaat halen en de automobiele nozem uithangen :biggrin:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 06, 2006 18:51

Eind goed, al goed. Hartstikke mooi dat je toch een goed exemplaar heb kunnen bemachtigen. Het feest kan beginnen. :D

ciclista
Guru
Guru

do apr 06, 2006 18:52

Gefelictiteerd, en nu maar lekker toeren...
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”