Hallo,
ik heb dus een 155 1.8 TS 16V S uit '97 en vraag me eigenlijk af wat nu precies de verschillen zijn tussen de S en de L uitvoeringen?
ciao,
wobbut
daar gaat ie dan...Een L heeft hout (namaakhout), andere stoelbekleding (geen rode "piping") en is -geloof ik- af fabriek niet 3 cm verlaagd.
Heb ik ook... was ik even vergeten.... weet je zeker dat het geen undercover "S" was
oja wel een lederen momo stuur a-fambriek
Verwarmde spiegels is dat niet gevaarlijk bij een Alfa?Zitten er ook op (die spiegels), verwarmd ook nog.... Ehhhhh hoofdsteunen achterin (wat moet je ermee??
Kristal
1992 : De 1.8 en 2.0 waren te bestellen als L(usso , met oa . velouren bekleding , armsteunen voor en achter , elektrische ramen en spiegels , getint glas en centrale vergrendeling ) of als S(port met een 15 mm verlaagdonderstel , andere dempers , in carrosseriekleur gespoten bumpers , lederen stuur en pookknop , ander stoelbekleding en Recaro-sportstoelen . De V6 kende enkel het sportpakket .
1993 : Verjongingskuurke : Alle 155 worden wat veiliger met stalen balken in de portieren en een versterkte kooiconstructie. Optioneel is ook een veiligheidspakket te krijgen .
Vanaf dan komen er ook de 1.7 TS bij (verkrijgbaar in L en S uitvoering) en ook de 2.0 TD en de 2.5 TD . In GB komt er als Xmas specialeen Silverstone versie uit met grote voor-en achterspoiler , een uitlaatsierstuk , andere bekledingstoffen , carbon-look interieurdelen en gewijzigde electronica wat flink wat meer PK oplevert .
1994 : Op het vaste land komt een Silverstone adept uit , Formula genaamd , met identieke body maar met ongewijzigde motor .
1995: De nieuwe 155 wordt voorgesteld met een grotere spoorbreedte ( +26mm) en bredere spatschermen , de Widebody dus .Vanaf nu krijgen ze ook allen een uitgebreidere standaarduitrusting ( bestuurdersairbag , gordelspanners en startcode ) , een verchroomd Alfa hart en andere wijzerplaten . De 1.7 en 2.0 TD krijgen in carrosseriekleur gespoten bumpers en nieuwe bekledingstoffen .
De 8 klepper gaat uit produktie en wordt vervangen door 2.0 TS 16V . De tweeliter is ook leverbaar als SUPER , met velour en hout in het interieur , elektrische ramen en een verlaagd onderstel . De 1.8 en 2.0 kunnen alweer besteld worden als S en L . De V6 , Q4 en 2.5 TD krijgen standaard een S pakket .
Als optie kon ook nog een sportkit besteld worden ( niet voor de 1.7 en de 2.0 TD ) : Een achterspoiler , sideskirts en 16 inch wielen . Dit was standaard bij de Q4 .
1996 : De 2.5V6 en de Q4 worden afgevoerd , evenals de 1.7 maar deze krijgt met de 1.6 16V een mooie vervanger . Nog een nieuwkomer : De 1.8 TS 16V, te bestellen als S , L en Super .
Die laatste had ik, maar dan als LKristal
1992 : De 1.8 en 2.0 waren te bestellen als L(usso , met oa . velouren bekleding , armsteunen voor en achter , elektrische ramen en spiegels , getint glas en centrale vergrendeling ) of als S(port met een 15 mm verlaagdonderstel , andere dempers , in carrosseriekleur gespoten bumpers , lederen stuur en pookknop , ander stoelbekleding en Recaro-sportstoelen . De V6 kende enkel het sportpakket .
1993 : Verjongingskuurke : Alle 155 worden wat veiliger met stalen balken in de portieren en een versterkte kooiconstructie. Optioneel is ook een veiligheidspakket te krijgen .
Vanaf dan komen er ook de 1.7 TS bij (verkrijgbaar in L en S uitvoering) en ook de 2.0 TD en de 2.5 TD . In GB komt er als Xmas specialeen Silverstone versie uit met grote voor-en achterspoiler , een uitlaatsierstuk , andere bekledingstoffen , carbon-look interieurdelen en gewijzigde electronica wat flink wat meer PK oplevert .
1994 : Op het vaste land komt een Silverstone adept uit , Formula genaamd , met identieke body maar met ongewijzigde motor .
1995: De nieuwe 155 wordt voorgesteld met een grotere spoorbreedte ( +26mm) en bredere spatschermen , de Widebody dus .Vanaf nu krijgen ze ook allen een uitgebreidere standaarduitrusting ( bestuurdersairbag , gordelspanners en startcode ) , een verchroomd Alfa hart en andere wijzerplaten . De 1.7 en 2.0 TD krijgen in carrosseriekleur gespoten bumpers en nieuwe bekledingstoffen .
De 8 klepper gaat uit produktie en wordt vervangen door 2.0 TS 16V . De tweeliter is ook leverbaar als SUPER , met velour en hout in het interieur , elektrische ramen en een verlaagd onderstel . De 1.8 en 2.0 kunnen alweer besteld worden als S en L . De V6 , Q4 en 2.5 TD krijgen standaard een S pakket .
Als optie kon ook nog een sportkit besteld worden ( niet voor de 1.7 en de 2.0 TD ) : Een achterspoiler , sideskirts en 16 inch wielen . Dit was standaard bij de Q4 .
1996 : De 2.5V6 en de Q4 worden afgevoerd , evenals de 1.7 maar deze krijgt met de 1.6 16V een mooie vervanger . Nog een nieuwkomer : De 1.8 TS 16V, te bestellen als S , L en Super .