Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

2.0 75 TS 1990 startprobleem opgelost door transplantatie

zo aug 23, 2009 11:24

Even een nieuw topic. De witte 75 TS 1990 start niet meer. Inmiddels vastgesteld:

Ik heb een vonk op alle bougies Verdeelkappen en rotors perfect, nieuwe bougies en bougiekabels.
Ik heb benzine
Startmotor draait rond.

Bij slepen liep de auto, echter zo beroerd dat er niet mee te rijden is. Bij stilstand slaat hij niet aan, af en toe lijkt het wel of ie vastslaat tijdens het starten
Lijkt wel of ontsteking helemaal verkeerd staat.

WAT AAN TE VANGEN


Ander vastgesteld probleem, staan drie bougies in de olie, echt supervet. Pakking lekt niet, op zich ook opmerkelijk dus.....................


gr Ron :roll:
Laatst gewijzigd door Ron GS op ma sep 21, 2009 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 11:28

Als ie tijdens het starten regelmatig "terugslaat"idd eerst het ontstekingstijdstip eens even controleren. Ws is het probleem dan opgelost.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 11:38

We hebben de nokkenas 3 maanden geleden vervangen, alles op tijd gezet, merktekens staan nog exact zoals ze moeten staan, zou er een sensor in de war kunnen zijn, de vraag is welke............
We denken zelf aan de BDP sensor of de vliegwielsensor...........................

gr Ron

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 11:48

Staan de twee rotors ook beide op dezelfde cilinder als de motor op bdp staat? zitten de kabels allemaal in de juiste volgorde erop?

Worden de bougies wel nat? dus komt er echt genoeg benzine in de cilinders? stekkers van de injectoren allemaal goed erop zitten? meet anders ook eens hoeveel benzine er uit de retour komt als de pomp aanstaat, moet iets van een liter in 30 sec pompen meen ik me te herinneren.

Goede stekker op de temperatuursensor zitten ( met een blauwe stekkervoet)?

Zit de klep van de luchtmassameter niet vast?

Als je goede vonken krijgt werkt de BDP sensor. op het vliegwiel van een 75 TS zit geen sensor.... :wink:

succes ermee...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 12:07

[quote="giuliettaevo"]

Goede stekker op de temperatuursensor zitten ( met een blauwe stekkervoet)?

quote]

Waar zit de temperatuursensor ?

gr Ron

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 12:44

Tempsensor zit in de cilinderkop geschroefd aan de passagierskant. Tussen/bij de inlaatbuizen, een beetje naar achteren op de kop.

De stekker van de stationairregelaar past er ook op en de kabels zijn gauw gewisseld aangezien ze bijna even lang zijn.... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 17:58

Nog even een update:

Alle stekkers zitten vast, en op de goede sensoren;
Klep zit niet vast;
vonk voorhanden op beide bougies per cilinder
Benzine genoeg;

No even de relais van het schutbord uitgewisseld, geen veranderingen.
zoals reeds aangegeven, startmotor draait goed rond, echter na een tijdje volgt een terugslag. Alles staat op tijd. Auto staat inmiddels elders, kan ie op de brug.

:-k :-k :-k :-k :-k :-k :-k

gr Ron

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 18:30

compressie wel goed op alle cilinders?

Als je compressie, benzine en vonk hebt zou er toch echt iets moeten gebeuren. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 22:28

Ik heb gewoon compressie, vonk en benzine............. :-k vanochtend de auto even 11 km verderop gesleept, meteen even de koppeling op laten komen in de 2e versnelling. De auto liep werkelijk als een ziekenhuis met het nodige geratel e.d. Motor kregen we daarna niet meer op gang. Beide bobines goed, relais ok, vonk ok, benzine ok, onsteking niet versprongen en derhalve op tijd, beide rotors en kappen goed, bougies en bougiekabels nieuw. Inmiddels bijna heel het forum doorgelezen. Zou de ketting een tand versprongen zijn ? Hij staat goed op spanning.

Ik ben maar een leek, maar gezien de terugslag bij starten lijkt het wel of de onsteking in de war is. Die staat op tijd dus waar zou dat aan kunnen liggen ?

Morgen maar eens naar een 75 specialist bellen.........................

Bedankt tot zover !!

gr Ron

O ja accupolen tig keer losgehad.........

Andretti Molletti

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

zo aug 23, 2009 22:47

Haal je nokkenasversteller een los mechanisch of controleer of er speling is in ruststand.... ik krijg t vermoedde dat je vervroeging werkt bij t starten??
Klinkt i compressieloos bij t starten?
Waar staat de auto?

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

ma aug 24, 2009 09:07

Uit eigen ervaring ( :oops: ): de merktekens op de nokkenassen komen dubbel voor. Je denkt dan dat de timing goed is.

Even goed controleren met cilinder 1 in BDP en dan nokken van cilinder 1 van elkaar afwijzen. Is snel te controleren.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

ma aug 24, 2009 09:53

Uit eigen ervaring ( :oops: ): de merktekens op de nokkenassen komen dubbel voor. Je denkt dan dat de timing goed is.

Even goed controleren met cilinder 1 in BDP en dan nokken van cilinder 1 van elkaar afwijzen. Is snel te controleren.

Succes,

Rob
Zou de auto daar dan eerst 1500 km mee kunnen rijden voordat ik deze klachten heb, na het inbouwen van de nieuwe nokkenas (uitlaat) heb ik probleemloos +/- 1500 km gereden.

gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

ma aug 24, 2009 09:56

Haal je nokkenasversteller een los mechanisch of controleer of er speling is in ruststand.... ik krijg t vermoedde dat je vervroeging werkt bij t starten??
Klinkt i compressieloos bij t starten?
Waar staat de auto?
De stekker op de nokkenas (inlaat) heb ik los gehad, daarna gestart, geen verschil. Hij klinkt niet compressieloos bij het starten. IK maak me een beetje zorgen over de olie op de 1e bougies van de 2e t/m/ 4e cilinder. Komt niet door bijvullen en is bij vervangen nokkenas allemaal schoongemaakt. :? Ik bel vandaag Tom even, wellicht dat ik hem naar amersfoort kan brengen dit weekend of dat hij nog tips en trucs heeft.

gr Ron

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

ma aug 24, 2009 12:46

Uit eigen ervaring ( :oops: ): de merktekens op de nokkenassen komen dubbel voor. Je denkt dan dat de timing goed is.

Even goed controleren met cilinder 1 in BDP en dan nokken van cilinder 1 van elkaar afwijzen. Is snel te controleren.

Succes,

Rob
Zou de auto daar dan eerst 1500 km mee kunnen rijden voordat ik deze klachten heb, na het inbouwen van de nieuwe nokkenas (uitlaat) heb ik probleemloos +/- 1500 km gereden.

gr Ron
Met excuus, uit de vraag heb ik dit niet kunnen halen. Ik begrijp daaruit dat na het vervangen de auto het al meteen niet meer deed.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: 2.0 75 TS 1990 startprobleem

ma aug 24, 2009 13:48

Vraag van mij was ook niet echt duidelijk, ben al blij dat je mij uit de brand probeert te helpen. Ga eerst op advies van Tom eens op zoek naar een goede gebruikte BDP-sensor.

gr Ron

Terug naar “Algemene Technische vragen”