TurboMarc
Guru
Guru

RE: Niet naar Zandvoort, motor slaat niet aan. (Alfa 75 Turb

vr aug 21, 2009 18:55

Komt me bekend voor. Euvel zit waarschijnlijk in de kabelboom..
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Ron GS
Full Member
Full Member

Re: RE: Niet naar Zandvoort, motor slaat niet aan. (Alfa 75)

vr aug 21, 2009 20:33

Als ie koud heel even loopt en dan weer uitvalt en niet wil starten kun je ook een kijken of de stekker op de watertemp sensor wel goed is aangesloten.
Zojuist alles bekeken, startmotor draait inmiddels goed rond. Alles stekkers van de roze draad bekeken, achter dashboardkastje en bij relais schutbord. Tijdens staren en contact aanzetten hoor ik dit relais niet klikken. Ik hoor geen (zacht) gezoem als de auto wordt gestart bij de brandstofpomp. Waar zet de stekker van de watertempetatuursensor ? Ik heb wel een aantal sensoren bekeken wbt de aansluiting, maar wellicht de belangrijkste gemist. ? O ja zekeringen zijn ook goed. Zou relais kapot zijn want lopen doet ie nog steeds niet.

gr Ron

TurboMarc
Guru
Guru

vr aug 21, 2009 21:14

Bij de koplampen zit ergens dat blauwe steurrelais.
FF alle plusdraden controleren..
Bij mij zat eens een draad los in de stekker ofziets.... geoxideerd.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Andretti Molletti

Re: RE: Niet naar Zandvoort, motor slaat niet aan. (Alfa 75)

vr aug 21, 2009 21:38

Als ie koud heel even loopt en dan weer uitvalt en niet wil starten kun je ook een kijken of de stekker op de watertemp sensor wel goed is aangesloten.
Zojuist alles bekeken, startmotor draait inmiddels goed rond. Alles stekkers van de roze draad bekeken, achter dashboardkastje en bij relais schutbord. Tijdens staren en contact aanzetten hoor ik dit relais niet klikken. Ik hoor geen (zacht) gezoem als de auto wordt gestart bij de brandstofpomp. Waar zet de stekker van de watertempetatuursensor ? Ik heb wel een aantal sensoren bekeken wbt de aansluiting, maar wellicht de belangrijkste gemist. ? O ja zekeringen zijn ook goed. Zou relais kapot zijn want lopen doet ie nog steeds niet.

gr Ron
Start even je eigen topic met die TS, die is totaal anders. Ik ben bang dat het anders totale chaos wordt hier... ;)

Ron GS
Full Member
Full Member

vr aug 21, 2009 21:53

Doe ik ! en ook gedaan dus

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=42584

gr Ron

Terug naar “Algemene Technische vragen”