Woody34
Advanced Member
Advanced Member

RE: Heel dubbel...

di nov 01, 2005 00:46

Ik ben het in grote lijnen met Alfa eens.
Die jongens hebben gedaan, dat wat ik wel eens zou willen doen, als je weer eens post uit Leeuwarden hebt over 4 km gecorrigeerd. Het ontbreekt mij gewoon aan lef, kracht en ik heb waarschijnlijk te veel te verliezen. Mijn ordentelijke opvoeding er tevens debet aan, dat ik me eerst 40x achter de oren krab alvorens het uberhaupt maar te overwegen.
Waar ik vorige week overigens echt pissig over werd, was Balkie die in een vurig pleidooi zijn motivatie uitsprak om automobilisten voortaan wat makkelijker het rijbewijs afhandig te kunnen maken. Ik zou willen dat de politiek zo daadkrachtig met allochtonen omgaat die zich niet willen aanpassen, maar dat zal wel te gevoelig liggen. Don't get me wrong, ik sta net zo perplex van Iraniers die na 15 jaar hier te hebben gewoond spontaan worden uitgezet. Mensen die beter Nederlands spreken dan de meeste limburgers :roll: :wink:.
Enfin, terugkomende op de dienders. Het valt voor mij niet te rijmen, dat je werkzaamheden uitvoert waar je 100% niet achter staat. Als je jezelf als een struikrover gedraagt dan kun je natuurlijk erop wachten dat je ook als een struikrover wordt behandeld. What goes around, comes around.
Tja wat de politiek betreft, daar klopt al jaren geen reet van. Zij nemen beslissingen op basis van politieke gevolgen en niet op basis van wat het beste voor het land is. Voorbeeld de ellende met de pulbieke omroepen.
Ik begin er hoe langer hoe meer van overtuigd te geraken, dat Jan Marijnissen zo'n beetje de enige eerlijke en oprechte kerel in de 2e kamer is, terwijl ik op veel punten niet zijn mening deel.
Biertje op ik ga slapen.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 01, 2005 00:58

Constatering 1: Deze agent was kennelijk toe aan een cup-a-soupie, omdat-ie blijkbaar niet het kenteken van de auto heeft onthouden...

Constatering 2: Het gaat helemaal niet goed op deze manier. Kijk, ook kik klaag, zanik en kanker op de politie als ze me (nuttig!) met 53 km/h flitsen waar ik 50 had gemogen. En natuurlijk heb je instinctief de neiging om om te keren en die agent een kaakslag te geven. Maarrr... Denk je dat die man agent is geworden om DAT te doen? Noem me naief, maar ik denk dat je met hele goede en idealistische bedoelingen bij de politie gaat, en dat je dan vervolgens door topzwaar management targets opgelegd krijgt, en dat die maatgevend zijn voor je waardering bij het functioneringsgesprek.

Helaas moet je als agent, net als ieder ander, je werk doen, en kun je moeilijk zeggen dat je daar niet voor bij de politie bent gegaan. Lullig voor de agent in kwestie dat hij bliksemafleider moet zijn, terwijl we eigenlijk massaal onze overheid op de bek zouden moeten slaan (lees: radicaal anders stemmen). Maar ook daar wordt niemand beter van, omdat het huishoudboekje in Den Haag ook moet kloppen. Je kunt als volk eventueel wel de regering veranderen, maar echte, fundamentele veranderingen in de mentaliteit van de politiek (lees: zorgen dat de gekozen volksvertegenwoordiging ook de mening van het volk vertegenwoordigt en niet vooral zichzelf in stand en aan de macht probeert te houden).... nee. Vrees ik.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

matra sports
Guru
Guru

di nov 01, 2005 06:18

²Ravado : :thumbs:
Ik denk dat ik je begrijp Ravado. Maar ik denk ook dat jij liever een extra collega op de motor krijgt binnen je afdeling ipv de zoveelste flitser :-k

steven

di nov 01, 2005 08:18

@Kroehlur

Beetje laat..... :thumbs:
Al dat gezeik komt mij de neus uit inderdaad WIJ kiezen !

Ik hoop dat alle klaagboxen allemaal een baan hebben waarbij ze zich uitsluitend maatschappelijk nuttig maken voor hun medemensen (hoewel ik het mishandelen door politie agenten ook beneden alle peil vind, zeker in de hier aangehaalde voorbeelden)

Overigens heb ik eens het genoegen gehad te gast te zijn op een surveillance dienst, wat deze jongens (en meisjes) in een doodnormale dienst naar het hoofd krijgen...... ik denk dat veel van de alfisten hier een stuk minder incasseringvermogens hebben en veel sneller zouden doorbranden.
En laten we inderdaad niet beginnen over het "keurige gedrag" van ons .... de nette burgers wat mij betreft mogen de hier aanwezige agenten daar eens een boekje over opendoen !

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 09:29

@Ravado: ik heb je betoog met grote belangstelling gelezen en alles wat ik daarin lees geeft geen enkele aanleiding tot ongenoegen. Nee het dwingt respect af en het is echt wel een zware baan bij tijden dus daarover alleen maar alles goeds.

Het is echter uitermate krom, en vervelend zoals je zelf aangeeft, dat jullie hoofdtaak en reden waarvoor iemand bij de politie gaat werken, namelijk boeven vangen, ondergeschikt wordt gemaakt aan het genereren van geld voor de staatskas zoals je aangeeft? is dan niets meer heilig? :?

Ik ben ervan overtuigd dat als de genieperige geldklopperij ophoudt ( dus niet overal en altijd bonnen schrijven) het respect voor de politie snel zal toenemen niet in de laatste plaats omdat de politie dan de vrijgekomen tijd kan besteden aan het vangen van boeven hetgeen de burger een grotere gevoel van veiligheid geeft. Hierdoor dwing je respect af!

Als je je kinderen opvoed dan ga je ook niet bij elke misstap meteen slaan. Een goed gesprek of een alternatieve straf werkt vrijwel altijd beter. Die pak slaag moet je bewaren voor als het ECHT NIET anders kan. Dat geld ook voor boetes.......respect kan je niet afdwingen dat moet je verdienen!

Bovendien pak je met boetes alleen de kleine man. Als je genoeg pucunia hebt zullen een paar euri voor een boete je worst wezen, maar voor een AOW er is het een hard gelag :evil:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2005 09:47

Neurose gedrag...ik denk dat menig buitenlander kan onderschrijven dat Nederland stikt van
het aantal borden en opschriften met een wetsartikel erbij. In Nederland zijn zoveel mensen
in een proces met de buren verwikkeld. Bewust of onbewust ben je redelijk snel in overtreding al ware het maar omdat de boom schaduw werpt op het terras van de
buurman. Dan hebben wij nog de eigenschap dat wij nimmer een ander gelijk geven....

politiek is zo'n mooi voorbeeld. In een debat,discussie geeft iedereen zijn nummertje weg en
degene die niet aan het woord is, voelt zich onderbroken en schudt onderwijl zijn hoofd.

Enige wat ik laatste jaren betreur is (latent) fanatisme. Er wordt ruimte geboden aan mensen
die zichzelf serieus nemen. Koos Spee is er een van en zijn beleid deugt niet.

Giulia555

di nov 01, 2005 10:00

Geweldig wat een stompzinnige reacties allemaal....Jammer dat er geen onderscheid tussen objectiviteit en subjectiviteit gemaakt kan worden. Alleen het feit dat sommige er al aan denken iemand (in dit geval agent) op zijn gezicht te slaan om dat je je niet aan de afgesproken regels hebt gehouden. Op het moment dat ons heilige koetje aangevallen wordt slaan we hier allemaal door in stompzinnigheid.

Moet je eens kijken als het niet auto gerelateerd is en je komt thuis en er blijkt ingebroken te zijn. Stel nu voor dat er niks gestolen is alleen braakschade....klein vergrijp. Moet de politie dan ook zeggen als ze de dader hebben "ach het is maar een beetje braakschade, niet meer doen hoor!"

Er zijn nu eenmaal regels afgesproken, daar heb je je in grote mate aan te houden. Ik heb tot nu toe voor 540 € aan snelheidsovertredingen gescoord in 2005. Jammer maar all in the game.....

Emilio
Guru
Guru

di nov 01, 2005 10:03

@ravado:
Ik heb absoluut diepe respect voor het werk dat je doet. Zonder twijfel.

Ik vraag me af hoe we de overheid weer zo ver kunnen krijgen dat alle agenten ook weer dat werk kunnen gaan doen.

Als ze niet willen ophouden met flitsen, ook goed, maar maak er dan een aparte groep van die niet te verwarren is met de politie. Dan krijgt ravado ook het respect wat hij verdient.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Heel dubbel...

di nov 01, 2005 10:31

en zal ik nu alle verhalen gaan noemen van burgers die over de scheef gaan/gingen??

helaas zitten er ook bij de politie rotte appels en die moeten er zeker tussenuit gepikt worden maar ga mij niet vertellen dat de gemiddelde agent een o.........ingekort........had wat niet door de beugel kon dan probeerde ik hem ook niet gelijk in elkaar te slaan...

p.s. het leven is wel leuk :wink:
Ravado je vraagt niet om respect je krijgt het wel.
Ik heb enkele agenten in mn kennissenkring zitten en hoor ook wel eens wat.

En het bericht dat er iemand gemolestreerd wordt omdat een snelheidsovertreding begaan is is ook niet goed te praten.

En Ravado ik denk ook niet dat jij in je auto staat te flitsen, dat is hier n.l. niet het geval.

Maar als ik meneer Spee bij een programma als blik op de weg hoor zeggen dat ze nooit geniepig staan te flitsen, alleen op plaatsen die gevaarlijk zijn, waar veel ongelukken gebeuren en dat ze het alleen voor de verkeersveiligheid doen.
Laat ik ze daar in ons mooie verklote Zeeuws Vlaamse landschap met op alle polderwegen een maximum snelheid van 60 km, niet aangegeven verhoogde kruispunten en op alle hoofdwegen waar ze nu van die leuke inhaalverboden hebben en waar iedereen zo bang is om geflitst te worden dat ze maar 70 gaan rijden nog nooit hebben zien staan maar altijd achter een bosje op een lang stuk weg of achter een dijkje halverwege een rondweg. Dan wordt ik een beetje misselijk en als hij zonder blikken of blozen ook nog eens staat te vermelden dal al die flitsboetes dan ook nog eens verdwijnen in een of andere onbekende bodemloze put i.p.v. besteden aan verkeersveiligheid of een of andere vorm van slachtofferhulp of zo krijg ik al helemaal de kriebels.

Groeten
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di nov 01, 2005 11:03

en zal ik nu alle verhalen gaan noemen van burgers die over de scheef gaan/gingen??

helaas zitten er ook bij de politie rotte appels en die moeten er zeker tussenuit gepikt worden maar ga mij niet vertellen dat de gemiddelde agent een oma-in-elkaar-rossende-3-km-teveel-flitsende-hond is want dat is verre van de werkelijkheid! [-(

Wie riep er jaren geleden dat de politie een afspiegeling van de maatschappij moest zijn? pcies de overheid! F*ck de overheid wat dat betreft.

Hoe ik er als nuchtere agent over denk:
ik wil gewoon boeven vangen ( Daarvoor ben ik bij de politie gegaan) zonder gezeik over mandaten en bonnen die ik per jaar moet schrijven....... en als ik dan die boef vang wil ik geen gezeik via allerlei commisies dat zijn rib gekneusd is want dan had hij maar moeten luisteren (ik sla niet voor mijn lol iemand dan was ik wel bokser geworden)

Daarna wil ik dat die boef minimaal een gevangenisstraf krijgt en niet de straat opgeschopt wordt door justitie met een boete van 200 euro of een werkstraf die hij niet gaat volbrengen.
Als ik daarnaast ook nog eens een beetje gevarengeld krijg voor het feit dat ik in in mijn eentje met 7 man aan t knokken ben, ben ik al snel tevreden want ik ga ervan uit dat de maatschappij gebaat is bij het werk wat ik doe en het geeft mij een goed gevoel als ik de boef pak die zojuist oma beroofde voor een tientje.
Daarnaast rij ik als de beste op mijn dienstmotorfiets (ja op een blade kan ik nog harder) en moeten mensen niet lopen zeiken als ik wat harder rijdt zonder toeters en bellen want dat hoort die inbreker of overvaller namelijk!!!!

zucht........maar ja dat maak je de gemiddeldde burger toch niet wijs want die zit lekker huis aan de warme hap en heeft maar een hele kleine kans dat hem iets gebeurd, zo tussen de muren van zijn eigen woning...........totdat ie een hartaanval krijgt en dan kan ik weer de gaskraan van mijn motorfiets vol open draaien (dan wel met toeters en bellen) om zo snel als mogelijk over te gaan tot reanimatie....en als ik dan eens 3 reanimaties per dag heb of als ik een kinderlijkje bij de buren uit de vijver heb gevist dan moet ik thuis weer verklaren waarom ik zo humeurig ben........

dat, beste burger is maar een heel klein onderdeel van mijn werk........ik vraag geen respect.....ik vraag wat begrip af en toe en het gemopper begrijp ik ook best maar als ik vroeger van mijn vader een schop onder mijn hol kreeg omdat ik wat geflikt had wat niet door de beugel kon dan probeerde ik hem ook niet gelijk in elkaar te slaan...

p.s. het leven is wel leuk :wink:
Respect voor dit soort werk. Ik heb laatst de politie ook hard nodig gehad en ben 100% goed geholpen. Het is daar geen juridische afdeling, ook geen flitskastenvriendenclub. Maar serieuze hardwerkende mensen. Heb je ze echt nodig dan zijn ze er vaak ook. Ga af op wat je zelf meemaakt en niet op wat je in de sensatiepers leest of van je buren hoort. Zoals Ravado zegt maken de meeste mensen gelukkig niks mee en kunnen helemaal niet oordelen over het "boeven vangen". Gelukkig staat dit los van het mobiel incasseren! Ik denk dat ze er beter aan doen om het helemaal geen politietaak meer te laten zijn. Zet die gasten van CJIB zelf maar in die auto's. Laptop er bij en de mobiele werkplek is geboren. Tijd en kosten besparing in 1!!!!
Dirk - Giulia2000TS

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 11:14

Ik denk dat ze er beter aan doen om het helemaal geen politietaak meer te laten zijn. Zet die gasten van CJIB zelf maar in die auto's. Laptop er bij en de mobiele werkplek is geboren. Tijd en kosten besparing in 1!!!!
Dit hebben ze met het parkeer"beleid" ook gedaan en dat is gewoonweg NIET goed! Het wordt dan een commerciële aktiviteit. Dat is het nu in verkapte zin ook maar als je het aan het cjib uitbesteed wordt het helemaal een drama :?
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 01, 2005 11:26

Ik denk dat ze er beter aan doen om het helemaal geen politietaak meer te laten zijn. Zet die gasten van CJIB zelf maar in die auto's. Laptop er bij en de mobiele werkplek is geboren. Tijd en kosten besparing in 1!!!!
Dit hebben ze met het parkeer"beleid" ook gedaan en dat is gewoonweg NIET goed! Het wordt dan een commerciële aktiviteit. Dat is het nu in verkapte zin ook maar als je het aan het cjib uitbesteed wordt het helemaal een drama :?
Hallo!?!? In verkapte zin? Het is gewoon centjes verdienen! Als het straf zou zijn voor hardrijden dan zou je een ochtendje mogen komen zitten ipv afkopen.....
Dirk - Giulia2000TS

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 11:44

Hallo!?!? In verkapte zin? Het is gewoon centjes verdienen! Als het straf zou zijn voor hardrijden dan zou je een ochtendje mogen komen zitten ipv afkopen.....
Ja ja dat is natuurlijk zo maar ik dacht het een keer netjes te brengen :oops:

Dat doe ik dus ook nooit meer :!: Gewoon ouderwets recht voor z'n raap :twisted:

Bedankt voor de terechtwijzing :thumbs:

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

di nov 01, 2005 12:06

@ravado; bij deze mijn RESPECT (maar dat had je al).

Alle genoemde meppende sukkels bewijzen weer eens geen waarde voor onze maatschappij te hebben. Ze maken er echter helaas ook deel van uit. We kunnen immers niet selecteren op opleiding of IQ (dat zou mooi zijn..). We kunnen wel proberen ze terecht te wijzen of misschien te corigeren, maar helaas ijdele hoop...

Ik ben vlgs mij recordhouder '52km per uur' boetes. En dat riekt toch absoluut naar een commerciele activiteit! De regels zijn me volledig duidelijk en ik laat blijken er ook actief mee bezig te zijn: ik laat immers m'n gas los bij het naderen van het 50km bord, schakel netjes terug en....faaaliiiiiiitssss.
Zwaar frusterend..
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 01, 2005 12:18

Ik ben vlgs mij recordhouder '52km per uur' boetes. En dat riekt toch absoluut naar een commerciele activiteit! De regels zijn me volledig duidelijk en ik laat blijken er ook actief mee bezig te zijn: ik laat immers m'n gas los bij het naderen van het 50km bord, schakel netjes terug en....faaaliiiiiiitssss.
Zwaar frusterend..
En dat bedoel ik 2meter na het 50km bord is wel bebouwde kom maar volgens mij in 9 van de 10 gevallen nog geen risico plaats voor ongevalen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”