Precies, Hij misskien nie capiche nie.Neu gewoon afpoeieren die gast en als ie gaat mauwen m gewoon rond zn oren slaan met eoa 'bureaucratischnederlandsrechtopaankoopvervaltnaeenjaarsysteemverhaal'.....>suc6!
Precies, Hij misskien nie capiche nie.Neu gewoon afpoeieren die gast en als ie gaat mauwen m gewoon rond zn oren slaan met eoa 'bureaucratischnederlandsrechtopaankoopvervaltnaeenjaarsysteemverhaal'.....>suc6!
Eh van G , afspraak? Heeft die meneer spaghetti dan een contract? Nope dacht ik?Oeioei,
Alle regeltjes ten spijt (we balen toch allemaal van al die regeltjes in Nederland)
Afspraak is afspraak![]()
Jammer joh...zie het als een leermoment
Begrijp ik nou goed dat je vorig jaar de 75 verkocht hebt en geld hebt ontvangen maar niet de auto hebt geleverd door overschrijving en afgifte van de sleutels? ALs dat zo is dan is naar NL recht geen eigendomsoverdracht tot stand gekomen.
De Italiaan heeft slechts een aanspraak op levering van de 75.
Je zou dus als verweer kunnen voeren dat
1) zijn recht tot levering is verwerkt doordat hij bij jou het vertrouwen heeft opgewekt dat hij die aanspraak niet langer wilt uitoefenen. Wordt lastig.
2) Sterker is je recht op ontbinding wegens het niet tijdig (binnen een redelijke tijd) "afhalen" van de auto. deze tekortkoming rechtvaardigt een ontbinding door teruggave van het geld eventueel verminderd met je schade bestaande uit door de kosten voor de wegenbelasting, verzekering, stallingskosten.
3) ontbinding als hij weigert laatstgenoemde kosten alsnog aan jou te voldoen.
Het zou je positie versterken als je kunt aantonen dat je geen adres van hem gad en hem dus niet kon sommeren de auto af te nemen.
Hoe dan ook, jij zit op het geld en je hebt de auto dus juridisch is het lastig de 75 van je af te nemen. Als hij gaat procederen dan kan je altijd nog kijken. Als hij zich van geweld bedient wordt het lastig want de politie is er nooit als je die nodig hebt...
succes
Ja voor een jaar geleden misschien een goede prijs op dat moment toen hij misschien heel erg hard geld nodig had en zijn gekoesterde 75 voor veel te weinig verkocht weten wij veel.Als je er een goede prijs voor heb gekregen zou ik hem gewoon wegdoen. Je wilde hem tenslotte niet voor niets verkopen. Er staan auto`s genoeg te koop per slot van rekening. Misschien tijd voor iets anders. Een Alfetta of een 90 V6?![]()