Bij een vraag hoort ook weer een antwoord/afloop.
Na lang touwtrekken gaat het probleem def de wereld uit. FF Kort:
De importeur werkt totaal niet mee. Niets verbeterd dus..
Ik heb de auto gekocht ZONDER garantie. ( Daar was de prijs dan ook naar en daarmee neem je ook risico's natuurlijk)
Mijn dealer (Wim Prins) en ik gaan nu elk de helft betalen.
Wat gaat er gebeuren:
Zuigers gaan eruit en worden gemodificeerd door SAVALI. Onder de olieschraapveer worden gaatjes geboord, eigenlijk net zoals de JTS van na eind 2003.
Ook de zuigerveren worden allen vervangen en de kop wordt geheel ontkoold en kleppie worden weer ingeslepen. Er ontstaat namelijk extra vervuiling op de kleppen die bij een direkt ingespoten motor niet door de brandstof gereinigd worden. Dit heeft een behoorlijke aanslag en dus ook vermogensverlies tot gevolg. Verder vervuild het blok nogal en branden de beide katalisatoren geheel op.(Vandaar dat ik me erover verbaasde dat bij mijn auto beide kat's kortgeleden waren vervangen.
Voor deze operatie gaat de kop eraf en het carter er onderuit. De ervaring leert dat deze ingreep echt 100 % afdoende is. Het verbruik zal straks , na inlopen. ergens in de buurt van de 1: 10000 moeten liggen, hetgeen natuurlijk een zeer aanzienlijke verbetering is.
Overigens met de Castrol racing erin (Ook 10w60) is het olieverbruik tov de Selenia Racing wel teruggelopen, terwijl de Castrol ook nog eens goedkoper is. Ik ben blij met deze oplossing, want de JTS is echt een aanrader. Beduidend smeuiger dan de 2 liter Twinspark en ook nog eens redelijk zuinig, bij normaal gebruik.
Voor potentiele JTS kopers ( Bouwjaren 2003 en 2003) Informeer of de modificatie gebeurd is. Er zijn nog vele? JTS-en die nog niet gemodificeerd zijn. Een fors olieverbruik ligt dan op de loer.Het forse olieverbruik kan dus wel degelijk motorschade tot gevolg hebben, door interne vervuiling en een grote kans op black sludge. Flushen zou ik, bij een niet modified, absoluut bij elke verversing doen alleen al om de aanslag in je blok onder controle te houden. Toevoegingen aan je brandstof reinigen het inlaattrajeckt niet.Doe er je voordeel mee.
Bi fors doortrappen schijnt het olieverbruik te dalen, maar das weer slecht voor je rijbewijs..
Ik ben iig 100% blij met deze oplossing.
Als er iemand is in de buurt van Nunspeet. (Daar staat ie vanaf 10 april, ) zou het leuk zijn als er een paar plaatjes van de mod. geschoten zouden worden. Ben er zelf wel beniewd naar, of heeft iemand er al plaatjes van???Ik hou me aanbevolen.