Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Tevreden?

vr dec 16, 2005 10:06

Voor wat het waard is, het Autoweek tevredenheidsonderzoek.

Ik herinner me iets van een Skoda vs. Alfa topic (dat werd er door sommige forummers althans van gemaakt)... ik zeg verder niks...

Qua design heeft Alfa weinig te klagen....

Meer specifiek Alfa Romeo

En het gehele overzicht

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Tevreden?

vr dec 16, 2005 10:47

Zulke lijsten kan ik nimmer doorgronden.....de reden om een Lexus aan te schaffen is toch juist omdat deze fabrikant ongekende kwaliteit en betrouwbaarheid waarborgt?? Als dat een belangrijke criteria is voor aanschaf van een auto trekt men klanten voor wie deze eigenschappen zeer belangrijk zijn en de boodschap zelfs uit willen dragen dat het product ijzersterk is. Ik heb bijzonder veel respect voor de prestaties van deze fabrikanten maar zal nimmer met tevredenheid kunnen rijden in zo'n voiture...ik heb eens met een Avensis gereden en is niet slecht noch goed. Het belangrijkste argument om tot aanschaf over te gaan, zou voor mij het gegeven zijn de ongekende bouwkwaliteit en duurzaamheid want verder is er voor mij weinig reden tot vreugde.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Tevreden?

vr dec 16, 2005 11:33

Zulke lijsten kan ik nimmer doorgronden.....de reden om een Lexus aan te schaffen is toch juist omdat deze fabrikant ongekende kwaliteit en betrouwbaarheid waarborgt?? Als dat een belangrijke criteria is voor aanschaf van een auto trekt men klanten voor wie deze eigenschappen zeer belangrijk zijn en de boodschap zelfs uit willen dragen dat het product ijzersterk is. Ik heb bijzonder veel respect voor de prestaties van deze fabrikanten maar zal nimmer met tevredenheid kunnen rijden in zo'n voiture...ik heb eens met een Avensis gereden en is niet slecht noch goed. Het belangrijkste argument om tot aanschaf over te gaan, zou voor mij het gegeven zijn de ongekende bouwkwaliteit en duurzaamheid want verder is er voor mij weinig reden tot vreugde.
mijn vrouw heeft een Avensis en idd voor de vreugde hoef je niet te gaan , maar wel nog nooit problemen. Tis ook nog een 1.6 , dus een regelrechte slak. Soms rij ik er wel eens in, en ik verbaas me altijd over het grote verschil in optrekken en vermogen met mijn TS uit 1987.
156

Rens 1.7QV
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 16:28

Wat ik alleen niet snap is dat er veel opels, volkswagen, renault en peugeot rijden. Alleen die mensen zijn zu wel een stuk minder tevreden. Waarom rijden ze er dan allemaal in??

Rens

Onder andere de aflevering laat best wat te wensen over zie ik. Onbegrijpelijk, iedereen zal toch begrijpen dat wanneer je auto's wilt verkopen, dat dat de klant moet doen, waaraan je de auto afleverd....
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Kosta
Guru
Guru

vr dec 16, 2005 16:33

Wat ik alleen niet snap is dat er veel opels, volkswagen, renault en peugeot rijden. Alleen die mensen zijn zu wel een stuk minder tevreden. Waarom rijden ze er dan allemaal in??

Rens

Onder andere de aflevering laat best wat te wensen over zie ik. Onbegrijpelijk, iedereen zal toch begrijpen dat wanneer je auto's wilt verkopen, dat dat de klant moet doen, waaraan je de auto afleverd....
Omdat de buurman er ook een reed en die had er weer een gekocht omdat z'n oom er een reed. :? Nederlanders zijn over het algemeen geen autoliefhebbers en kiezen dus wat de meeste kiezen omdat dat wel goed zal zijn. En of hun auto nou wat minder snel is of wat trager door een bocht kan , who cares? "Je mag toch maar 100 op de snelweg" zijn dan altijd de simpele reacties !
Laatst gewijzigd door Kosta op vr dec 16, 2005 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 16, 2005 17:02

Rens
Opel en VW rijd je voor de restwaarde; je komt er makkelijk weer vanaf want je oom/zus/buurman wil hem wel hebben als de kop eraf is, een Renault omdat daar standaard veel dingen op zitten waar je elders veel voor betaalt (het gaat wel stuk) en een Peugeot omdat dat verhoudingsgewijs veel rijplezier voor je geld is (heus! een 206 mag dan beroerd zitten, maar stuurt wel lekker).

en een nieuwe Avensis wil ook wel aan lift-off oversteer doen, da's best lachen hoor Bert :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 17:22

Avensis is een meer dan prima auto maar dan zonder vibes en alles zit erop maar het blijft uitgekleed. Veert goed, motoren zijn goed en het schakelt zo goed dat ik van 2 naar 5 schakel maar voor mij liever een 206.

Andretti Molletti

vr dec 16, 2005 17:55

Bij mij op het werk zitten nog 6 docenten autotechniek...
Allemaal een lease auto!
Mini, lancer, 307, corolla,Skoda, Caddy......... 147

Laten we zeggen dat de eerste an laatste daarvan liefhebbers auto's zijn...
Ze kiezen dus voor ruimte minimale bijtelling en rationeel.....
Eigenlijk is het geen kiezen... zo'n opel/vw/ford neem je dmv rationele eigenschappen te selecteren... wat NIET telt is betrouwbaarheid!!
Het is een Leasebak!!! als i stuk is heb je zo een andere!!!
Maar als ik mijn auto voor een beurt wegbreng en een dagje in een Touran MOET sturen... de reactie krijg van goh eindelijk een echte auto...
dan weet ik dat dat geen autoliefhebber is ;) Niet vanwege de Touran, maar het niet begrijpen van Autopassie!

Ach en als ik dan lees Autoweek ... dan hecht ik daar geen persoonlijke waarde aan.. een blad wat mij niet echt kan bekoren.

Kortom: of ik tevreden ben over mijn auto, dat maak ik zelf wel uit want iedereen is anders ;)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 16, 2005 18:43

Er staan alleen maar kleine fabrikanten bovenaan. Toyota dan niet, maar dat zijn alleen maar 65 plussers. Daar gaat nooit iets bij stuk. Een fabrikant als VW heeft enorm veel auto`s in allerlei segmenten lopen. O.a Caddy`s, Transporters etc voor koeriersdiensten, Wegenwacht, bouwbedrijven, Installatietechneuten. Daar wordt niet zachtzinnig mee omgegaan, zodat er ook wel es wat kapot gaat. En dan zal er ook wel veel geklaagt worden. Lexus, Skoda, Daihatsu e.d hebben dat niet. Dus ik vind dit onderzoek een farce. Volgend jaar gaat Autoweek het dan ook anders doen schreven ze. Wat, is nog niet bekend.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 19:27

ik ben al dertig jaar tevreden met ALFA. Wat de autobladen schrijven maakt mij niets uit ik blijf gewoon alfa rijden omdat het een passie is. Indien je eenmaal met het virus behept ben raak je het nooit meer kwijt.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 20:06

ik ben al dertig jaar tevreden met ALFA. Wat de autobladen schrijven maakt mij niets uit ik blijf gewoon alfa rijden omdat het een passie is. Indien je eenmaal met het virus behept ben raak je het nooit meer kwijt.
Hoe verwoord ik het gevoel in 1 zin! :thumbs:

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 20:16

je telt niet goed Bert het zijn twee zinnen
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

AlfaJo

vr dec 16, 2005 20:20

Maar jongens, zo slecht scoort Alfa hier toch niet? Voorlopig zijn alfa-rijders tevredener dan Mercedes rijders...En dat zegt toch wel wat vind ik!

En trouwens, volgens mij zijn ze bij Autoweek meestal vrij lovend over onze liefjes, vooral als er wat nieuws uitkomt..

Maar goed, niet iedereen is een échte autoliefhebber, dat ben ik ook wel weer met jullie eens. De meeste mensen hebben een auto, omdat ze die gewoon nodig hebben. En dan kiezen ze vaak voor iets waar ze bekend mee zijn, of voor iets waar iedereen al in rijd, want "die zullen wel goed zijn, omdat iedereen erin rijd"...

Zo heb je bijvoorbeeld ook mensen die persé op een Les paul willen spelen, terwijl het anderen het geen lor interesseert waar ze op spelen, als het maar scheurt!! (Voor leken: ik heb het over gitaren, mijn andere passie :wink: )

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 16, 2005 20:44

Het zou aannemelijk zijn om te denken dat lui in een merk x of y rijden vanwege de betrouwbaarheid maar neem nu het voorbeeld van Andretti
van de Touran. Het is voor mij ietwat vreemd dat een autoliefhebber een Touran zal rijden en al helemaal om in het openbaar uit de kast te komen met deze voorkeur maar het is zeer waarschijnlijk dat de Touranman het omgekeerde denkt. Die kijkt met verbazing naar de oude schoen op de parkeerplaats die
allang economisch onverstandig is om te repareren....dat begrijpt mekaar niet.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 16, 2005 21:51

Het zou aannemelijk zijn om te denken dat lui in een merk x of y rijden vanwege de betrouwbaarheid maar neem nu het voorbeeld van Andretti
van de Touran. Het is voor mij ietwat vreemd dat een autoliefhebber een Touran zal rijden en al helemaal om in het openbaar uit de kast te komen met deze voorkeur maar het is zeer waarschijnlijk dat de Touranman het omgekeerde denkt. Die kijkt met verbazing naar de oude schoen op de parkeerplaats die
allang economisch onverstandig is om te repareren....dat begrijpt mekaar niet.
Zo herkenbaar. En toen hadden we het weer over het weer of zo. :roll: gesprekken over auto's voer je gewoon met anderen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”