wel, ik heb niet alleen het alfa virus, ook een alfa-vloek lijkt het wel.
Vandaag lekker een ander fusee erop geknutseld. Toen ik weer naar huis reed hield hij bij halfgas wat in.
En soms gebeurde er niet bij volgas, met de koppeling in wel, dan wil hij gewoon toeren maken.
Dit heb ik wel eerder gehad, zat toen aan valse lucht te denken en heb e.e.a. vervangen en de stappenmotor (hij heet anders, ok) met vloeibare pakking opnieuw gemonteerd.
Waarom dacht ik dat? Nou om wat leidingen zat tape, dus die ging ik verdenken.
Daarna rijden en het was weer over, probleem opgelost!
Toch niet, later nog eens gehad, en nog eens en vandaag het allerergst:
Leek zeg maar alsof de lambda langzaam het mengsel pendelde tussen rijk en arm, namelijk, bij deellast ging hij goed----slecht----goed----slecht----etc.
Dus ik zat achter het stuur en dacht ooooooh het is de lambda! maar tegelijkertijd: toen we hem doormaten pendelde hij niet, waarom nu wel?
Ietsje later was de pret voorbij, motor bleef in de dip en sloeg af.
Herstart, ging prima, maar bleef alleen lopen met pompend gas. En stinken, hij rook net zoals mijn vaders Yamaha XT500 nadat hij na lange tijd weer eens aangetrapt was... helaas kan ik de geur niet anders thuisbrengen.
Even af laten koelen en voor de gelegenheid eens gekeken naar de massa aansluiting op het blok (massa geeft wel eens vage klachten) en die was wat gecorrodeerd, dus schoongeveild en teruggemonteerd.
Wat later weer gestart en niks aan de hand. Onderweg redeneerde ik nog dat een massa probleem me wat onlogisch leek maar waarom, geen idee.
Maar hopen dat het goed blijft gaan.
Maar toen ik net van mn vriendin naar huis reed deed hij het weer! Hij sloeg niet af maar het scheelde niet veel!
Het vreemde is dus dat het probleem zich bij volledige willekeur voordoet, lijkt het tenminste.
Wat kan dit nu zijn?
Welke punten moet ik checken?
Ik heb geen idee hoe die geur nou komt, veel te arm mengsel en daarop wil hij niet blijven lopen ofzo?
Ik vergeet bijna te vermelden dat ik ook nog backfires heb gehad, dat was voordat ik de slangen controleerde.
Even voor de personen die het niet weten, mijn nokkenasversteller lijkt ook defect te zijn, maar dit staat daar denk ik wel los van.