Je gaat vrachtwagens als grote dikke goedzakkerige vriendjes beschouwen, waar je jezelf heerlijk achter kan verschuilen ipv irritante "ik rij 1km sneller dus haal ik in" etters.
Ook vervloek je alles wat maar harde durft te gaan dan 100, want die hangen op je staart als je met die 100km/h een vracht wagen probeert in te halen.
In tegenstelling tot wat ik dacht: "Lekker rustig rijden is goed om te onstpannen" blijkt dat ik mezelf nonstop zit op te vreten over andere weggebruikers.
Zo heb ik ontdekt dat er maar 2 veilige snelheden zijn. Dat is de 90 van de vrachtwagens, of 120 van de linkerbaan. Elke andere snelheid (voor al die tussen die twee in zitten) vraagt heel erg veel van de automobilist. Je komt keer op keer klem te zitten en als je met te lagen snelheden gaat inhalen. Dit leidt echt tot levensgevaarlijke situaties. Daarom heb ik besloten maar me gewoon aan de vrachtwagensnelheid te houden.
In het totaal heb ik nu ruim 700 Km nieuw rijden er op zitten. Hieronder een tripje Grun en een tripje Almelo. Er zijn wel voordelen te noemen. Ik rij normaal 540 km op een tankje. Maar nu zit ik al over de 630km en ben nog niet leeg, da's mooi dus....
Vanaf morgen ga ik weer gewoon rijden zoals ik altijd reed (en dat is lekker door) want, serieus, ik voel me daar veel veiliger bij.
Overigs, men is 1 ding vergeten bij het nieuwe rijden: Da's de bochtensnelheid. Zorg dat je bochtensnelheid zo hoog mogelijk is, dit veminderd het verbruik ook aanzienlijk en maakt het autorijden weer wat spannender.