klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

1e EBAY ervaringen

vr feb 03, 2006 06:47

Ik vond een setje milano sidemarkers op ebay. Nog 2 dagen te gaan. Vraag 40 dollar, laatste bod 60 dollar. Gewacht tot de laatste 5 minuten. Gaat de prijs in die 5 minuten naar 190 dollar. Fascinerend spel. Zelfde met shankle headers, van 400 naar 590 in no time. wow. Ik heb dus niks uit kunnen geven en toch lol gehad.

groet, Klaas

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 1e EBAY ervaringen

vr feb 03, 2006 07:49

het wordt tijd dat iemand een cursus E-bay organiseert ! :D ik snap geen hout van die site. :(

Dink? :mrgreen:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: 1e EBAY ervaringen

vr feb 03, 2006 08:15

het wordt tijd dat iemand een cursus E-bay organiseert ! :D ik snap geen hout van die site. :(

Dink? :mrgreen:
Ik kan er niks op vinden. :oops:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

SPIDERVELOCE1750

vr feb 03, 2006 09:19

Je moet vooral goed voor jezelf uitmaken wat je nu echt aan het object wil uitgeven en dit dan ook als je maximumbod ingeven . Ook al staat het ding maar op 1 euro als je wil beginnen bieden en je wil der wel 250 euro voor neertellen , gewoon dit bedrag intypen als je maximumbod . Dat betekent dus niet dat je onmiddellijk 250 euro biedt . Enkel wanneer iemand bv. 3 euro biedt , zal de Ebaycomputer voor jou overbieden omdat jij nu eenmaal een hoger maximumbod ingetypt hebt . Dit houdt helaas ook een risico in . Er zijn verkopers die vriendjes "inhuren" die ook op hun object bieden om de prijs omhoog te halen , neppertjes dus . Als je dus niet je effectief maximumbedrag gaat intikken , moet je de veiling zeker tot op de laatste seconden in de gaten houden en vooral je pagina veel vernieuwen in je E-explorer . En dat kan wel eens spannend zijn :D :wink:

Ik hoop dat deze uitleg jullie van dienst kan zijn :roll:

@Martin : Voor jou heb ik helaas geen oplossing ... Volgens mij rest jou enkel nog professionele hulp :biggrin: :wink:

Kristal

klaas
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 03, 2006 10:06

t'is echt leuk, goeie samenvattende tips. en je moet ook een tikkie mazzel hebben dat jouw bod de laatste seconde valt. Die telt!

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 03, 2006 10:22

@Martin : Voor jou heb ik helaas geen oplossing ... Volgens mij rest jou enkel nog professionele hulp :biggrin: :wink:

Kristal
Als ik die dan van jou kan krijgen :wink: O:)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 03, 2006 10:29

:mrgreen:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

SPIDERVELOCE1750

vr feb 03, 2006 10:29

Kristal
Als ik die dan van jou kan krijgen :wink: O:)
Ik ben en blijf maar een amateurke hoor . Maar ... " At your service , no problem " :wink:
Betalingen mogen in natura ....eu... ik bedoel etentjes en zo hé 8-[

Kristal

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 03, 2006 10:55

Je moet vooral goed voor jezelf uitmaken wat je nu echt aan het object wil uitgeven en dit dan ook als je maximumbod ingeven . Ook al staat het ding maar op 1 euro als je wil beginnen bieden en je wil der wel 250 euro voor neertellen , gewoon dit bedrag intypen als je maximumbod . Dat betekent dus niet dat je onmiddellijk 250 euro biedt . Enkel wanneer iemand bv. 3 euro biedt , zal de Ebaycomputer voor jou overbieden omdat jij nu eenmaal een hoger maximumbod ingetypt hebt . Dit houdt helaas ook een risico in . Er zijn verkopers die vriendjes "inhuren" die ook op hun object bieden om de prijs omhoog te halen , neppertjes dus . Als je dus niet je effectief maximumbedrag gaat intikken , moet je de veiling zeker tot op de laatste seconden in de gaten houden en vooral je pagina veel vernieuwen in je E-explorer . En dat kan wel eens spannend zijn :D :wink:

Ik hoop dat deze uitleg jullie van dienst kan zijn :roll:

Kristal
goed verwoord !. ik heb laatst ook geboden op iets en gevoelsmatig zeg daar zaten nepbieders tussen....
156

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 03, 2006 11:06

Ik heb goede ervaringen met ebay. Tot nu toe alleen van duitsers gekocht dus geeb ervaring met overzeese gebieden.
Check altijd de feedback die de verkoper heeft van andere gebruikers. Ik vul altijd in de laatste 40 seconden mijn bod in tot aan mijn maximum bedrag.
Iedereen die eerder biedt drijft alleen maar de prijs op.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

aso69
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 03, 2006 11:35

zijn vlgs mij programmaatjes voor die je door die laatste minuten "heenslepen"

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 03, 2006 11:48

zijn vlgs mij programmaatjes voor die je door die laatste minuten "heenslepen"
Daar zou ik wel eens iets meer over willen weten... Ik heb 24/7 internettoegang, maar op het "moment supreme" wil het weleens voorkomen dat ik slaap/onderweg ben/werk heb of iets anders te doen heb 8) :wink:

Ik probeer ook altijd in de laatste seconde te bieden.
It's not easy, being green (kermit)

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 03, 2006 15:27

kijk even bij de tegenbieder in z'n feedback, van de blauwe objecten kun je zien wat de laatste aankopen waren, zie je dat die alleen alfa aanschaft weet je dat je een serieuze tegenbieder hebt en laat je niet gek maken, heb geduls, een vergelijkbaar object komt vaak meerdere keren langs 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

AlfaClaudia
Junior Member
Junior Member

vr feb 03, 2006 15:42

Ik heb goede ervaringen met ebay. Tot nu toe alleen van duitsers gekocht dus geeb ervaring met overzeese gebieden.
Check altijd de feedback die de verkoper heeft van andere gebruikers. Ik vul altijd in de laatste 40 seconden mijn bod in tot aan mijn maximum bedrag.
Iedereen die eerder biedt drijft alleen maar de prijs op.
Inderdaad, je moet altijd in de laatste seconden je max. bedrag ingeven, maar dan moet je ook nog geluk hebben. Maar meestal lukt dit wel.
Wij hebben redelijk wat via Ebay gekocht, men heeft niet altijd geluk. Maar je mag je ook niet laten meeslepen als je het bedrag ziet omhoog gaan.
Ook al wil je het heeeel graag hebben, je mag nooit je max. bedrag uit het oog verliezen en wat het je uiteindelijk waard is.
Achteraf heb je misschien spijt omdat hetzelfde artikel nog een keer eruitgegaan is voor een veeeeel lager bod dan wat jij hebt geboden op jouw gekocht artikel. ](*,)

Tot nu toe ook alleen op http://www.ebay.de gekocht en verkocht, maar laatst op iets uit HKG geboden en toch ontvangen. :)
Meestal positief.
SCARB 03617 -
Nu
Fiat Grande Punto 1.2

Gehad:
Alfa 146 Junior 1.4 TS
Alfa 166 3.2 TI
Alfa GTV 2.0 TS Lusso
Alfa 166 2.5 V6
Fiat Cinquecento Sporting 1.1

164 Q4

Re: 1e EBAY ervaringen

vr feb 03, 2006 15:55

Gewacht tot de laatste 5 minuten. Gaat de prijs in die 5 minuten naar 190 dollar. Fascinerend spel. Zelfde met shankle headers, van 400 naar 590 in no time. wow. .
Kun je soms helemaal geen pijl op trekken. De ene keer schiet die vanaf het begin al omhoog en blijft hij tot het eind zo staan en de andere keer wordt er de hele tijd praktisch niet op geboden in in de laatste minuut schiet de prijs richting recordhoogte. Maar je hebt ook wel eens kans dat er de hele tijd vrijwel niks op geboden wordt en het ding er uit gaat voor een schijntje. Ook zelf wel eens meegemaakt Afbeelding.
Maar meestal is het zo dat als ik iets wil hebben er altijd 1 persoon is die het ook persé hebben wil Afbeelding en dan kan ik het weer mooi vergeten, want ik heb maar zo weinig centjes....[/klaagmode]

Dingen trouwens gekocht uit NL, D, UK, US, luxemburg en hongkong . Over het algemeen positief maar heb eens 1x iemand gehad die de boel wou oplichten maar daar kwam ik mooi op tijd nog achter (slim kereltje, ikke :wink: ).

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”