Stuiteren is
juist te slappe dempers...of te harde veren
Verwacht niets maar dan ook helemaal niets van de ingaande slag ve gele koni. Als je dikkere veren monteert dan zou je eigenlijk je dempers moeten aanpassen daarop. Draaien aan een koni geeft voelbaar misschien wel een stuggere ingaande slag, maar rijdend merk je gewoon dat ze inzakken...
Stuitert je auto met dikkere veren en dezelfde dempers dan kun je ervan uit gaan dat je nwe veren niet goed gedempt worden.. dus je dempers meten stugger dan

Misschien verwoord ik het niet helemaal juist...... er is nog een factor die meespeelt, n.l. de banden/ bandwang.
De auto was dus zo hard gedempt (los van inzakken, geloof het of niet), dat ondanks de bandenspanning van tegen de 3 bar warm, de auto enkel nog veerde en deinde op de bandwang. Banden met een hardere bandwang, zullen dit verminderen..... Theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde. (hoewel... theorie: stuggere vering geeft kleinere veerbewegingen en hoeft dus mindere gedempt te worden?) Andere instelling van de gele koni gaf merkbaar verschil en verbetering. De vering werd eerst
meer dan prima gedempt, en wordt nu prima gedempt.

(ik heb de gele konis niet met normale torsies gehad en doe daar dus geen uitspraken over.)
Maar niets is zo persoonlijk als gevoel bij een onderstel.......... en er leiden vele wegen naar Rome
p.s. Ik verwacht(te) niks, ik probeer(de) en ondervind.