Als je belt komen ze voor de deur kijken wat en hoe... Kan hij altijd nog naar de dealer toe

Die stekker met de rode en zwarte draad is idd de pomp... je kan daar 12 Volt opzetten met twee draden. Rood=plus, Zwart=min.
de 156Ik heb met mijn 147 selespeed dezelfde klachten gehad en verwachte een hoop kosten om het op te lossen.
het tegendeel is echter waar, in mijn geval dan.
Een relaistje (van 11,60eur bij de deailer!!!) wat de pomp aanstuurt welke het selespeedgebeuren op druk zet heb ik vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.
Bij de 147 zit het relais tussen de accu en het motorblok in, waar het bij zit weet ik niet.
licht en geluid...De problemen zijn weer begonnen.
Nu begint het lampje weer te branden en het piepsignaal van de selespeed zich weer te laten horen.
De auto staat inmiddels bij de Alfa Garage. Volgens de computer wordt de druk in de pomp opgebouwd tot boven de 70bar, dat is niet gezond natuurlijk.Waarom zet je er niet eerst 2 nieuwe relais in? Het is toch allang bekend dat die originele relais bagger zijn...
Die dingen gaan corroderen en je hebt dan de vreemdste symptomen.
Als je dan toch bezig bent kun je gelijk die troep die bij fiat / alfa tutela cs speed noemen eruit zuigen en er Dexron IIID ATF olie in gooien. Da's veel betere olie, kun je bij Opel kopen voor minder dan de helft! Ik heb er 9,90 voor betaald (1 liter).
Relais bij Conrad: Artikel-Nr.: 505054 - 62. Is van panasonic en kost ca. 4 euri.
Wat ik gezien heb is dat de monteur de accu eruit gehaald heeft, en op een gegeven moment vrij zicht had op de selespeed unit.Er is GEEN drukreglaar!!!!
oei oei oei... te snelle druk opbouw is een defecte accumulator, gratis af te halen bij mij..
Of de elektronica grijpt niet tijdig in als de druk te groot wordt moet namelijk de pomp worden uitgezet...
Logisch dat je zekering eruit knalt, als de pomp 70 bar moet pompen trekt i 30 ampere...dus relais en kabels is niet de oorzaak..
Het is geen Italiaanse troep, het is geen selespijt, maar onkunde van techneuten die niet weten waar ze het over hebben!
Ik werk niet bij Alfa, maar ik wilde weten hoe het werkte (die Selespeed dan he) en heb me er in verdiept!
Daarna heb ik alle Sam van Lingen vestigingen erop getrained. Ik weet er nu redelijk wat vanaf, maar om het af te doen als troep vind ik wat kort door de bocht.
Het is een prachtige techniek waar Alfa groot mee geworden is! Telkens innoverend bezig zijn:
GTA (dubbele ontsteking), Alpha-n regeling op de 90V6 2.0, verstelbare nokkenassen, Common Rail, Selespeed, allemaal prachtige techniek!