jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

goedgekeurd en meteen weer kapot!

vr nov 18, 2005 15:06

Mijn Bertje is weer door de keuring.

De voorremmen zaten een beetje vast, maar dat was zo verholpen. Verder geen problemen. Blijft toch iedere keer weer een lekker gevoel.

Ik kreeg weer zeer veel lovende woorden van de keurmeester. Hij heeft zelf een spider, maar was toch wel een beetje jaloers op mijn Bertone.

Hij had nog nooit in een Bertone gereden en wilde dus nog een stukje rijden. Geen probleem. Instappen en wegrijden.......maar ja het raam moest nog wel even dicht. Knak.........kabel van het raammechanisme gebroken. Dus toen maar een stukje met raam open gereden. Goede reden om de kachel eens goed te testen. En die doet het dus goed.

Dus nu maar een nieuwe kabel bestellen. Eerst bij Prins en Aaldering gekeken......................daaaaaaag, daar bestellen we het dus niet 60 - 70 euro exclusief. In Duitsland: 34 euro inclusief met verzendkosten. Ronduit belachelijk die prijzen in nederland.

Verder zoek ik de raamgeleider van de zijruit. Het gaat om de achterste, die in de deur zit. De voorste is het verlengde van het chrome driehoeksruitje. Maar zijn de achterste raamgeleiders nog wel te krijgen? Ik kan ze op geen enkele site vinden.

Wie waat waar ik ze nog kan vinden of wie heeft er nog zo'n raamgeleider voor me liggen?

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Floor
Guru
Guru

RE: goedgekeurd en meteen weer kapot!

vr nov 18, 2005 15:22

De spullen heb ik niet voor je, maar welke Duitse winkel gebruik je?
Oo==v==oO

jaben
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 18, 2005 15:29

@ Floor, je hebt een PB-tje!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

ikke
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 18, 2005 17:02

Hoi Jaben

Jammer zeg, maar gelukkig heb je hem weer tegen een betaalbare prijs nieuw gevonden, maar zou je dat Duitse adres met iedereen van het forum willen delen, ikke denk dat er daar volop belangstelling voor is. :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2005 17:14

Haast je dan maar, voor die Duitse leverancier. Wangt één of andere verdeler is er mee op gehouden, daarom zijn die dingen zo deur. Ik kocht in juli nog één voor mezelf voor 40, 2 weken later voor Cor ook ééntje voor 40. En die man kan ze inmiddels ook niet meer leveren voor die prijs, inmiddels 70 of zo. Omdat die ene groothandel ze niet meer had.

Die raamgeleider zocht ik ook (en heb ik gevonden via iemand hier, moet 'm alleen nog steeds ophalen :oops:), maar onlangs zag ik toch ééntje op de site van een leverancier, weet alleen niet meer wie :? . Maar 't was één van de vaste waarden (Prins ??) en geneens zo duur nog niet. Je kan een tijdje zonder, hoor, alleen "geleid" ik m'n raam met de hand een beetje mee bij sluiten. ook deur dichtgooien met raam open is niet zo best, beweegt ie te veel....

En: proficiat met je keuring !!!!! Fijn hé, terug Bertoontje rijden ! :driving:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

sander 156

vr nov 18, 2005 19:00

Waar je ook eens zult kunnen kijken is....

http://www.del-priore.com

ik heb daar al een aantal keren wat bestelt. Goede onderdelen en snelle levering.

ciclista
Guru
Guru

vr nov 18, 2005 19:58

Tja, lastig, bij mij blijft/bleef ie ook af en toe ontsporen, tot ik een week of 2 geleden maar eens echt wat beter ging kijken en bleek dat een van de bovenste wieltjes ver versleten was. Bij navraag word je van de klus van vervangen van de wieltjes ook al niet vrolijk. Repareren van de draad? Goed kijken naar een stuk wat niet over de wieltjes loopt.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

roundtail
Full Member
Full Member

vr nov 18, 2005 21:25

Hanel is ook een betrouwbaar adres.

Gr Round
A.R Spider Duetto 1300 Junior '68
spider 2.0L jts '04
spider 1.8 TS 02

kroehlur

Re: RE: goedgekeurd en meteen weer kapot!

za nov 19, 2005 09:58

@ Floor, je hebt een PB-tje!
zoooper zeekrit leverancier? :roll:

jaben
Advanced Member
Advanced Member

za nov 19, 2005 12:19

Bedankt voor de tips.

Het adres in Duitsland is bij meerdere hier bekend. Het punt is dat veel nederlandse leveranciers daar hun onderdelen halen en er vervolgens een flinke marge opgooien. Ik wil natuurlijk niet voor de voeten lopen van de nederlandse leveranciers.

Maar goed, we zijn hier om elkaar te helpen het adres is: http://alfahurtienne.de/htdocs/english/index.htm

Niet alles is daar goedkoper, maar ik kijk altijd eerst op deze site en ga het dan eens rustig vergelijken met de nederlandse leveranciers. Negen van de tien keer is het in Duitsland goedkoper. Ze handelen snel en nog nooit is er iets verkeerd geleverd.

Ik moet wel zeggen dat van de nederlandse leveranciers Arese toch wel een van de beste en goedkoopste is, mits je door de ouwe wordt bediend!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 23, 2005 14:13

Ik heb zojuist gehoord dat de bovenstaande site nog wel werk, maar bestellen kan alleen via de nieuwe site:

http://www.alfa-service.de

De prijzen zijn ook aangepast. Natuurlijk duurder. Het blijkt dat ook zij steeds meer moeite hebben met het verkijgen van onderdelen. En het zal alleen nog maar erger worden.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”