Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 10:35

blokje is zeer netjes gecleand, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt (en waarmee)?
Dat zou ik ook wel willen weten ja :D
Is zeer goed gelukt zo aan de foto's te zien.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 10:40

Eerst ingespoten met de bloemenspuit met rode reiniger, dan afgecleaned. Daarna toen hij wat gedroogd was ingespoten met de bloemenspuit met heldere reiniger en weer afgecleaned. :mrgreen:
Zal wel eens voor je kijken wat er op de bussen staat, waar de bleomenspuiten mee gevuld zijn
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 10:48

Eerst ingespoten met de bloemenspuit met rode reiniger, dan afgecleaned. Daarna toen hij wat gedroogd was ingespoten met de bloemenspuit met heldere reiniger en weer afgecleaned. :mrgreen:
Zal wel eens voor je kijken wat er op de bussen staat, waar de bleomenspuiten mee gevuld zijn
:jumping:

Maar graag even kijken ja :thumbs:
Of is dit een goedje wat alleen voor bedijrven te verkrijgen is :?:
Zo geheimzinnig laat je het onderhand wel klinken :-k

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 11:01

Of is dit een goedje wat alleen voor bedijrven te verkrijgen is :?: Dat zou kunnen, maar dan kan ik je er wel aan helpen
Zo geheimzinnig laat je het onderhand wel klinken :-k Haha is gewoon onwetendheid, had het blok gecleaned met de rode reiniger (is een sterke behoorlijk agressieve reiniger) en op advies van mn collega daarna met de andere gedaan dit is n.l. een aluminium reiniger die ook de oxidatie oplost dus krijg je weer mooie glans op het alu, spul begint gewoon te schuimen nadat je het aanbrengt.
Groetjes,
Marc
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 11:06

Die rode is zeker koudontvetter of niet? Gebruik ik ook altijd.
Let wel op, want er zijn erg agressieve varianten van (de betere :wink: ) en niet alle rubbersoorten kunnen hier tegen, maar als je daarna een blok aan gaat pakken, vervang je toch alle keerringen en rubbers.
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

wo sep 17, 2008 11:36

HEY gifmenger :lol:
die alureiniger hebik ook wel intresse in,heb nog zat alu te reinigen :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 08:49

De cleaner is System Claener Strong
De alu reiniger is Autosmart Ali
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 09:28

De cleaner is System Claener Strong
De alu reiniger is Autosmart Ali
mijn dank is groot.ga het gelijk bestellen. :wink:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 12:43

Heb net de speling tussen zuiger en klep gemeten in bdp met nokkenassen op merkteken en heb 3 mm ruimte. Trekken we daar de 1 mm langere nord drijfstangen van af houden we nog 2 mm over en kan er naar mijn mening nog een mm van de kop af.
Wie lult dat uit mn hoofd????

Nu is bij mij natuurlijk ook de verdeler van het onderblok verdwenen. Kan ik die gewoon afdoppen of niet. staat me iets van bij dat de gehele aandrijing van de verdeleras in het blok uit moest.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 13:02

Heb net de speling tussen zuiger en klep gemeten in bdp met nokkenassen op merkteken en heb 3 mm ruimte. Trekken we daar de 1 mm langere nord drijfstangen van af houden we nog 2 mm over en kan er naar mijn mening nog een mm van de kop af.
Wie lult dat uit mn hoofd????
Als je in de toekomst naar snellere nokassen wil ,heb je de ruimte hard nodig niet doen dus.........
en waarom zou je meer dan 11;1 compressie willen


Nu is bij mij natuurlijk ook de verdeler van het onderblok verdwenen. Kan ik die gewoon afdoppen of niet. staat me iets van bij dat de gehele aandrijing van de verdeleras in het blok uit moest.
de verdeler sluit aan in de oliepomp en die wil je laten zitten toch :lol:
Laatst gewijzigd door Dominic op do sep 18, 2008 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 13:08

DIZZY COVER AND BEARING FOR 12V
ENGS RUNNING D.I.S ING systems

This neat cover has bearing and shaft to hold the oil pump drive down when distributor is removed for EMS using no distributor

http://www.ahmotorsports.co.uk/photos/N ... acePa3.jpg

Of is dat niet nodig een TS blok?


Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 13:36

De cleaner is System Claener Strong
De alu reiniger is Autosmart Ali
Mijn dank grenst aan het hondsdolle :thumbs:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 14:01

had je nu die oliepomp en carter nog nodig??? kan me ontgaan zijn maar dan weet ik het...

die onstekings module is zoiezo voor jou. :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

do sep 18, 2008 18:53

Zoiets roept wel bijna op tot het ombouwen naar Dry-sump :twisted:

Dan moet je alleen wel heel goed weten wat je doet :roll:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De mat-oranje "begonnen met TS conversie"

vr sep 19, 2008 20:08

Heb net de speling tussen zuiger en klep gemeten in bdp met nokkenassen op merkteken en heb 3 mm ruimte. Trekken we daar de 1 mm langere nord drijfstangen van af houden we nog 2 mm over en kan er naar mijn mening nog een mm van de kop af.
Wie lult dat uit mn hoofd????
Als je in de toekomst naar snellere nokassen wil ,heb je de ruimte hard nodig niet doen dus.........
en waarom zou je meer dan 11;1 compressie willen

Wil het motortje nu snel hebben en als er later snellere nokstokken in komen mik ik de originele drijfstangen er toch weer in mocht ik te kort komen.

Nu is bij mij natuurlijk ook de verdeler van het onderblok verdwenen. Kan ik die gewoon afdoppen of niet. staat me iets van bij dat de gehele aandrijing van de verdeleras in het blok uit moest.
de verdeler sluit aan in de oliepomp en die wil je laten zitten toch :lol:
Dat aandrijfasje zou blijkbaar naar boven kunnen komen.

@Rob Dry sump is me iets te kostelijk en te veel werk voorlopig :twisted:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Projecten”