spider1978

Re: RE: Wat kunnen we met de naam Spee???

vr nov 25, 2005 16:31

Ben het met Sudman eens.
hier even uitleg over de man van de postzegel:

De Admiral Graf Spee , vaak kortweg Graf Spee genoemd, was een pantserschip dat in 1934 in Duitsland te water werd gelaten, genoemd naar admiraal Graf Maximilian von De Graf Spee liep lichte schade op en trok zich terug in de neutrale haven van Montevideo De Graf Spee vloog in brand en zonk tenslotte in acht meter diep water.
correct! :thumbs:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

RE: Wat kunnen we met de naam Spee???

vr nov 25, 2005 18:15

correctie:

De Duitsers hebben het schip zelf opgeblazen zodat het niet in engelse handen zou vallen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

steven

vr nov 25, 2005 18:24

He nou wou ik net dat lesje geschiedenis gaan geven ter aanvulling schip is opgeblazen in Montevideo de kapitein Hans Langgsdorf is met het schip ten onder gegaan. Nog meer het was een z.g vestzakslagschip. Bij de vrede van 1918 werden aan de de duitse strijdkrachten allerhande beperkingen opgelegd zo mochten slagschepen maar een bepaalde lengte hebben.
Dit werd door het maken van de Graaf Spee en de admiral Hipper keurig nageleefd alleen was er geen beperking t.a.v. vuurkracht dus deze schepen waren zeer zwaar bewapend. Pas later toen A.H de macht had kwamen de Bismarck Scharnhorst en Gneisenau de echte grote jongens.

Trouwens wat een gemekker over Spee zeg, al zijn de taalkundige witzen zeker leuk, die man doet je niks maar aangezien "wij"hier in Nederland menen allemaal recht te hebben op prive gebruik van de weg (lees aso horken) heb je last van hem, die man doet verder niks. :wink:

Trouwens wij kiezen een regering die zorgt ervoor dat de heer Spee deze baan mag doen dus we kunnen wel zeiken maar heb je last van Spee: eigen schuld dikke bult.
Kunnen keer op keer wel gaan zitten zeuren over dat beleid maar het gras is beslist niet groener in onze buurlanden.
O ja per 1 jan 2006 gaan de boetes fors omhoog zullen we daar ook maar vast over zeuren ?????? :wink:
Ik had laatst ook weer een prent van het CJIB. :twisted:
Laatst gewijzigd door steven op vr nov 25, 2005 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Remco S
Guru
Guru

vr nov 25, 2005 18:30

Ik had ook een prent van het CIJB en niet voor te hard rijden, nee voor vissen zonder vergunning!!!

ik denk ga ook een keertje vissen :(

Remco S
Guru
Guru

vr nov 25, 2005 19:09

ik weet er weer een|: Spee-nvarken

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr nov 25, 2005 19:15

Ik zal blijven mekkeren over Spee. Dat heeft niet zo zeer met de man zelf te maken (van mijn kant geen doodsbedreigingen, hate-mail of vergelijkingen met een zekere periode uit de geschiedenis), maar wel met zijn beleid. Want dat bestaat vooral uit liegen en grootspraak.
Ik ben op zich helemaal niet zo fel gekant tegen het omlaag brengen van de snelheid in Nederland; dat scheelt nou eenmaal mensenlevens, en die zijn heel wat meer waard dan dat beetje lol van het 'lekker scheuren' of die egotripperij in een snelle auto.

Maar het doel van het flitsen is in eerste instantie geldgraaierij en niets anders. Spee zegt zelf ook dat hij korpsbeheerders er op aanspreekt als de target (een x aantal boetes) niet is gehaald. Duidelijker kan het niet. Veiligheid is maar bijzaak en een vals argument.

Als het hem ècht om veiligheid te doen was, zou hij maatregelen treffen waardoor we het wel uit ons hoofd laten om de maximum snelheid te overtreden. Of om te weinig afstand te houden. Of door het rode licht te rijden. Of zonder licht in het donker te fietsen.

Doix

vr nov 25, 2005 23:13

Een goede grap moet kunnen, een tikkeltje misplaatste grap kan in mijn optiek ook nog niet zoveel kwaad, wel top te lezen dat mensen hier ook andere kennis willen delen dan alleen Alfa Romeo.
Zelf ben ik geen fan van de heer Spee en kan het soms niet laten om de man te vergelijken met allerlei andere zaken die ik en met mij de mensheid niet lekker zitten. Correct is dat wij indirect door onze politieke keuze gekozen hebben voor dit beleid, maar ik sta soms versteld welke totaal ononderbouwde propaganda deze man de ruimte in slingert, niet in enige mate gehinderd door schaamte of trots en tja, dat kan irriteren.

De woordgrapjes laten me nu even in de steek daar de naam me meestal niet echt inspireert.... :wink:

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

za nov 26, 2005 11:22

Trouwens wij kiezen een regering die zorgt ervoor dat de heer Spee deze baan mag doen dus we kunnen wel zeiken maar heb je last van Spee: eigen schuld dikke bult.
Kunnen keer op keer wel gaan zitten zeuren over dat beleid maar het gras is beslist niet groener in onze buurlanden.
Ik bewonder je vertrouwen in onze democratie :? Op welke partij moet ik dan stemmen om Spee en cornuiten weg te krijgen?
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

steven

za nov 26, 2005 11:31

Alfa

Mopperen en zeiken is zo makkelijk, misschien dat je wat minder zuur wordt als je eens een tijdje in een echte totalitaire staat woont, zo slecht is het hier niet , en als het je echt aan je nek zit zoek je paradijsje elders. :idea:

En op welke partij je moet stemmen maak jezelf uit, laten we eens beginnen bij ons zelf en niet allemaal menen dat wij wel weten wanneer we te hard kunnen rijden bumper kleven e.d als we dat niet doen wordt Spee vanzelf werkeloos , maar aangezien we hier een stel horken zijn en ons eigen stuurmanskunsten ver verheven voelen boven die van ieder ander blijft Spee waar ie is. 8)

Kortom: kijk eens in de spiegel :wink: Verbeter de wereld begin bij jezelf

Maar goed we zijn een natie van zeikers en mopperaars en k....keren is onze nationale volkssport.

Dit topic ging toch eigenlijk over wat anders :?:

SPIDERVELOCE1750

za nov 26, 2005 11:38

Maar het doel van het flitsen is in eerste instantie geldgraaierij en niets anders. Spee zegt zelf ook dat hij korpsbeheerders er op aanspreekt als de target (een x aantal boetes) niet is gehaald. Duidelijker kan het niet. Veiligheid is maar bijzaak en een vals argument.
Ik kan hier weinig over vertellen aangezien mijn nationaliteit ietwat anders is :wink: , maar als ik hier al die boetebedragen zie voorbijflitsen , denk ik dat jullie toch iets minder te klagen hebben dan wij hier . Onlangs nog een tanteken aan 71 in een zone vijftig . Moet er ook bij vermelden dat het haar eerste boete ooit was en het mens is bijna 70 : 150 ballen . Dat is pas geldklopperij dus . MAAAAaaarr ... het aantal dodelijke slachtoffers op de Belgische wegen is sinds de superboetes spectaculair gedaald .

Voor mij blijft het een fout BELEID en iemand van de leidende groep voert het uit en heeft natuurlijk de boter op zijn hoofd . Dus je kan dit bijna niet persoonlijk nemen .
Als je iets verkeerd doet MOET je gestraft worden , maar of dit nu de oplossing is :roll:

Kristal

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

za nov 26, 2005 11:48

Alfa

Mopperen en zeiken is zo makkelijk, misschien dat je wat minder zuur wordt als je eens een tijdje in een echte totalitaire staat woont, zo slecht is het hier niet , en als het je echt aan je nek zit zoek je paradijsje elders. :idea:
Beste Steven ik ben niet zo zuur als het lijkt hoor maar met ja en amen zeggen en meepraten krijg je geen discussie op gang vandaar deze insteek :idea:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

za nov 26, 2005 12:15

He nou wou ik net dat lesje geschiedenis gaan geven ter aanvulling schip is opgeblazen in Montevideo de kapitein Hans Langgsdorf is met het schip ten onder gegaan. Nog meer het was een z.g vestzakslagschip. Bij de vrede van 1918 werden aan de de duitse strijdkrachten allerhande beperkingen opgelegd zo mochten slagschepen maar een bepaalde lengte hebben.
Dit werd door het maken van de Graaf Spee en de admiral Hipper keurig nageleefd alleen was er geen beperking t.a.v. vuurkracht dus deze schepen waren zeer zwaar bewapend. Pas later toen A.H de macht had kwamen de Bismarck Scharnhorst en Gneisenau de echte grote jongens.
:wink: Correctie: Kapitein Hans Langsdorf heeft zelfmoord gepleegd en is nabij Buenos Aires begraven.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

steven

za nov 26, 2005 12:27

Je hebt helemaal gelijk !!! :oops: :oops: historische misser correct is wel dat ie dood is. :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”