IlSegreto

Ik wil graag een Alfa, maar iedereen verklaart me voor gek

ma nov 21, 2005 21:28

Misschien een oud en afgezaagd verhaal maar toch.
Ik wil heel graag een Alfa en hoop binnen 1 a 2 weken een mooie 156 te vinden. Vanwege mijn budget moet ik me wel tot eentje uit '98-'00 met ongeveer 150 000-170 000 op de teller beperken.

Nu hoor ik van alle kanten de negatieve verhalen over Alfa Romeo. Iedereen raadt het me af omdat ze technisch zo slecht zijn. Ze zouden alles kopen, behalve een Alfa.
Kloppen de verhalen, of heeft Alfa zijn leven gebeterd. Zijn zeker wat oudere Alfa's inderdaad slechter, met veel hogere kosten als andere merken?

Ik hoop dat iemand me een eerlijk antwoord kan geven. En natuurlijk het liefst positief en dat ik toch heel snel een mooie Alfa kan vinden en kopen. Maar als het anders is wil ik ook graag weten waar ik aan ga beginnen.

Groeten,

Emile

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ik wil graag een Alfa, maar iedereen verklaart me voor g

ma nov 21, 2005 21:30

Gewoon doen. Ik rij er al meer dan 20 jaar in en heb van geen enkele Alfa spijt gehad. Integendeel. Ik denk er met veel plezier aan terug. Sommige zou ik zo weer in mijn garage zetten.

Emilio
Guru
Guru

ma nov 21, 2005 21:32

Zeker in vergelijkingen tweede hands wagen tests komen alfas beter uit de bus dan menig duitser.
De mensen die je het afraden, raden je wel aan om een opel te kopen. Terwijl dat toch echt de meeste verroeste wagen van het moment is.
Technisch is er weinig mis met een 156, ook getuigen de vragen die hier over de 156 gesteld worden. Natuurlijk gaan er wagens kapot (zeker als je distributieriem knapt) maar dat is het zelfde bij franse, duitsers en japaners.

Emile
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma nov 21, 2005 21:33

Lees de rubriek 'aandachtspunten' ook even door.

Bij 'Milano' en 'Alfa Vedo' verkopen ze exemplaren voor een redelijke prijs. Calculeer wel een grote beurt in, want die auto's hebben in hun laatste lease-dagen maar weinig garages van binnen gezien.

Succes met je speurtocht!

Alfa One 156
Member
Member

ma nov 21, 2005 21:41

Trek het je allemaal niet aan. Waarom trekt precies Alfa je aan? Denk daar aan en laat de andere voor wat ze waard zijn.

Ik heb nooit wat anders gehad dan Alfa en zal ook nooit iets anders hebben. Het is een passie, iest wat vele hier wel hebben denk ik.

Mijn 156 is van '98, één van de eerste. Er staan er nu 166.000 km op en heb nog nooit grote kosten gehad. Mijn vorige, een 155, heeft er 220.000km afgebold en reed nog, kwamen alleen wat kosten aan inzake ophanging, normale slijtage. Heb nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan. De nieuwe eigenaar reed er exact 4 weken mee en blies dan de motor op, door zijn eigen stommiteit. Echt zonde!

Ik zou zeggen volg je hart.

spider1978

ma nov 21, 2005 21:59

gewoon doen en niet zoveel naar 'wijze' meningen van anderen luisteren; die zijn meestal toch maar gestoeld op vooroordelen van twintig jaar terug en verhalen van 'ik ken iemand die iemand kent die met een alfa serieuze brokken heeft gehad'. ik rij al m'n hele (jonge :lol: ) leven met alfa en ben ondertussen nog geen enkele auto tegengekomen die evenveel looks en rijplezier biedt voor een vergelijkbare prijs.
laat je een degelijk exemplaar aanmeten, goed op temperatuur laten komen voor je de gas er op zet en er loopt weinig mis.
groeten,
tom.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 21, 2005 22:12

gewoon doen, je slaat je voor je kop als je in een andere car moet rijden.

156 zoeken, gewoon de tijd nemen, markt wordt overspoeld dus veel keuze en dus handelen ! pas wel op zoals eerder gezegd, breng je op de hoogte van de onderhoudsgeschiedenis , tis niet de bedoeling dat ze je een dure onderhoudsbeurt in de maag splitsen :wink:
156

van G
Guru
Guru

ma nov 21, 2005 22:40

Gewoon iedereen laten praten.

Je kunt overal en van ieder merk een maandagochtend exemplaar kopen.

Kijk ff rond op't forum, er staan er altijd wel een paar te koop hier.

Dan heb je zeker een liefhebbersauto :!:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

jolinos

ma nov 21, 2005 22:43

Mischien zijn ze wel jaloers jij een alfa italiaans temperament en een andere een duitse bratwurst :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 21, 2005 23:22

In principe is een Alfa net zo (on)betrouwbaar als iedere ander auto, maar ik hoop voor je dat je wel een goed onderhouden en goed bereden Alfa op de kop weet te tikken en geen afgetrapt exemplaar. :!: Een Alfa is niet hufterproef :( en als een sukkel zonder gevoel voor delicate techniek zo'n mooi stukje temperament om zeep helpt, heeft Alfa Romeo weer een lechte naam! :evil:
Kortom: en goede eerlijke Alfa is een fantastische auto! \:D/

Doen dus! :D (je kunt met een slopel of peusnot of wat dan ook net zo veel (on)geluk hebben als met een Alfa! :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma nov 21, 2005 23:29

Als je een opel/vw/bmw (doorhalen wat niet van toepassing is) koopt zal iedereen van hier je weer voor gek verklaren...

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 21, 2005 23:55

Niet iedereen verklaart je voor gek! Er zijn hier bijna 1900 forumleden die het je van harte aanbevelen en dat zijn er veel meer dan die je voor gek hebben verklaard :wink:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Elentinos
Member
Member

di nov 22, 2005 07:36

Wanneer je Duits kunt lezen is onderstaande occassiontest misschien interessant.

http://www.autobild.de/test/gebrauchtwa ... kel_id=935

stennie
Advanced Member
Advanced Member

di nov 22, 2005 10:55

Het is heel simpel:

jij laat die mensen maar mooi lullen............... en jij koopt een 156. :driving:

Ik rijdt er zelf ook 1 en dat bevalt mij heel erg goed!
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”