Gerrets
Guru
Guru

Afspraken??

do nov 10, 2005 19:42

Wanneer ik bij een garage de afspraak maak dat ik 230 E kwijt ben voor het vervangen van de D-riem. dan Kunnen ze dat toch niet meer bijstellen als het moeilijker gaat dan verwacht?

Ik ben vandaag naar de garage geweest 230 e zou me dat kosten, nu wisten zijn niet dat de motorkap eraf moest en dat de radiateur uitgebouwd moest worden. Dat kostte hun dus 1,5 uur extra werk. De koelvloeistof was vies hebben ze ook vervangen (zonder mij te informeren). Belt die man van de receptie mij op "je auto is klaar maar het kost je nu alleen 380 E" ik al zoiets van HE!!

Nee er waren twee schroeven afgebroken het zooitje moest uitgebouwd worden. Allemaal leuk en dikke prima maar is dat mijn probleem of hun probleem, ik dus betaald maar achteraf denk ik ook BEN TOCH NIE GEK. Dit kunnen ze toch niet maken of wel??

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Afspraken??

do nov 10, 2005 19:57

Een offerte is bindend. Als ze de gok niet durven nemen omdat het misschien tegen kan zitten (altijd dus :wink: ) moeten ze een prijsopgave doen, onder voorwaarde dat alles normaal verloopt.

Het ligt er dus aan wat er precies afgesproken is. Het is natuurlijk wel normaal dat je de koelvloeistof meteen ververst en dat zul je dus moeten betalen, maar dat hadden hun je wél op voorhand moeten melden.

PS Om wat voor auto gaat het?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

do nov 10, 2005 20:35

gokje.......... een 33 1.4 i.e.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

164 Q4

do nov 10, 2005 21:40

€380.- voor het vervangen van de riempjes van een 1.4?!? :shock: Dat vraag ik nog niet eens voor een 3.0 V6 24v en dan zijn bij mij alle rollen met nog wat andere delen ook nog vervangen en dan hou je nog geld over voor een volle tank brandstof ook :?.

En dan vraag ik me ook nog af wat er dan afgebroken is want ik vervang die dingen bij een 33 zo zonder de motorkap en radiateur te verwijderen (ik doe de kap nog wel open, zo sterk is het ook nog weer niet :wink: ).

Ik ga ook zo'n garage beginnen :-k .

Luc33
Guru
Guru

do nov 10, 2005 21:44

Dan nog, 1,5 uur voor een motorkap en radiateur...... ik verwijder dat ook altijd, omdat het makkelijker werkt, maar heb binnen een half uur de d-riempjes wel bloot liggen (als alles normaal gaat)
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Raimon
Guru
Guru

do nov 10, 2005 21:46

Ik was er toendertijd 200 Euro voor kwijt...
156 SW 1.9 JTD

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 10, 2005 21:48

ze lokken je met een lage prijs en dan........ :evil:

ja maar dit moest nog en dat en dit en voor je het weet zit twee keer zo hoog. gewoon oplichterij ? :?
156

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

do nov 10, 2005 21:50

Dit hebben de meesten van ons meegemaakt en het is de reden dat de autobranche in zo'n kwaad daglicht komt te staan helaas :cry:

Beschouw het als leergeld en kom NOOIT meer bij die garage terug :!:

Laat ook al je vrienden en kennissen weten wat je overkomen is. Mond op mond reklame is het beste wat er is....dat geld ook voor negatieve mond op mond reklame :!:

Er zijn echt wel garages die goed zijn je moet ze alleen weten te vinden :!:

Ik weet er wel een waar ik na lang omzwerven ZEER tevreden over ben maar dat is een end bij je vandaan dus daar heb je niets aan en zeker niet in verband met dit akkefietje :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Raimon
Guru
Guru

do nov 10, 2005 21:51

Welke dan, Alfa?
156 SW 1.9 JTD

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

do nov 10, 2005 21:54

Auto Romeo in Nootdorp :thumbs:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

164 Q4

Re: RE: Afspraken??

do nov 10, 2005 22:13

Laat ook al je vrienden en kennissen weten wat je overkomen is. Mond op mond reklame is het beste wat er is....dat geld ook voor negatieve mond op mond reklame :!:

Krijg ik ineens een helder moment (ja, zo nu en dan gebeurt ook dat nog wel eens): als we nu een speciaal forumgedeelte aanmaken over positieve en negatieve ervaringen met garages. Weet iedereen in zijn omgeving zo waar hij wel of niet heen moet gaan met z'n Alfa :thumbs: .

Alfafreak
Junior Member
Junior Member

do nov 10, 2005 22:13

Als ze er een uurtje eerder mee klaar waren.. dan kreeg je zeker geld terug? :shock:
Niet betalen dus.. prijs = prijs.. en deal = deal...

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 10, 2005 22:19

Zoals reeds geschreven: bij een 8V hoeft motorkap en radiator er niet af. Wil hij dat doen om makkelijker te werken, dan is dat zijn keuze. Hoef jij niet te betalen.
Mijn eerste 33 D-riem heb ik geplaatst met kap en radiator aanwezig. En daarbij, die radiator heb ik er op 15 minuten uit.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Afspraken??

do nov 10, 2005 22:20

Krijg ik ineens een helder moment (ja, zo nu en dan gebeurt ook dat nog wel eens): als we nu een speciaal forumgedeelte aanmaken over positieve en negatieve ervaringen met garages. Weet iedereen in zijn omgeving zo waar hij wel of niet heen moet gaan met z'n Alfa :thumbs: .
goed idee !
156

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”