Hans156
Advanced Member
Advanced Member

RE: Arna in de prijzen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zo dec 25, 2005 14:48

Zonder woorden....... :lol:

Afbeelding
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo dec 25, 2005 22:28

idem!

enne, als je een Arna hebt WEET je dat je afgezeken wordt.K zou er zelf nooit een willen hebben, maar stiekem heeft iedereen wel respect dat je toch maar zo'n ding bewaart voor t nageslacht.....

(alsof die er op staan te wachten..... :biggrin: )
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 26, 2005 17:27

En dan dit nog, om over na te denken:

Waarom denken jullie dat juist de Arna als 'minst geslaagde' uit de bus komt, terwijl de Cherry van destijds toch altijd minder geslaagd moest zijn dan de Arna... de Arna had tenminste nog de Alfa boxer :!:

Weten jullie wat het volgens mij is: iedereen verwacht altijd van een alfa dat-ie alle vakjes aankruist op de ik-wil-er-een-lijst: mooi, goed sturend, snel, sportief, etc. als dan een Alfa niet aan dat stereotype voldoet, is het meteen een misser (ik zeg: Sei, Arna). Al mist-ie maar 1 categorie, een 'misser 'blijft het. Terwijl i.h.a. een Nissan (of een ander 'emotie-arm' merk) geen enkel vakje 'hoeft' aan te kruisen. Je verwacht er niks van, dus als er ook maar iets leuk aan is, valt-ie mee! Als je da lat maar laag genoeg legt... het is net zoiets als blij zijn dat het een keer niet vriest op de Noordpool.

De wet van de remmende voorsprong... :?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Yvo
Guru
Guru

di dec 27, 2005 13:40

Ik zeg niks....... :whistle:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 27, 2005 13:53

Wie neemt nu bijvoorbeeld een auto als de NSU Ro80 op??? Iedereen met een beetje autogevoel in zijn donder kan zo'n auto waarderen en voor mij persoonlijk is een een oude Nissan Micra een voorbeeld van een auto die slecht toert, hoop kabaal maakt en niet al te fraai eruit ziet maar uitstekend is voor degene die enkel betrouwbaarheid wenst en goedkoop in gebruik maar heeft voor mij niets met auto's te maken.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 27, 2005 13:59

Mee eens !

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

do dec 29, 2005 01:37

Zo heel erg lelijk vind ik m niet eens...niet mooi, maar lelijk? Het is geen mooi ontwerp, maar er zitten geen ontwerpfouten in!

Iedere willekeurige Koreaan van de afgelopen 10 jaar vind ik persoonlijk lelijker...

Anyway...het verbaast me dat zoveel mensen zich deze auto uberhaupt nog herinneren...zo veel zelfs dat-ie door het "publiek" tot allerlelijkste auto wordt verkozen? Waarom de Arna en niet de Cherry? Die werd toch ook in NL verkocht en wel tegelijkertijd met de Arna of vergis ik me nu...Ik kan me haast niet onttrekken aan de indruk dat er veel Alfisti onder het "publiek" moeten zijn geweest die op de Arna gestemd hebben...want het gewone publiek zal deze auto ruimschoots vergeten zijn me dunkt (want het was toch bepaald geen vertrouwd gezicht in het straatbeeld).

Johan
Member
Member

do dec 29, 2005 08:56

Mijn eerste auto was een Datsun Cherry. Het kwam gelukkig snel goed want mijn volgende auto was een bijna nieuwe Alfetta. Met die Datsun ben ik nog naar Italie geweest, best bijzonder omdat je daar bijna alleen Italiaanse merken zag. Dat kwam door de importbeperking voor niet-Italiaanse merken. Nissan is toen erg slim geweest om via Alfa toch auto's te kunnen verkopen in Italie. Wat ben ik toen jaloers geweest op die "Cherry" met de geweldige boxer en goede wegligging. Als je er in zit zie je het uiterlijk toch niet :) Dus zo mislukt is die Arna nou ook weer niet denk ik.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Giallo lord QV
Full Member
Full Member

do dec 29, 2005 12:05

wat boeit nou zo'n autovisie stukje..... .
Ik zou (als de omstandigheden er naar waren :( ) gelijk een Arna kopen als ik een mooie harde tegen zou komen! net zo super gaaf he ! (ik heb er nog nooit een in het echt gezien zelfs) . hier mooi er over lullen goed of slecht, maar hem Zeker nakijken als je hem dan zou zien.

btw:
Je weet dat dit niet helemaal gepast is? Documenten scannen, openbaar publiceren zonder toestemming van de uitgevende instantie? Als ik merk vanuit mijn Corporate Communication functie dat dit soort praktijken gebeuren........je zou direct een claim aan je broek hebben.
](*,)
niks is wat het lijkt

Richard75
Guru
Guru

wo jun 14, 2006 17:16

wat is het gewicht van zo'n arna, dacht dat deze lichter waren al een 33??

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Arna in de prijzen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

do jun 15, 2006 18:35

wat is het gewicht van zo'n arna, dacht dat deze lichter waren al een 33??
880 kg voor de 4 deurs en dat gewicht behoudt ie vast veel lenger dan de gemiddelde Sud.
Elk nadeel heb z'n voordeel. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

tis een sprint
Guru
Guru

do jun 15, 2006 19:41

pff tis maar wat je een voordeel noemt, betekend nl ook dattie langer op de planeet (theoretisch gezien) zou rond tuffen....
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

do jun 15, 2006 20:24

Het zou een ideale racer zijn. :wink:

Volgens mij is er een engelsman die dat ook doet. (daar racen ze overal mee)

tommie
Guru
Guru

do jun 15, 2006 22:04

wat boeit nou zo'n autovisie stukje..... .
Ik zou (als de omstandigheden er naar waren :( ) gelijk een Arna kopen als ik een mooie harde tegen zou komen! net zo super gaaf he ! (ik heb er nog nooit een in het echt gezien zelfs) . hier mooi er over lullen goed of slecht, maar hem Zeker nakijken als je hem dan zou zien.

btw:
Je weet dat dit niet helemaal gepast is? Documenten scannen, openbaar publiceren zonder toestemming van de uitgevende instantie? Als ik merk vanuit mijn Corporate Communication functie dat dit soort praktijken gebeuren........je zou direct een claim aan je broek hebben.
](*,)

giallo, is jouw avatar trouwens een foto die ik op Assen geschoten heb? heb je mij de auteursrechten wel betaald :idea: :-({|= :banana:

grapje
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 15, 2006 22:46

Het zou een ideale racer zijn. :wink:

Volgens mij is er een engelsman die dat ook doet. (daar racen ze overal mee)
Afbeelding

Afbeelding
Een racer en een vet coole bak.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”