Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 00:24

Hallo,

ik heb dus een 155 1.8 TS 16V S uit '97 en vraag me eigenlijk af wat nu precies de verschillen zijn tussen de S en de L uitvoeringen?

ciao,
wobbut
Mito 1.4 MA TCT '10

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 00:35

L :?: dat staat toch voor Lusso, dan heb je volgens mij een andere kleur bekleding

armsteun en hoofdsteunen achter, verwarmde spiegels, en dat soort zaken.

De L is dus wat luxer uitgevoerd dacht ik
Laatst gewijzigd door van G op vr nov 18, 2005 01:14, 2 keer totaal gewijzigd.
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5252
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 00:37

Een L heeft hout (namaakhout :wink: ), andere stoelbekleding (geen rode "piping") en is -geloof ik- af fabriek niet 3 cm verlaagd.
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 00:44

Een L heeft hout (namaakhout :wink: ), andere stoelbekleding (geen rode "piping") en is -geloof ik- af fabriek niet 3 cm verlaagd.
daar gaat ie dan... :mrgreen:

Mijn L had wel rode piping en geen hout en was wel lager

oja wel een lederen momo stuur a-fambriek
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5252
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 00:46


oja wel een lederen momo stuur a-fambriek
Heb ik ook... was ik even vergeten.... weet je zeker dat het geen undercover "S" was :biggrin:

Geen idee of dit werkt: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... &submit.x=........

edit: nee dus :roll:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 00:57

In de boorddocumenten was sprake van L ipv S

Eneeh ik had ook links en rechts elec. verstelbare spiegels.

Ook een kenmerk van een L dacht ik :biggrin:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5252
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 01:04

Zitten er ook op (die spiegels), verwarmd ook nog.... Ehhhhh hoofdsteunen achterin (wat moet je ermee? :wink: ?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 01:34

Poging tot samenvatten en krijgen van overzicht hierin;

De L versie heeft dus;
- hout (maar volgens mij lang niet allemaal)
- een lichter (duotone?) interieur
- armsteun (achter?) en hoofdsteunen achter
- lederen Momo stuur (?)
- links en rechts electrisch verstelbare spiegels

En de S versie heeft dan;
- 3cm verlaagd onderstel
- lederen Momo stuur
- grijs/rode bies interieur

Lastig om het echt zuiver te krijgen; volgens mij zijn er een hoop 'tussenversies' geleverd.
Zo heeft mijn S ook Climat Control, armsteun voor en electrisch bedienbare spiegels links en rechts...

Kan iemand nog aanvullen?
Mito 1.4 MA TCT '10

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 04:25

Tsja,

Iemand heeft mij eens verteld dat het rode biesje op de bekleding en het Momo

stuur samen bij het "sport interieur" horen.......S misschien :?:

De mijne was een "96er met L in de papieren met van beide type's kenmerken.

Tussen model :?:

Wel had de mijne volautomatische airco, maar daar heb ik ook weeral 2 varianten

van gezien. En ook nog 1 met een aan/uit airco.

:blue_confused:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 07:27

Zitten er ook op (die spiegels), verwarmd ook nog.... Ehhhhh hoofdsteunen achterin (wat moet je ermee? :wink: ?
Verwarmde spiegels is dat niet gevaarlijk bij een Alfa? :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 11:49

die ik heb gehad was ook een lusso maar geen hoofdsteunen achter wel el verstelbare spiegels en geen airco
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

SPIDERVELOCE1750

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 12:05


1992 : De 1.8 en 2.0 waren te bestellen als L(usso , met oa . velouren bekleding , armsteunen voor en achter , elektrische ramen en spiegels , getint glas en centrale vergrendeling ) of als S(port met een 15 mm verlaagdonderstel , andere dempers , in carrosseriekleur gespoten bumpers , lederen stuur en pookknop , ander stoelbekleding en Recaro-sportstoelen . De V6 kende enkel het sportpakket .

1993 : Verjongingskuurke : Alle 155 worden wat veiliger met stalen balken in de portieren en een versterkte kooiconstructie. Optioneel is ook een veiligheidspakket te krijgen .
Vanaf dan komen er ook de 1.7 TS bij (verkrijgbaar in L en S uitvoering) en ook de 2.0 TD en de 2.5 TD . In GB komt er als Xmas special :wink: een Silverstone versie uit met grote voor-en achterspoiler , een uitlaatsierstuk , andere bekledingstoffen , carbon-look interieurdelen en gewijzigde electronica wat flink wat meer PK oplevert .

1994 : Op het vaste land komt een Silverstone adept uit , Formula genaamd , met identieke body maar met ongewijzigde motor .

1995: De nieuwe 155 wordt voorgesteld met een grotere spoorbreedte ( +26mm) en bredere spatschermen , de Widebody dus . :-s Vanaf nu krijgen ze ook allen een uitgebreidere standaarduitrusting ( bestuurdersairbag , gordelspanners en startcode ) , een verchroomd Alfa hart en andere wijzerplaten . De 1.7 en 2.0 TD krijgen in carrosseriekleur gespoten bumpers en nieuwe bekledingstoffen .
De 8 klepper gaat uit produktie en wordt vervangen door 2.0 TS 16V . De tweeliter is ook leverbaar als SUPER , met velour en hout in het interieur , elektrische ramen en een verlaagd onderstel . De 1.8 en 2.0 kunnen alweer besteld worden als S en L . De V6 , Q4 en 2.5 TD krijgen standaard een S pakket .
Als optie kon ook nog een sportkit besteld worden ( niet voor de 1.7 en de 2.0 TD ) : Een achterspoiler , sideskirts en 16 inch wielen . Dit was standaard bij de Q4 .

1996 : De 2.5V6 en de Q4 worden afgevoerd , evenals de 1.7 maar deze krijgt met de 1.6 16V een mooie vervanger . Nog een nieuwkomer : De 1.8 TS 16V :D , te bestellen als S , L en Super .
Kristal

Gebruikersavatar
Bialbero1962
Member
Member
Berichten: 104
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Amsterdam

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 12:08

ik heb een 1.8 TS 8v WB '96. sportuitvoering maar met elect. spiegels etc..

volgens mij heeft de is de "L" gewoon een super versie van de 2.0 (houten momostuur en pook maar zonder "houten" dashboardstrip en verder lichtgrijze velours interieur). De sport of s versie heeft de grijze stoelen met een rood biesje. leren momo stuur en pook en is idd wat verlaagd.

maar met wat opties hier en daar is dat onderscheid niet geheel zuiver te maken..
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 13:38

Mn pa had een S: - Antraciet bekleding met (donker) rode piping
- Lederen sportstuur en dito pookknop
- 1,5 cm verlaagd onderstel af-fabriek
- Matten met rode bies en embleem
- Hoofdsteunen achter
- 15 inch Speedlines met gepolijste buitenrand (erg mooi)
- Handgeregelde airco
- Centrale deurvergrendeling met a.b.

Het was een nov 1995 1.8 8v Wide Body.....in Champagne..... ERG mooie auto!
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

vr nov 18, 2005 19:28


1992 : De 1.8 en 2.0 waren te bestellen als L(usso , met oa . velouren bekleding , armsteunen voor en achter , elektrische ramen en spiegels , getint glas en centrale vergrendeling ) of als S(port met een 15 mm verlaagdonderstel , andere dempers , in carrosseriekleur gespoten bumpers , lederen stuur en pookknop , ander stoelbekleding en Recaro-sportstoelen . De V6 kende enkel het sportpakket .

1993 : Verjongingskuurke : Alle 155 worden wat veiliger met stalen balken in de portieren en een versterkte kooiconstructie. Optioneel is ook een veiligheidspakket te krijgen .
Vanaf dan komen er ook de 1.7 TS bij (verkrijgbaar in L en S uitvoering) en ook de 2.0 TD en de 2.5 TD . In GB komt er als Xmas special :wink: een Silverstone versie uit met grote voor-en achterspoiler , een uitlaatsierstuk , andere bekledingstoffen , carbon-look interieurdelen en gewijzigde electronica wat flink wat meer PK oplevert .

1994 : Op het vaste land komt een Silverstone adept uit , Formula genaamd , met identieke body maar met ongewijzigde motor .

1995: De nieuwe 155 wordt voorgesteld met een grotere spoorbreedte ( +26mm) en bredere spatschermen , de Widebody dus . :-s Vanaf nu krijgen ze ook allen een uitgebreidere standaarduitrusting ( bestuurdersairbag , gordelspanners en startcode ) , een verchroomd Alfa hart en andere wijzerplaten . De 1.7 en 2.0 TD krijgen in carrosseriekleur gespoten bumpers en nieuwe bekledingstoffen .
De 8 klepper gaat uit produktie en wordt vervangen door 2.0 TS 16V . De tweeliter is ook leverbaar als SUPER , met velour en hout in het interieur , elektrische ramen en een verlaagd onderstel . De 1.8 en 2.0 kunnen alweer besteld worden als S en L . De V6 , Q4 en 2.5 TD krijgen standaard een S pakket .
Als optie kon ook nog een sportkit besteld worden ( niet voor de 1.7 en de 2.0 TD ) : Een achterspoiler , sideskirts en 16 inch wielen . Dit was standaard bij de Q4 .

1996 : De 2.5V6 en de Q4 worden afgevoerd , evenals de 1.7 maar deze krijgt met de 1.6 16V een mooie vervanger . Nog een nieuwkomer : De 1.8 TS 16V :D , te bestellen als S , L en Super .
Kristal
Die laatste had ik, maar dan als L :arrow:

Afbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”