Inmiddels is de 75 voorzien van nieuwe bougiekabels, van de oude set was een aantal gesmolten, nieuwe bougies en een nieuwe olidruksensor. zaterdag nummer uitl.nokkenas "even bekeken" = 60513307 bleek inderdaad dat enkele nokken groeven vertoonden. Deze vervangen incl cups.
tevens de remschijven voor en achter bekeken, zijn behoorlijk dun dus zitten er ook aan te komen. Na enig spitwerk op het forum denk ik erover Brembo remschijven aan te schaffen icm de RS-remblokkenset (road-use) de remblokken zaten ook onder de rode RS en daar was ik zeer tevreden over. Inmiddels zoektocht op touw gezet naar Brembo schijven voor de 75, wellicht is daar op het internet een scherpe prijs voor te vinden. 1e mail binnen, van
http://www.remschijf.nl
ALFA 75 2.0 TS 1990 GEBALANCEERDE/GEPERFOREERDE REMSCHIJVEN
Voorschijf 652296 RL nettoprijs per stuk € 69.-
Achterschijf 652297 RL nettoprijs per stuk € 49.50
Prijzen ex verzendkosten en ex btw
Ik heb expliciet naar Brembo schijven geinformeerd, het merk staat er niet bij dus dat vraag ik nog even na. Ik kan in de lijst alleen de afkorting AT ontdekken. Eens even navragen of dit voor ATE staat. Bij bijv de 147 3.2 staan de letters BR dat zal wel Brembo zijn.
De vraag is wel of ik na het zien van de foto van Dre nog geboorde schijven wil
Achter hoeft van mij zeker niet voor ben ik er nog niet uit.
Dus nog een mail verzonden ivm Brembo Max schijven voor deze zijn alleen voorzien van een groef. Verdere info volgt. Tips en adressen zijn welkom.
Tevens wil ik met het vervangen van de nokkenas de olie en filter meteen verversen. Ik denk erover om Castrol RS 10/w60 te nemen, ook dat beviel goed in de rode RS.
Voorlopig heb ik weer wat te doen dus
gr Ron