psillen
Guru
Guru

Fulvia

wo nov 16, 2005 21:43

Toen ik vorige week in Oostenrijk was, las ik daar in een krantje dat Fiat besloten zou hebben de
Lancia Fulvia toch, in licht gewijzigde vorm, in produktie te nemen. Mocht het waar zijn, in elk
geval goed nieuws.

Tevens stond er bij de rijimpressie van de Brera -erg positief overigens- vermeldt dat de automatische
6-versnellingsbakken die op termijn in de 159 geleverd gaan worden van een Japans merk zijn.
Het begon met een "A", ik dacht Aisin.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Fulvia

wo nov 16, 2005 22:39

Dat van die Fulvia schijnt inderdaad zo te zijn, al is er nu sprake van het platform van de (overigens in het echt erg mooie) Grande Punto ipv dat van de vbarchetta. Svp alleen in het ivoorwit metallic bouwen zoals het prototype, schitterend :thumbs:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Ruud33 16V

do nov 17, 2005 08:36

tja lichtgewijzigde vorm... dan vrees ik dat het mooie er alweer vanaf zal zijn tegen de tijd dat ie in de showroom staat... Maar misschien ben ik wel te pessimistisch en komt het allemaal goed..

Die Grande Punto is idd heeeeel erg mooi. Zeker de mooiste in zijn klasse!!! Wie weet gaat die weer geld maken voor het Fiat concern.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 17, 2005 12:16

Goed nieuws...hoewel ik mij soms erger aan Fiat Auto die mijn inziens teveel in het vooruitzicht stelt, is men wel behoorlijk open.
Totaal anders als sommige autofabrikanten die enkel willen verrassen en het MOET voortdurend slagen en de rest wordt verzwegen.

Toch wel respect om van te voren bedoelingen aan te kondigen en het risico van mislukken wil nemen...dat is lef.

Het zo een leuke aanvulling kunnen zijn als de Fulvia ook echt de spirit heeft van de oude modellen. Ik ben echt niet te spreken over de
meeste,nieuwe modellen die nu worden uitgebracht die te zwaar zijn, met belachelijke grote wielen en tot de nok gevuld met electronica shit
en de rijder nog verder isoleren van het plezier. Dus ik hoop op een licht,wendbaar model waar fun to drive voorop staat.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Fulvia

do nov 17, 2005 12:18

Het zo een leuke aanvulling kunnen zijn als de Fulvia ook echt de spirit heeft van de oude modellen. Ik ben echt niet te spreken over de
meeste,nieuwe modellen die nu worden uitgebracht die te zwaar zijn, met belachelijke grote wielen en tot de nok gevuld met electronica shit
en de rijder nog verder isoleren van het plezier. Dus ik hoop op een licht,wendbaar model waar fun to drive voorop staat.
Amen! Hier sluit ik me bij aan, ik help het je hopen!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 17, 2005 12:49

Ik weet dat platforms ontzettend duur zijn dus waarom maakt niet een Lancia Fulvia en kleine sport Alfa bij Pininfarina
of andere carrosseriebouwer met een chassis zoals de Lotus Elise waar aluminiumdelen worden gelijmd
en is een relatief goedkoop manier van bouwen, hoewel ongeschikt voor massa productie , maar auto's worden toch
niet in grote nummers verkocht.
Het is goedkoop voor laag-volume productie, zeer stijf/kg en levert iets leuks en heftigs op. Gebruik verder gewoon
mechanische delen uit Fiat voorraad en je hebt een leuke auto. Std. Fiat delen zorgen al voor leuke prestaties.

Of een tub voor de 8C etc. Duur per stuk maar geen hoge vaste kosten/platform of dure persmachines en iets wat deels
handgebouwd is gewoon cooler als eentje optrekken uit een Maser GT met carbonplaatwerkdelen (zinloos). TVR kan het wel...

ciclista
Guru
Guru

Re: RE: Fulvia

do nov 17, 2005 12:56

Dus ik hoop op een licht,wendbaar model waar fun to drive voorop staat.
Helemaal eens, max. 950 kg. Voor mij zou een 1.4 16V met rond de 100 pk en de punto 6-bak dan voldoende zijn.
Wat zou zoiets dan mogen kosten volgens jullie? (Ter referentie, een punto 1.8 Abarth kost 19k, een Stilo 2.4 25k).
Ik zou rond de 21.000 gokken voor een simpele fun versie.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Als we dan toch met de FIAT-groep bezig zijn: X1/9?

do nov 17, 2005 13:37

Het zal natuurlijk nooit gaan gebeuren, maar wat denken we van een echte X1/9-opvolger?
Stilistisch in dezelfde geest, een beetje zoals de herinterpretatie van de Stratos =P~
Met de aankomende 1.6 Turbomotor voor de Grande Punto midscheeps?

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”